GM înțeapă Tesla: "Electricul Chevrolet Bolt e disponibil din 2016 și nu avem nevoie de avans de 1000 de dolari pentru el"

de Mircea Meşter
Joi, 14.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chevrolet Bolt, noul model 100% electric pe care General Motors îl aruncă pe piață în finalul acestui an, oferă o autonomie comparabilă cu cea anunțată peste doi ani de Tesla Model 3. "Nu e nevoie să aștepți până în 2018 pentru viitoarea ta mașină electrică", spun oficialii GM.

Deși întreaga atenție a fanilor mașinilor electrice a fost orientată în ultimele trei săptămâni spre Tesla Model 3, cel mai recent model prezentat de compania americană, gigantul General Motors încearcă să devieze privirile tuturor spre Bolt, modelul electric pe care GM l-a lansat în ianuarie și care va intra în producție mult mai rapid decât Model 3. 

"Sunt foarte mândru de faptul că Chevrolet Bolt iese pe piață, pentru că va fi prima mașină electrică abordabilă cu o autonomie mare. Va avea peste 320 de kilometri autonomie și va intra în producție înainte de finalul lui 2016, deci nu e necesar să depui un avans de 1000 de dolari și să aștepți o mașină de acest tip până în 2018 sau undeva după acest an", spune Dan Nicholson, vicepreședinte al diviziei GM care se ocupă de modelele cu propulsie alternativă.

Chevrolet Bolt oferă o caroserie compactă hatch, în timp ce Model S este un sedan atipic de dimensiuni ușor mai mari.

Finanțele GM sunt într-o formă destul de bună, nu avem nevoie de 1000 de dolari de la clienți ca să le ținem un loc pe listă.

Dan Nicholson
Vicepreședinte Sisteme de Propulsie GM
Evident, Nicholson înțeapă prin această declarație Tesla și al său Model 3, care a fost anunțat pentru sfârșitul lui 2017 cu o autonomie de circa 350 de kilometri. 

325.000 de potențiali clienți au depus un avans de 1000 de dolari pentru Tesla Model 3 până săptămâna trecută, transformând modelul Tesla Motors într-un succes instant.

Totuși, avertizează analiștii din industrie, succesul trebuie dublat de finalizarea comenzilor, pentru că avansul investit în precomenzi este rambursabil, ceea ce înseamnă că orice client își poate retrage banii dacă dorește până în momentul în care Tesla începe producția lui Model 3.

Tesla Model 3 și Chevrolet Bolt nu oferă doar cifre apropiate la nivel de autonomie, ci vor fi și concurenți direcți în zona de preț. Dacă Model 3 a anunțat un preț de bază de 35.000 de dolari, Bolt va fi disponibil începând cu 37.000 de dolari. Rămâne de văzut dacă startul mult mai rapid al comercializării lui Bolt va avea vreun efect radical asupra comenzilor deja existente pentru modelul Tesla.

Interiorul lui Chevrolet Bolt.

via USAToday

Comentarii (23)

  • Deja se inteteste concurenta. Nu stiu daca Tesla va supravietui.
    S-ar putea Tesla sa fie doar o bula de sapun. Cand dispare orice alt avantaj, ramane traditia, experienta si seriozitatea in spate.
    33 27
  • n-am inteles niciodata faza cu "traditia" de parca trraditia ar fi apanajul doar unora. Toti producatorii mari de azi au inceput de la 0, care ar fi motivul pentru care unii trebuie sa supravietuiasca pentru ca au "traditie" si altii nu pentru ca sunt la inceput de drum si sunt promotorii noului? Un "nou", care, de multe ori, este sarit de greii unei industrii pentru ca "oricum, ne merge pentru ca noi avem clienti fideli si le putem vinde si un kkat plouat...noi avem experienta necesara!"

    Chiar daca pe Musk(a) nu-l inghit, n-as vrea ca Tesla sa se duca pe apa sambetei. Tesla este exact sula'n coaste si se dovedeste ca fiind motivul principal pentru care smecherii din auto au iesit din motaiala calduta a ofertei clasice.

