GM nu va renunţa la Opel: "Avem un plan de revigorare pe 10 ani - Drive Opel 2022"

de Mircea Meșter
Luni, 10.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-un interviu acordat agenţiei Reuters, directorul financiar al mărcii Opel anunţă că, în ciuda discuţiilor din presă, General Motors nu va renunţa la marca germană. "Avem un plan clar stabilit pe următorii 10 ani", spune Michael Lohlscheller

General Motors nu va renunţa la Opel, iar planul de remontare şi redresare a mărcii, denumit Drive Opel 2022, intră în vigoare în acest an, cu finalizare peste un deceniu. Declaraţia îi aparţine noului director financiar al companiei germane, Michael Lohlscheller, adus în această vară de Opel de la Volkswagen pentru a prelua frâiele biroului economic al constructorului german.

PLAN PE 10 ANI

Conform informaţiilor dezvăluite de Lohlscheller într-un interviu acordat agenţiei Reuters şi preluat de Automotive News, viitorul Opel nu este deloc pus sub semnul întrebării, singura provocare pentru marca germană fiind aceea de a pune cap la cap rezultatele restructurărilor recente şi de a ieşi din criză cu capul sus. Planul de dezvoltare va dura 10 ani, timp în care Opel se va baza pe creşteri ca efect al reducerii costurilor şi al apariţiei unor noi modele ale mărcii.

Pentru că tăiem din producţie, ne retragem din zona afecerilor mai puţin profitabile. Renunţăm apoi la presiunea de a lansa volume mari pe piaţă şi astfel reducem stocurile, deci costurile scad.

Michael Lohlscheller
Director Financiar Opel
"Economisim bani în multe zone ale afacerii, dar nu în cele care vizează investiţiile în produse şi în calitate", spune oficialul german, care nu uită să sublinieze încă o dată faptul că, până la finalul lui 2016, Opel va dezvălui 23 de modele şi 13 motoare noi, toate făcând parte din noul val tehnologic al mărcii.
Primele dintre cele 23 de modele vor fi noul model de oraş Opel Adam, SUV-ul de segment mic Opel Mokka şi cabrioletul compact Opel Cascada, ultimul fiind urmaşul de drept al anteriorului Astra Cabriolet.

COLABORARE CU PSA

Lohlscheller susţine că evoluţia General Motors nu poate fi realizată fără aportul unui brand important european, deoarece o companie de succes la nivel mondial trebuie să fie prezentă în forţă pe Bătrânul Continent. "GM a dat dovadă în faţa mea de sprijinul său clar pentru Opel, oficialii înţelegând perfect situaţia pieţei europene".

Esential 10 ani va dura planul de redresare Opel pe care General Motors l-a denumit oficial "Drive Opel 2022".
Una dintre principalele ţinte ale Opel în Europa este stabilirea unui parteneriat de tip joint-venture cu PSA Peugeot-Citroen, acesta urmând să elimine multe costuri de dezvoltare prin concentrarea unor platforme comune pentru viitoarele modele ale celor trei branduri.
"Vrem să stabilim termenii înţelegerii până la finalul anului", spune directorul financiar Opel.

via AN

Comentarii (13)

  • Damian
    Astia se asteapta sa pompeze fonduri guvernul german in ei asa cum au facut-o americanii cu GM? Visati baieti, o sa aveti o mare surpriza in curand. In Europa de Vest imaginea marcii este iremediabil afectata de calitatea modelelor trecute si actuale. La noi se mai vand cat de cat pentru ca sunt ieftine si lumea nu prea are bani, dar afara am vazut doar la inchirieri auto marca asta.
    8 13
  • Citese aici si poate reusesti sa vezi mai bine, niste ochelari ceva ?

