GM nu ia in considerare ultima oferta Spyker pentru Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ciuda eforturilor facute de guvernul suedez si de constructorul olandez Spyker, General Motors doreste sa inchida portile Saab. Aceste informatii vin din partea unui cotidian suedez, care ofera detalii despre intalnirea Consiliului de Administrare Saab, dar si despre discutiile acestora cu GM. “Oficialii Saab au avut o scurta intalnire, iar cativa reprezentanti GM au putut lua parte la discutii prin telefon. Intreaga discutie a avut ca subiect inchiderea Saab, nicidecum noua oferta facuta de Spyker”, afirma publicatia suedeza.
“Subiectul principal a fost inchiderea Saab, si de aceasta ne vom ocupa noi”, a declarat Haakan Danielsson, reprezentantul uniunii inginerilor din Suedia. Acesta a fost prezent in cadrul intalnirii si a completat cele declarate, spunand ca inchiderea Saab va dura multi ani. In ceea ce priveste noua oferta facuta de Spyker, guvernul suedez era foarte neincrezator de reusita acesteia si a inceput pregatirile pentru inchiderea Saab.
De asemenea, Maud Olofsson, ministrul pentru Intreprinderi si Energie, a declarat ca va ajuta angajatii Saab deblocand fonduri de 59.19 milioane de euro pentru crearea unor noi locuri de munca.
Matts Carlsson, un analist al industriei, a declarat ca GM nu era interesata de vanzarea Saab, americanii dorind inchiderea constructorului suedez pentru a evita un eventual concurent.Aceste afirmatii au fost contestate de Haakan Danielsson spunand: “GM vrea sa vanda Saab. Este mult mai bine sa ai de primit bani decat sa achiti costurile inchiderii unei companii”. In ceea ce priveste Spyker, Victor Muller, directorul constructorului olandez, a declarat ca este foarte greu sa lucreze, fiind presati de timp.
via | AFP (inreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Potrivit Autorității Federale pentru Transport Auto din Germania (Kraftfahrt-Bundesamt), peste 768.000 de modele diesel produse între 2014 și 2023 ar putea necesita înlocuirea filtrelor de particule diesel. (19.12)
-
Constructorii europeni de automobile cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face modelele cu zero emisii mai atractive pentru public. De la 1 ianuarie 2025 vor crește normele de emisii de CO2 la nivelul UE. (19.12)
-
Pentru a susține fabricile sale din Italia, Stellantis s-a angajat să investească 2 miliarde de euro în 2025. Pe lângă, aceștia au alocat 6 miliarde de euro pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare. (19.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
- Prima imagine cu viitorul SUV de performanță electric Mercedes-AMG
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
1958: The GT 750 is the first car fitted with seatbelts as standard.[33]
1963: Saab becomes the first volume maker to offer diagonally-split dual brake circuits.
1969: Saab creates an ignition system near the gearbox, instead of behind the steering wheel like most cars.
1970: Saab introduces a world-first - headlamp wipers and washers.
1971: Heated front seats are introduced, the first time in the world they are fitted as standard.
1971: Saab develops the impact-absorbing, self-repairing bumper.
1976: Saab was the first manufacturer to produce a turbo engine with wastegate to control boost.
1978: Saab introduces another 'world-first,' the passenger compartment air filter (pollen filter).
1980: Saab introduces Automatic Performance Control (APC), and an anti-knock sensor that allowed higher fuel economy and the use of lower grade fuel without engine damage.
1981: Saab introduces the split-field side mirror. This reduces the drivers blind spot.
1982: Saab introduces asbestos-free brake pads.
1983: Saab introduces the 16-valve turbocharged engine
1985: Saab pioneers direct ignition, eliminating the distributor and spark plug wires.
1991: Saab introduces a 'light-pressure' turbo.
1991: Saab is the first manufacturer to offer CFC-free air-conditioning.
1991: Saab develops its 'Trionic' engine management system, equipped with a 32-bit micro-processor.
1993: Saab introduces the 'Sensonic clutch' and the 'Black Panel', later to be called the 'Night Panel'.
1993: Saab develops the 'Safeseat' rear passenger protection system.
1994: Saab introduces the 'Trionic T5.5' engine management system, its processor is a Motorola 68332.
1995: Saab presents an asymmetrically turbocharged V6 at the Motor Show in Frankfurt am Main, Germany.
1996: Saab introduces active head restraints (SAHR), which help minimize the risk of whiplash.
1997: Saab introduces Electronic Brake-force Distribution
1997: Saab fits ventilated front seats to their new 9-5.
1997: Saab introduces ComSense; an alert delay feature that reduces the risk of distraction by briefly postponing lower priority alerts when the brakes or indicators are activated
2000: Saab introduces Saab Variable Compression, an engine in which the compression ratio is varied by tilting the cylinder head in relation to the pistons.
2002: Saab developed ReAxs System provides crisp steering feedback and contributes to enhanced driving stability in curves
2003: Saab introduces CargoSET; automatic storage well retraction for the convertible, a two-step tonneau action for quicker soft-top deployment
2008: Saab introduces Cross-wheel drive, an advanced all-wheel drive system with eLSD.
Respect SAAB
Daca nici pana in momentul de fata n-au facut nimic ca sa se redreseze economic, cu tot ajutorul banesc de la guvernul american, daca de atatia ani de zile merg pe pierdere masiva, daca de atatia ani de zile nu au venit nici macar o data cu o idee stralucita(Volt, spre exemplu, cu tot entuziasmul pe care l-a creat-daca l-a creat, nu va fi decat un mare bluf), este clar ca cei care conduc GM nu sunt decat niste incompetenti maximi.
Si cine spune ca SAAB ar trebui sa moara nu face decat sa demonstreze ca se apropie foarte mult in gandire de "capetele luminate" care conduc GM.
In ceea ce priveste modelul 9000... intr-adevar, o masina extraordinara, careia chiar ca nu prea ii sta bine contactul pus la coloana de directie... dar i se iarta pacatul :) 9000 seria II, adica aceea facuta impreuna cu GM avea o mare problema: motoarele de 2,3 l care s-au dovedit a fi nefiabile. Nu degeaba se spune ca un SAAB adevarat are motor de 2 l turbo, restul e... GM.
Eu inca mai sper ca povestea SAAB nu a luat sfarsit...
Referitori la cei care spun ca sunt fani SAAB, un fan adevarat SAAB nu va incepe sa spuna... mama cat de buna este firma si nici ca si-a cumparat SAAB nu stiu ce model din nu stiu ce an. Ci pur si simplu se va bucura de masina lui, daca este SAAB cu ata o va aprecia mai mult si isi va vedea de viata lui. Restul care se dau mari fani SAAB dar si-a schimba masina pe un SAAB, din pacate... ceea ce spun ei se numeste ipocrizie.
Faza cu universul sau prostia umana ca ar putea sa fie infinite, da, sunt de acord. Numai prostia umana este infinita pentru ca dainuie si nu scade niciodata. Iar cate posturi de mai sus care debordeaza de prostie, dar pe care nu o recunosc... nu fac decat sa arate cat de adevarata este fraza de mai sus si cat de simpla este natura umana.
In acelasi timp, dispare sau nu dispare SAAB, este un motiv de tristele doar pentru fanii marcii, restul omenirii va merge mai departe. Eu raman la parerea ca problema acestor disparitii nu este legata de cate marci de masini dispar, ci cand vor incepe sa dispara specii de animale. Vedeti voi, cu sute de marci de masini sau fara este pur simplu irelevant, dar fara alte specii de animale care chiar au un scop... eh asta este problema.
Dispare SAAB, FIAT, Lancia sau orice altceva mecanic, asta este. Dispare ursul panda, gheparzii, pinguinii sau ursul brun... asta este o tragedie. Eu v-as recomanda sa va ganditi mai mult inainte de a posta. Stiu ca prostia umana este infinita dar oamenii pot mult mai mult de atat.