    Revenind la Bolt, clar mi-ar place mai mult decat Model 3. E o "buburuza" si imi place designul asta..."bold", spatele are semnatura, botul la fel, iar bordul e a unei masini clasice. Parca, totusi, ma urc intr-o masina si nu in cutia de carton din copilarie inchipuita drept supercar
    35 4
  • Sa nu uitam ca Tesla si-a construit si o cuprinzatoare retea de incarcatoare foarte puternice la care nu au acces Bolt sau alte EV uri. In alte cuvinte un Model S/3/X il incarci mult mai repede si ai mai multe locuri de incarcare.
    14 21
  • Tesla va supravietui, si inca cum. Sigur, vor avea zile grele atat din partea concurentei(prin faptul ca o sa incerce sa limiteze evolutia modelelor) ci si prin faptul ca sunt la inceput si nu au capacitatea sa produca in numar de milioane de exemplare. Totusi, asta nu o sa ii impiedice, sunt pe val si vor fi in continuare, atata timp cat Musk va fi la conducere sigur firma va fi pe cai mari.
    9 14
  • Nu prea repede !

    http://www.slashgear.com/teslas-model-s-has-a-huge-charging-problem-31434168/
    21 8
  • Baieti, cu toate simpatiile/antipatiile exprimate fata de Musk si Tesla, incercati sa priviti Tesla in comparatie cu ce a fost Apple pentru industria de smart phones. La fel a fost, au fost si atunci critici si antipatii pentru pret si marketing dar asta a fost scanteia pentru industria de smart phones. Asa ceva consider ca e si Tesla pentru masinile electrice, cum a fost Apple pentru smart phones. In rest e chestie de gusturi, simpatii, preferinte.
    Eu am respect pentru Musk tocmai pentru acest lucru...ca este sula din coastele marilor producatori si prin ceea ce face ii forteaza sa isi modifice strategia.
    14 20
  • @vianu @suca
    E nedrept sa nu fie mentionati.
    E nedrept fata de alti constructori ce au pornit mai devreme, dar cu strategii diferite. Nissan, Smart, Mitsubishi, Peugeot, Citroen, au avut masini de ORAS practice si accesibile chiar inainte de actualul bestseller de la Tesla. Nu i-a tras nimeni de maneca, cu atat mai putin Tesla. Tehnologia exista, trebuia doar scoasa din hibernare.
    17 7
  • mircea
    @suca
    Nu Musk e sula-n coaste, ci limitele de emisii pe care le are fiecare continent.
    25 6
  • arogantul
    @ mircea
    Limitele de emisii nu pot sa forteze oamenii sa cumpere daca ei nu vor, oricum in cazul masinilor cu baterii nu vorbim cu adevarat de emisii scazute atata timp cat bateriile alea sunt dificil de produs si includ un consum urias de energie si deci de emisii de dioxid de carbon.
    Tesla se vinde pt ca e ultimul gadget pe care vrea toata lumea sa il aiba, sa se laude ce tari si jmecheri sunt ei, asta plus cohortele de verzisori hipioti care vor sa salveze pamantul, desi astia din urma au mai putini bani decat hipsterii cu bani care sunt "early adopters".
    7 20
  • mircea
    @arogantul
    iPhone e/era plin de chestii interesante, construit cu grijă și cu atenție la fiecare detaliu. Tesla Model 3 are un interior pe care - vorba unor comentatori de aici - îl bate Loganul. În rest, chiar și dacă producția de baterii emite CO2, sunt importante două lucruri: unde sunt produse (până la urmă, mașina finală emite zero în oraș, acolo unde e nevoie urgentă de emisii zero) și cât produce (oricum mai puțin decât se emite forând după țiței și transformând petrolul în benzină).
    26 7
  • @arogantul