    Locul 4 in EU in iulie, si locul 3 pe 2012 pana in iulie

    http://www.jato.com/PressReleases/Difficulties%20continue%20for%20Europe%27s%20automotive%20industry%20as%20market%20declines%20in%20July.pdf
    9 4
  • AndreiRN
    La $1 miliard pierderi anuale nu stiu cat mai merita sa-i ti.
    O reducere drastica a cheltuielilor care sa implice si o scadere de 25% a salariilor timp de 3 ani si daca nu apar produsele bune si cautate de populatie atunci inchisi sau vanduti.
    7 8
  • Poate ar fi bine sa se axeze pe altceva, cum ar fi, la diesel sa faca volanta si ambreiajul sa reziste mai mult de 170 000 km, filtrul de particule "regenerabil" sa il chiar faca regenerabil, nu sa se infunde la 220 000 km, sa renunte la plasticul ieftin din interior etc. S-ar vinde masinile de la sine fara vreun fel de promovare.
    5 5
  • Giga Motors
    Sa renunte la plasticul ieftin din interior......si sa-l preia pe cel de la "triada". Haida de! Multi se pregatesc sa cante prohodul nu numai al lui Opel, ci si al lui GM, dar nu se va intampla nimic care sa dea apa la moara carcotasilor.........Tineti aproape ;)
    5 2
  • Giga Motors
    Sa renunte la plasticul ieftin din interior......si sa-l preia pe cel de la "triada". Haida de! Multi se pregatesc sa cante prohodul nu numai al lui Opel, ci si al lui GM, dar nu se va intampla nimic care sa dea apa la moara carcotasilor.........Tineti aproape ;)
    3 2
  • @AndreiRN
    Mai bine vorbeste despre pierderile GM pana in 2009 , ce bani au primit de la stat si ce "restructurari" s-au facut pt acei bani, sa te aud cum explici acest...capitalism, si apoi sa vorbesti de Saab ca vroia pomana sau de Opel.
    1 0
  • Giga Motors
    Dane, tu ai ceva impotriva GM sau pur si simplu refulezi din cauza ca nu-ti convine ca VAG urca tot mai sus in topul preferintelor si de aceea lovesti intr-o entitate "neutra"?....Admit adevarul dureros ca Opel inseamna pentru GM mai mult o gaura neagra, dar, de fapt, stiai ca GM nici n-o considera pe filiala sa germana ca pe o "divizie", precum cele patru marci americane din componenta, ci ca pe o "subsidiara" - o sa ma intrebi: si care ar fi diferenta? Simplu: mentalitatea etnica! Din firea lor, nemtii nu prea accepta ordine de la nici o natiune, chiar si daca painea lor ar depinde de aceasta subordonare impusa cu sila. Daca intri pe site-ul oficial al lui GM, de acolo poti accesa cu usurinta site-urile individuale ale lui Chevrolet, Cadillac, Buick si GMC, dar mai greu pe ale lui Opel, Vauxhall si Holden! Si doar este vorba despre un site global, in care, teoretic, toate marcile ar trebui tratate echidistant......Sau, la rubrica "Browse by brand", iti sunt prezentate cele patru firme americane, dar Opel si celelalte doua extra-americane.....nici urma. De parca nici nu le-ar apartine GM-istilor. In cazul lui Opel, cei 83 de ani de stapanire americana au fost posibili datorita interesului strategic al concernului din Detroit, in termeni economici, care nu vroia sa scape din vedere Europa, dar, sentimental vorbind, pana si managerii GM, reci prin formatie, mizeaza tot pe brandurile locale......Insa, asa cum am mai subliniat, economia nu tine seama defel de party-prix-uri, de aceea Opel va ramane un vlastar fidel al corporatiei si va trebui sa produca bani grei in continuare pentru aceasta (straduindu-se, desigur, sa elimine sau, daca nu se poate, sa limiteze la minimum pierderile, chiar si cu infuzii masive de fonduri "de pomana" de la "centru" ; mie, ca fan GM, nu mi-e rusine de acest compromis imperios necesar ! ), astfel incat sa fie "acoperite" si veniturile mai slabe ale celorlalte marci din Grup (exceptand Chevrolet by Daewoo, caruia i s-a stabilit acelasi obiectiv esential). Limpede?
    2 0
  • Eu n-am nimic cu GM si n-am vorbit de vreo marca sau de vreun model, in sensul ca nu le-am criticat, ma adresam lui AndreiRN, pt ca el tot timpul spunea de suedezii de la Saab ca asteptau pomana, si de la GM si de la statul suedez,la Opel la fel, este un capitalist convins, sa le scada salariile, restructurari, nu la intins mana, etc...f bine, dar GM a beneficiat de ditamai pomana si a fost socialism pe fata, o gramada de sefi "si-au tras" bonusuri de milioane dupa ce-au fost salvati cu bani publici, dar domnul andrei nu are nimic de spus in acest caz, se pare ca nu mai e atat de capitalist, eu la asta ma refer, n-am nimic cu marcile GM, dar daca accepti ce s-a intamplat la GM, atunci taci din gura cand vine vorba de Opel sau de defunctul Saab( ma refer la andrei) , ca daca era sa fie capitalism salbatic asa cum ii place lui era in faliment si GM.
    0 1
  • Giga Motors
    Si nu stii de ce era sa dea faliment GM pana la urma?.....Pentru ca cheltuielile lor cu realizarea productiei au fost intotdeauna imense, nedorind sa neglijeze calitatea materialelor, asamblarilor si finisajelor, plus miliardele pe care le-au investit an de an in departamentele de cercetare-testare........DE-AIA ! Pana au inceput sa se ia si americanii dupa germani (recte VAG , via Opel) si coreeni (recte Daewoo), desi, din inertie, parametrii de calitate n-au suferit prea mult, ba, paradoxal, s-au imbunatatit, dar tot datorita costurilor exuberante, provenite de data asta ghici! din "pomana" statului.......Si de unde stii ca belferii GM au "ciupit" pentru burtica lor din fondurile publice acordate? Dar tu n-ai fi facut la fel in locul lor?...Dar eu nu ?? Hai s-o lasam balta, suntem dinamitati de ipocrizie: ii ciuruim mereu pe politicieni la stalpul infamiei, dar, in esenta, rade ciob de oala sparta, deoarece TOTI suntem corupti intr-un fel sau altul, unii in fapte, altii "doar" in intentii, dar raul perpetueaza indiferent de forma luata......Sau, presupunand prin absurd ca ne-ar oferi cineva pe moca un Corvette sau un Camaro, noi le-am refuza din start, cu constiinta "curata" , fiindca, vezi Doamne, nu acceptam pomana de la "hoti"........
    0 0
  • Eu sunt de acord ca aveau cheltuieli imense, dar in capitalism cand ai cheltuieli imense si apoi pierderi faci niste restructurari, cam aceeasi situatie de la Saab , respectand proportiile binenteles, si aici vroiam sa subliniez omiterea adevarului de catre useru @andreiRN, care el tot da in reduceri de salarii, eficienta, china e viitorul, cine nu e profitabil moare, si stiindu-l fan al marcilor americane, nu stiu cum se face ca nu pomeneste nimic de GM. Acum cu materiale de calitate la anumite modele de la GM inainte de 2009, scuza-ma dar nu e chiar asa, de abia in ultimii ani au inceput sa aiba materiale de calitate la interior, pe la Chevrolet-uri, chiar si la Corvette...niste plastice de toata jena, la droaia de pickup-uri la fel, solutii tehnice depasite, punti rigide, motoare V8 invechite...bineinteles au fost si exceptii, acum au inceput sa rezolve aceste lucruri, si nu doar in curtea GM, cand m-am urcat in fostul Chrysler 300C, am fost dezamagit crunt, materiale proaste, imbinari la fel, dincolo de aspectul invechit al comenzilor etc, cutie automata cu 4 trepte prin 2008, adica toate astea daca le aduni cred si eu ca duc la pierderi pana la urma, pt ca cei 3 mari americani, in special GM aveau pierderi mari si inainte de inceperea crizei, si nu degeaba au disparut niste marci ca Hummer,Oldsmobile...erau "balast" economic vorbind, asa sta treaba.