In alta ordine de idei,ati observat cat de cat,fratilor,mutra noului grangur GM,Ed Whitacre? Duhneste a bandit ordinar de la o posta!Ati auzit ce le trece mai nou satanistilor prin capatanile alea bantuite de gripa elefantina?Vor dinadins sa desfiinteze Saab,dar sa nu lasam mortul sa se odihneasca in groapa,hai sa-i rapim aurul! Mai precis,cauta sa implementeze tehnologia noului Saab 95 pe Buick-urile lor de halva...Iata ca a transpirat secretul diabolic in presa globala.Ma rog.Cred ca singura misiune cu care a fost intoxicat Eddie Papagalu' inainte de primirea postului a gravitat in jurul fixatiei maladive de a termina odata cu Saab,ca prea le-a scos peri albi...germanilor.Orice idiot isi da seama pe loc ca GM ar avea logic mult mai mult de castigat din vanzarea tuturor actiunilor Saab catre Spyker,cum au confirmat toti analistii fara a epata cine stie ce greutate rationala,mai ales ca asa-zisa criza economica nu pare a parasi prea curand greu incercatele SUA,dar baietii cu complotul ce urzesc de zor? Sa dezmembreze firma suedeza piesa cu piesa,ca sa se simta usurati dusmanii de moarte din State si -cum nu? - de peste Ocean...Hai sa bagati mana in foc cu mine ca panicatii de la VWAG,de exemplu,i-au asediat discret,departe de privirile banuitoare,pe americani :
" Alo,fratilor,degeaba v-ati varat botul adanc in mecanismele tehnice principale ale suedezilor,le furnizati obligatoriu blocul cilindrilor si cadrul de transmisie,dar sa dea dracu',de ce-i lasati,dom'ne,sa-si construiasca masinile tot dupa propriile principii,chiar nu va dati seama ca raman cei mai buni din lume la tehnologia sub-ansamblurilor,la care noi si mai ales voi inca scartaim?! O fi el americanizat,dar,daca se urca intr-un Saab,orice dobitoc realizeaza instantaneu ca nu nimica-nimicuta a Opel in interior,in ciuda miturilor vehiculate,si nici ca tinuta de deplasare pe sosea,iar ca design exterior erupe de suplete cuceritoare,mai degraba par americanizate ale noastre VW-uri si Audi-uri,adica umflate cu pompa ca dimensiuni fizice,tipic GM sau Chrysler,deci,din punct de vedere aerodinamic,suntem in plop comparativ cu Saab,recunoastem obiectiv,dar sa va tineti gura!!!Toata ziua buna-ziua am zapacit opinia publica cum ca Saab ar fi doar un Opel recarosat,dar ia sa punem un sofer experimentat sa probeze mai intai un Saab 9-3 din fabrica si apoi orice Vectra tunat in draci si sigur o va respinge dezgustat,chit ca ne referim la aceeasi platforma tehnica!N-are nici in clin,nici in maneca Saab cu Opel,trebuie sa incetam cu mascarada asta,caci s-a mai desteptat lumea!
Asadar,nu va faceti temele cum trebuie,americani tampiti,am mizat pe voi din '89 incoace c-o sa ne scapati de marca asta de cosmar perpetuu pentru noi...Si vedeti ca nu care cumva s-o vindeti,ci desfiintati-o pur si simplu,aburiti si voi prostimea c-o fi,c-o plezni,ca negociati cu x sau y,dar pulverizati-o in neant din 2010,fiindca nu se mai poate asa!Tupeistii din Trollhattan au in proiect sa produca in serie temutul Aero X,de 650 CP puri,care,daca si-ar pune mintea cu al nostru Veyron scump si drag mai mult de 20 de minute in continuu,ar oferi specialistilor auto motive de uluire-bomba!...Drace,ce ne mai imbolnaveste de nervi si Victor Muller asta,ce naiba vrea si ochelaristul ala basit?Sa se multumeasca cu Spyker-urile lui mediocre si exuberante,viseaza aiurea la high-tech de calitate,dar de! nu-i prost gagiu',insista puternic pe langa voi caci prevede futuristic la ce stadiu de reputatie poate ajunge cu o alianta solida Spyker-Saab,mai ales daca inginerii din ambele parti vor realiza platforme absolut independente,neinspirate de la nici o alta marca sau grup,chit ca le-ar consuma cativa ani buni de studii asidue si experimente sistematice,in detrimentul productiilor in serie si implicit al vanzarilor concrete,dar si cand vor obtine niste platforme finite si functionabile...ferea,ne vor arde!Si atunci lui Muller o sa-i vina usor sa renunte definitiv la V10-urile noastre de Audi si astfel am pierde mult malai din chestia asta,ca doar nu-l dotam acum cu V10 si W12 pe de-a moca!Numai de belele am avea parte daca ar invia spiritul amortit al lui Saab,sub alta proprietate legala si intelectuala,in speta a rebelului destept de Muller!Asa ca nu mai pierdeti timpul,domnilor puturosi de la GM,omorati Saab right now !!! "....Iata o posibila conversatie cu scantei VWAG-GM.Sa nu fie oare plauzibila?...
