General Motors nu va renunţa la Opel, iar planul de remontare şi redresare a mărcii, denumit Drive Opel 2022, intră în vigoare în acest an, cu finalizare peste un deceniu. Declaraţia îi aparţine noului director financiar al companiei germane, Michael Lohlscheller, adus în această vară de Opel de la Volkswagen pentru a prelua frâiele biroului economic al constructorului german.
PLAN PE 10 ANI
Conform informaţiilor dezvăluite de Lohlscheller într-un interviu acordat agenţiei Reuters şi preluat de Automotive News, viitorul Opel nu este deloc pus sub semnul întrebării, singura provocare pentru marca germană fiind aceea de a pune cap la cap rezultatele restructurărilor recente şi de a ieşi din criză cu capul sus. Planul de dezvoltare va dura 10 ani, timp în care Opel se va baza pe creşteri ca efect al reducerii costurilor şi al apariţiei unor noi modele ale mărcii.
"Economisim bani în multe zone ale afacerii, dar nu în cele care vizează investiţiile în produse şi în calitate", spune oficialul german, care nu uită să sublinieze încă o dată faptul că, până la finalul lui 2016, Opel va dezvălui 23 de modele şi 13 motoare noi, toate făcând parte din noul val tehnologic al mărcii. Primele dintre cele 23 de modele vor fi noul model de oraş Opel Adam, SUV-ul de segment mic Opel Mokka şi cabrioletul compact Opel Cascada, ultimul fiind urmaşul de drept al anteriorului Astra Cabriolet.
COLABORARE CU PSA
Lohlscheller susţine că evoluţia General Motors nu poate fi realizată fără aportul unui brand important european, deoarece o companie de succes la nivel mondial trebuie să fie prezentă în forţă pe Bătrânul Continent. "GM a dat dovadă în faţa mea de sprijinul său clar pentru Opel, oficialii înţelegând perfect situaţia pieţei europene".
Una dintre principalele ţinte ale Opel în Europa este stabilirea unui parteneriat de tip joint-venture cu PSA Peugeot-Citroen, acesta urmând să elimine multe costuri de dezvoltare prin concentrarea unor platforme comune pentru viitoarele modele ale celor trei branduri. "Vrem să stabilim termenii înţelegerii până la finalul anului", spune directorul financiar Opel.via AN
Locul 4 in EU in iulie, si locul 3 pe 2012 pana in iulie
http://www.jato.com/PressReleases/Difficulties%20continue%20for%20Europe%27s%20automotive%20industry%20as%20market%20declines%20in%20July.pdf
O reducere drastica a cheltuielilor care sa implice si o scadere de 25% a salariilor timp de 3 ani si daca nu apar produsele bune si cautate de populatie atunci inchisi sau vanduti.
Mai bine vorbeste despre pierderile GM pana in 2009 , ce bani au primit de la stat si ce "restructurari" s-au facut pt acei bani, sa te aud cum explici acest...capitalism, si apoi sa vorbesti de Saab ca vroia pomana sau de Opel.
Acum ca daca eram eu sau tu in locul lor managerilor...nu suntem si cu asta basta, de unde stiu? Pai daca urmaresti fenomenul auto au fost o gramada de stiri la acea vreme si opinia publica chiar a fost deranjata, pai a fost un fel de jaf pe bani publici, cum adica tu primesti miliarde de la stat, esti direct raspunzator c-ai ajuns in stare de faliment, esti salvat, si dupa un an "iti tragi" bonusuri de milioane?:) si apoi ai tupeul sa vorbesti de capitalism, piata libera, concurenta, bla bla? Pai nu e frumos, ca sa nu spun altfel. Eu unul nu ma steptam sa se intample asta in SUA, tara unde s-a nascut practic capitalismul si libera initiativa, lucruri care au facut-o cea mai puternica natiune, dar unele lucruri se mai schimba se pare.
GM a fost salvat de populatia din care face parte ca era mult mai scump falimetarea temporara decat investitia statului.
Opel primeste miliarde din bani americanilor si nicidecum de la germani si aici nu este partea corecta.
Saab a fost o firma de stat care nu a facut profit niciodata asa ca nu se poate compara cu criza economica care a faultat GM.
Plus sa nu uitam ca acum statul US face un profit prin revanzarea de actiuni cumparate atunci.
Doar o mica mare diferenta.
Marea problema este ca s-au axat pe profit si nicidecum pe facut masini dorite.
Profitul este efectul secundar al unei activitati productive.
Cat despre manageri si capitalism sa intamplat exact cum trebuia pt ca aveau contracte semnate. Acuma foarte des vezi manageri care lucreaza pt $1 pe an salariu si un % din profit.