    Acum ca daca eram eu sau tu in locul lor managerilor...nu suntem si cu asta basta, de unde stiu? Pai daca urmaresti fenomenul auto au fost o gramada de stiri la acea vreme si opinia publica chiar a fost deranjata, pai a fost un fel de jaf pe bani publici, cum adica tu primesti miliarde de la stat, esti direct raspunzator c-ai ajuns in stare de faliment, esti salvat, si dupa un an "iti tragi" bonusuri de milioane?:) si apoi ai tupeul sa vorbesti de capitalism, piata libera, concurenta, bla bla? Pai nu e frumos, ca sa nu spun altfel. Eu unul nu ma steptam sa se intample asta in SUA, tara unde s-a nascut practic capitalismul si libera initiativa, lucruri care au facut-o cea mai puternica natiune, dar unele lucruri se mai schimba se pare.
    0 1
  • AndreiRN
    Dane se pare ca nu poti vedea adevarul prea bine.
    GM a fost salvat de populatia din care face parte ca era mult mai scump falimetarea temporara decat investitia statului.
    Opel primeste miliarde din bani americanilor si nicidecum de la germani si aici nu este partea corecta.
    Saab a fost o firma de stat care nu a facut profit niciodata asa ca nu se poate compara cu criza economica care a faultat GM.
    Plus sa nu uitam ca acum statul US face un profit prin revanzarea de actiuni cumparate atunci.
    Doar o mica mare diferenta.
    Marea problema este ca s-au axat pe profit si nicidecum pe facut masini dorite.
    Profitul este efectul secundar al unei activitati productive.
    Cat despre manageri si capitalism sa intamplat exact cum trebuia pt ca aveau contracte semnate. Acuma foarte des vezi manageri care lucreaza pt $1 pe an salariu si un % din profit.
    1 0
  • Giga Motors
    Dane, exact, nu pot sa te contrazic in legatura cu stagnarea in viziuni perimate in perioada pre-2009, numai ca dezastrul cel mai evident se petrecea in curtea lui Chrysler Group, la care am constatat si eu pe viu cam aceeasi saracie de idei de care pomeneai si tu. Cel putin motorizarile Diesel preluate de la italienii VM Motori erau foarte "lenese", doar designul exterior parea deosebit (vorbesc de Dodge). Referitor la aspectul interior al lui GM, uita-te, te rog, la un Cadillac Brougham din anii '90 si jura-te ca te lasa rece sau iti repugna......Abordand logic problema, cum ar fi fost posibil ca, dupa numai 10-15 ani, filosofia interioarelor GM sa......involueze sau sa......degenereze? Este ca si cum un olimpic international la informatica n-ar mai sti dupa cativa ani nici cum se deschide un calculator......Tu ce zici, Dane? @AndreiRN, te felicit pt. analiza ta, nu ca ar fi favorabila GM-ului sau ca mi-ar maguli mie orgoliul, ci pt. ca ai punctat diferentele esentiale dintre GM si Saab......
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru