În luna martie a acestui an, General Motors şi PSA Peugeot-Citroen au încheiat o alianţă ce avea să aducă avantaje clare pentru ambele grupuri auto. GM spera să îşi consolideze poziţia pe piaţa europeană, iar francezii doreau să evite un declin economic.
Cele două conglomerate trebuiau să dezvolte împreună noi tehnologii, să împartă furnizorii şi implicit costurile de producţie, folosind uzine comune. Mai mult, GM a cumpărat 7% din acţiunile PSA pentru o sumă totală de 320 de milioane de euro.
Socoteala americanilor nu s-a potrivit însă cu evoluţia pieţei europene, valoarea acţiunilor grupului francez reducându-se cu 56 de procente. Asta înseamnă că după numai cinci luni, GM a pierdut aproape jumătate din investiţia iniţială.
Scăderea acţiunilor PSA vine pe fondul unui 2011 aproape dezastruos, cu pierderi de 662 de milioane de euro, şi a unei evoluţii recente slabe, care a dus şi la concedierea a 8000 de angajaţi.În ciuda acestei evoluţii, GM a emis un comunicat de presă, în care arată că îşi susţine momentan investiţia în cadrul PSA.
”Declinul este unul temporar, nesiguranţa economică din ultima perioadă apăsând greu asupra evaluării acţiunilor grupului PSA.”Cu toate acestea, dacă nu se întrevede o revenire, GM vrea să pună punct investiţiei, fără a afecta însă derularea parteneriatului cu PSA. ”Dacă piaţa nu îşi va reveni, vom concluziona că deteriorarea situaţiei nu este una temporară şi vom acţiona ca atare”, se arată în comunicatul americanilor.
nu ca as fi eu mare fan concernul PSA-astia nu s`au adaptat crizei, avand pretentii de premium, dar modul de actionare GM arata cumva ca vor sa`i distruga si pe astia.
unde pun ei mana, se alege praful.
Cum sa-i distruga??
Ce vina are GM ca PSA merge prost?
Eu zic sa dam vina pe GM pentru toate marcile auto din lumea asta care merg prost.:))))
E foarte bine ca nu mai investesc in PSA,pt ca oricum americanii nu aveau mare lucru de castigat de pe urma lor.
de obicei cand cumperi actiuni undeva, oriunde, cumperi de la ceva promitator, cat sunt inca ieftine cu potential de a creste mult. ce promisiune de profit si vanzari extraordinare avea PSA pt viitor? cifrele din ultimii ani cumva prevedeau un declin si nu un progres.
si cum se face ca peste tot unde s`au bagat au aparut problemele?
Daca nu punea GM $$$ Saab disparea de acum 15 ani.
GM are prostul obicei sa ajute pe alti la nevoie chiar daca pierd din buzunar.
Serios acum, GM s-a afirmat în istoria automobilului prin câteva reuşite indubitabile, dar singura maşină a lor care m-a fascinat până-n măduvă a fost Buick Riviera a şaptea generaţie, însă numai pentru bord. GM a introdus în premieră tehnologia turbocharge pe autoturisme, dar fără succes durabil şi, oricum, mai toate mărcile lumii au fost deservite de specialiştii de la Garrett.
Dacă în poza de mai sus, cea cu strângerea de mâini, mâna dinspre GM ar fi avut degetul mijlociu făcut cârlig, nu m-aş fi mirat…
Una peste alta, am impresia că vorbesc cam mult despre GM în ultima vreme, deci ar cam fi cazul să-i expediez în locuri exotice, pa şi pusi. O fi interesant Cadillac CTS-V că se ia la trântă cu forţele premium ale “triadei”, dar nu uit când Saab a fost forţat să producă o făcătură precum Cadillac BLS, practic un 9-3 cu altă siglă. Da, ştiu că au investit ceva bani în subsidiara suedeză (trebuiau s-o facă, conform statutului de proprietar, cum şi VAG investeşte regulat în Audi, de exemplu), dar au ignorat tocmai cea mai stringentă latură managerială: marketing-ul…Ceea ce a dovedit că, de fapt, în sinea lor nu doreau decât să prăbuşească Saab-ul…Şi-au atins ţinta şi acum prosperă…Păi, neică, nu-ţi întemeia fericirea pe nefericirea altora!