Imi mai permit o profetie in acelasi spirit agresiv: golul pluteste inb aer,prin urmare n-ar fi exclusa o fratie de sange VWAG-GM in secolul tuturor posibilitatilor (retineti: germanii se pretind conservatori doar de ochii fraierilor ) .Un argument credibil: GM a furat in mod jenant secrete turbo (nu-i o stiinta accesibila oricui,cum pare la prima vedere!) de la Saab si le vor vinde pe bani grei preconizatei...Auto Union (VWAG + Porsche),dupa ce mai intai se vor da in barci incercandu-le pe Buick-uri (daca vor "prinde" pe tancurile alea fara sare si piper,ar fi OK,daca nu,tusti la nemti cu ele,contracost,fratie,fratie in nemernicie,dar branza-i tot pe bani!) .Deci,daca VWAG vrea musai sa se impuna consistent pe piata americana,n-are incotro decat sa apeleze la un constructor local de calibru...Ati vazut cum Toyota distribuie in Japonia produse...Volkswagen,chit ca cele 2 mari corporatii isi disputa aprig actualmente primele 2 pozitii in topul vanzarilor de talie mondiala.Straniu este ca parteneriatele astea "inocente","inoportune" sau "imprevizibile" se pare ca pot satisface financiar ambivalent taberele adverse chiar si de pe pozitii declarat ireconciliabile!Bull-shit.Cine s-ar fi gandit vreodata ca un conglomerat fistichiu Daimler-Chrysler ar fi posibil?N-a izbutit deoarece Chrysler se dovedea chiar mai nepriceputa decat GM.Ca sa fie tacamul complet,mai lipseste o alianta eterogena ca mai sus intre Ford si BMW.Dar mai stii?
Totusi,personal,cred inca cu tarie intr-un Spyker Group stabil,motivat,productiv si inovator,in care olandezii sa pluseze permanent cu banii,iar "subsidiarii" de la Saab,ca de obicei,cu inteligenta...S-ar constitui astfel simbioza perfecta.Care in 2110 si-ar aniversa un binemeritat secol de reusite exceptionale...Dumnezeu tine in esenta cu cei temerari.Doamne-ajuta!
Pt toti ceilalti care nu sunt indiferenti fata de ceea ce se intampla pe scena automotive in ceea ce priveste SAAB sper ca sunt inscrisi in cercul Rescue SAAB (http://www.rescue-saab.com/en/index.html) - mosaicul realizat de acestia cu poze trimise de noi toti din toata lumea este o realizarea frumoasa. Sper la intiative mult mai agresive din partea lor in viitorul apropiat.
Nu stiu cati dintre voi sunteti inscrisi pe forumul SAAB din Romania dar daca nu sunteti va rog sa va inscrieti si sa deveniti membri activi. Ca de altfel in 2009 s-au organizat cred ca undeva la 5 intalniri nationale ale SAABistilor romani. Cel mai ridicat numar de masini prezente a fost de 22 iar asta s-a intamplat la intalnirea de la Brasov din Noiembrie. Va invit cu drag la urmatoarea care se va stabili pe forum.
Move your Mind
americanii sunt varza! de la ei a inceput toata economia asta de consum ca nu-ti ajung banii de la o luna la alta! nu mai e bun ce e calitate, trebuie sa mearga totul pe banda rulanta..pacat!..si cei care conduc camioane scania zic ca sunt superioare celorlalte..
poate-poate!
Insä am o intrebare pentru acei care se numesc cu "gura mare specificä rominilor" fani-Saab:
- ce faceti voi CONCRET pentru a sustine Marca SAAB???
- Cä unii au masini la mina a cincisprezecea, pe care le SURUBÄRESC personal in dosul casei, färä "know how" si färä rusine? Si se mai numesc FANI????
- citi dintre voi au trimis Fotografii pentru a fi folosite si publicate in acel renumit Poster care se proiecteazä noaptea pe zidul Fabricii din Trollhättan? Era nevoie doar de un click pentru o pozä ;-)
- citi au semnat la "iwontbuyfromgm" , si incä cu pozä , adresä, nume... etc?
- poate s-a auzit si de Convoaiele din 17.01.2010 din 40 de Täri din lume in care adeväratii fani ai lui SAAB s-au organizat si au demonstrat pentru marca noasträ. Unde ati fost voi? Hai! Bucurestiul??Cu gurile voastre mari?
- cä organizati curse ilegale pe drumurile plublice cu masini SAAB! si vä dati cei mai tari din parcarea din spatele blocului?
Ce faceti voi e o rusine, faceti marca SAAB de ris, läsati-o baltä, nu e de voi si nu in felul ästa.
E adevärat cä asta se intimplä in USA, insä astept sä väd citi au curajul s-o facä si in Rominia.
Forumul Saab din Rominia? Daaaa, intilniti-vä ca sä faceti party, cä pentru SAAB nu ati fäcut pinä acum nimic si nici nu veti face! Doar vorbe.