Deși întreaga atenție a fanilor mașinilor electrice a fost orientată în ultimele trei săptămâni spre Tesla Model 3, cel mai recent model prezentat de compania americană, gigantul General Motors încearcă să devieze privirile tuturor spre Bolt, modelul electric pe care GM l-a lansat în ianuarie și care va intra în producție mult mai rapid decât Model 3.
"Sunt foarte mândru de faptul că Chevrolet Bolt iese pe piață, pentru că va fi prima mașină electrică abordabilă cu o autonomie mare. Va avea peste 320 de kilometri autonomie și va intra în producție înainte de finalul lui 2016, deci nu e necesar să depui un avans de 1000 de dolari și să aștepți o mașină de acest tip până în 2018 sau undeva după acest an", spune Dan Nicholson, vicepreședinte al diviziei GM care se ocupă de modelele cu propulsie alternativă.
325.000 de potențiali clienți au depus un avans de 1000 de dolari pentru Tesla Model 3 până săptămâna trecută, transformând modelul Tesla Motors într-un succes instant.
Totuși, avertizează analiștii din industrie, succesul trebuie dublat de finalizarea comenzilor, pentru că avansul investit în precomenzi este rambursabil, ceea ce înseamnă că orice client își poate retrage banii dacă dorește până în momentul în care Tesla începe producția lui Model 3.Tesla Model 3 și Chevrolet Bolt nu oferă doar cifre apropiate la nivel de autonomie, ci vor fi și concurenți direcți în zona de preț. Dacă Model 3 a anunțat un preț de bază de 35.000 de dolari, Bolt va fi disponibil începând cu 37.000 de dolari. Rămâne de văzut dacă startul mult mai rapid al comercializării lui Bolt va avea vreun efect radical asupra comenzilor deja existente pentru modelul Tesla.
via USAToday
S-ar putea Tesla sa fie doar o bula de sapun. Cand dispare orice alt avantaj, ramane traditia, experienta si seriozitatea in spate.
Chiar daca pe Musk(a) nu-l inghit, n-as vrea ca Tesla sa se duca pe apa sambetei. Tesla este exact sula'n coaste si se dovedeste ca fiind motivul principal pentru care smecherii din auto au iesit din motaiala calduta a ofertei clasice.
Revenind la Bolt, clar mi-ar place mai mult decat Model 3. E o "buburuza" si imi place designul asta..."bold", spatele are semnatura, botul la fel, iar bordul e a unei masini clasice. Parca, totusi, ma urc intr-o masina si nu in cutia de carton din copilarie inchipuita drept supercar
http://www.slashgear.com/teslas-model-s-has-a-huge-charging-problem-31434168/
Eu am respect pentru Musk tocmai pentru acest lucru...ca este sula din coastele marilor producatori si prin ceea ce face ii forteaza sa isi modifice strategia.
E nedrept fata de alti constructori ce au pornit mai devreme, dar cu strategii diferite. Nissan, Smart, Mitsubishi, Peugeot, Citroen, au avut masini de ORAS practice si accesibile chiar inainte de actualul bestseller de la Tesla. Nu i-a tras nimeni de maneca, cu atat mai putin Tesla. Tehnologia exista, trebuia doar scoasa din hibernare.
Nu Musk e sula-n coaste, ci limitele de emisii pe care le are fiecare continent.
Limitele de emisii nu pot sa forteze oamenii sa cumpere daca ei nu vor, oricum in cazul masinilor cu baterii nu vorbim cu adevarat de emisii scazute atata timp cat bateriile alea sunt dificil de produs si includ un consum urias de energie si deci de emisii de dioxid de carbon.
Tesla se vinde pt ca e ultimul gadget pe care vrea toata lumea sa il aiba, sa se laude ce tari si jmecheri sunt ei, asta plus cohortele de verzisori hipioti care vor sa salveze pamantul, desi astia din urma au mai putini bani decat hipsterii cu bani care sunt "early adopters".
iPhone e/era plin de chestii interesante, construit cu grijă și cu atenție la fiecare detaliu. Tesla Model 3 are un interior pe care - vorba unor comentatori de aici - îl bate Loganul. În rest, chiar și dacă producția de baterii emite CO2, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină).
daca nu ar fi fost "hipsterii cu bani" si "cei care vor ultimul gadget ca sa se..." acum inca ti-ai fi potcovit calul si te-ai fi c..t in fundul gradinii sau ai fi iesit la geam si ai fi strigat drept atentionare pentru trecatori: "aqua menor!" ori "aqua minor!", dupa caz. :))
Ce a facut Apple se numeste trendsetting. Asta fac si cei de la Tesla. @Mircea, inca imi aduc aminte ca eram in liceu si toata lumea se uita la un iPhone ca la ceva super neobisnuit mai ales ca atunci toti aveam Nokia sau Samsung cu butoane, asa ca un telefon simplu fara butoane ni se parea ceva neobisnuit. Uite unde s-a ajuns. Tesla face la fel, isi stabileste singur trendul, unul placut, simplu si de viitor(sincer si eu sunt adeptul mai multor butoane si luminite gen masinile Japoneze insa viitorul este acolo-in touch screen si simplitate). Cel mai tare va fi ca odata ce Tesla va avea succes, atunci toti ceilalti constructori vor trebui sa muste si ei o felie din piata si asa va creste concurenta-vor creste de n ori mai mult performantele,autonomia statiile de incarcare, etc.
multi vor vrea in continuare model e pt mai mult spatiu si senzatia de premium de la model s, chiar daca interiorul e cam spartan si nu va fi la fel de misto ca model s, totusi va avea materiale ok si va fi gandit ca la carte. Sper.
pana la urma mai putine chestii pe bord inseamna per total un bord mai usor de desenat. Ai mai putine chestii care trebuiesc gandite, si eventual iese un bord chiar calumea.
probabil peste 10 ani, daca muska se gandeste sa faca o fabrica in ro ,unde sa fabrice un subcompact la calitatea logan si bateria de pe model e, chel ar putea iesi undeva la 10.000
Am mai spus: singurul lucru comun intre Apple si Tesla e faptul ca sunt branduri americane, iar lumea le asociaza inevitabil. Marketingul american creaza un fel de secte pe care le indoctrineaza sa creada ca produsul lor e "Centrul Universului".
Cam aici se opresc comparatiile.
vezi ca incurci emisiile de co2 cu emisiile de particule, emisia de co2 nu afecteaza sanatatea nimanui, chit ca este emis la oras sau pe autostrada, co2 afecteaza doar climatul, si nu conteaza daca este emis de motorul cu ardere interna in centrul new yorkului sau la o fabrica de baterii din china sau din deserturile in westul american.
@ vianu
ce exprima plastica ai, meriti un premiu Pulitzar (si nu, nu este un typo)
important e sa fi prins ideea....:))
http://www.livestrong.com/article/218049-the-effects-of-too-much-carbon-dioxide-in-the-blood/
http://www.co2science.org/subject/h/summaries/healtheffectsco2.php
bai gigi esti complet pe langa subiect
concentratia de CO2 din atmosfera ( chiar ea si dubla sau tripla din cauza emissilor din transport sau industrie) nu afecteaza deloc sanatatea oamenilor,
ca sa ajunga sa afecteaza\e sanatatea oamenilor ar trebui s afie de cateva zeci de ori mai mare, iar ca sa se ajunga acolo ar trebui sa ardem toate rezervele de petrol , gaze, carbune, COMPLET (toate rezervele, descoperite deja si cele presupuse ), sa le epuizam, si sa mai si erupa vreo cateva zeci de vulcani. poate asa am putea sa ne apropiem de concentratii de Co2 in atmosfera care sa afecteze DIRECT sanatatea oamenilor.
CLIMA globala pe de alta parte este sensibila la schimbari relativ minore , de exemolu un salt de la 300 ppm la 400 ppm.
Ceva diferenta.
....
Common complaints from Tesla owners including door latches that don’t work properly on the Model X crossover. One owner told Reuters that he had to drive home 30 miles with one hand on the door to keep it shut."
"Tesla a pierdut bani în 2015 -o valoare neta 888.7 milioane dolari, cu 716 milioane $ fiind pierdute in operațiuni.
...
Reclamaţiile comune de la proprietarii Tesla, mai includ încuietorile care nu funcţionează în mod corespunzător pe Model X. Un proprietar a declarat că a trebuit să conducă acasă 30 de mile cu o mâna pe uşa şi una pe volan pentru a nu se deschide"
Sursa:hybridcars