    daca nu ar fi fost "hipsterii cu bani" si "cei care vor ultimul gadget ca sa se..." acum inca ti-ai fi potcovit calul si te-ai fi c..t in fundul gradinii sau ai fi iesit la geam si ai fi strigat drept atentionare pentru trecatori: "aqua menor!" ori "aqua minor!", dupa caz. :))
    10 9
  • @Suca, si la fel si cu PC-ul, iPod-ul, iPad-ul, etc.
    Ce a facut Apple se numeste trendsetting. Asta fac si cei de la Tesla. @Mircea, inca imi aduc aminte ca eram in liceu si toata lumea se uita la un iPhone ca la ceva super neobisnuit mai ales ca atunci toti aveam Nokia sau Samsung cu butoane, asa ca un telefon simplu fara butoane ni se parea ceva neobisnuit. Uite unde s-a ajuns. Tesla face la fel, isi stabileste singur trendul, unul placut, simplu si de viitor(sincer si eu sunt adeptul mai multor butoane si luminite gen masinile Japoneze insa viitorul este acolo-in touch screen si simplitate). Cel mai tare va fi ca odata ce Tesla va avea succes, atunci toti ceilalti constructori vor trebui sa muste si ei o felie din piata si asa va creste concurenta-vor creste de n ori mai mult performantele,autonomia statiile de incarcare, etc.
    7 6
  • @mircea
    da, la care mai adaugam caratul propriu-zis al petrolului/benzinei intre diverse puncte de extractie-prelucrare-distributie.
    10 5
  • chevrolet are bani multi, pe cand tesla e o companie micuta

    multi vor vrea in continuare model e pt mai mult spatiu si senzatia de premium de la model s, chiar daca interiorul e cam spartan si nu va fi la fel de misto ca model s, totusi va avea materiale ok si va fi gandit ca la carte. Sper.
    pana la urma mai putine chestii pe bord inseamna per total un bord mai usor de desenat. Ai mai putine chestii care trebuiesc gandite, si eventual iese un bord chiar calumea.

    probabil peste 10 ani, daca muska se gandeste sa faca o fabrica in ro ,unde sa fabrice un subcompact la calitatea logan si bateria de pe model e, chel ar putea iesi undeva la 10.000
    7 7
  • Eu ii dau dreptate lui Mircea.

    Am mai spus: singurul lucru comun intre Apple si Tesla e faptul ca sunt branduri americane, iar lumea le asociaza inevitabil. Marketingul american creaza un fel de secte pe care le indoctrineaza sa creada ca produsul lor e "Centrul Universului".

    Cam aici se opresc comparatiile.
    14 3
  • in completare as spune branduri americane cu partea de "gadgetry" atasata
    11 2
  • arogantul
    @mircea
    vezi ca incurci emisiile de co2 cu emisiile de particule, emisia de co2 nu afecteaza sanatatea nimanui, chit ca este emis la oras sau pe autostrada, co2 afecteaza doar climatul, si nu conteaza daca este emis de motorul cu ardere interna in centrul new yorkului sau la o fabrica de baterii din china sau din deserturile in westul american.

    @ vianu
    ce exprima plastica ai, meriti un premiu Pulitzar (si nu, nu este un typo)
    9 10
  • @arogantul

    important e sa fi prins ideea....:))
    11 2
  • arogantul
    omule, eu is un mare progresist cand vine vorba de tehnologie, sunt obsedat de tehnologie, dar ma enerveaza la culme greewashingul. nu cred ca merge sa comparam aparitia motorului cu ardere interna ca re a dus la phase out-ul cailor, sau folosirea electricitatii in locul uleiului, sau Wc-ul, cu aceste jucarii care distrag de la adevarat problema, si anume cum curatam productia de curent electric, cum sa o facem sa nu mai emita co2 fara sa sacrificam siguranta retelei de distributie.
    9 10
  • @arogantul
    Gresit ! Emisiile CO2 afecteaza sanatatea oamenilor.!

    http://www.livestrong.com/article/218049-the-effects-of-too-much-carbon-dioxide-in-the-blood/

    http://www.co2science.org/subject/h/summaries/healtheffectsco2.php
    10 7
  • arogantul
    @ asta fara nick
    bai gigi esti complet pe langa subiect
    concentratia de CO2 din atmosfera ( chiar ea si dubla sau tripla din cauza emissilor din transport sau industrie) nu afecteaza deloc sanatatea oamenilor,
    ca sa ajunga sa afecteaza\e sanatatea oamenilor ar trebui s afie de cateva zeci de ori mai mare, iar ca sa se ajunga acolo ar trebui sa ardem toate rezervele de petrol , gaze, carbune, COMPLET (toate rezervele, descoperite deja si cele presupuse ), sa le epuizam, si sa mai si erupa vreo cateva zeci de vulcani. poate asa am putea sa ne apropiem de concentratii de Co2 in atmosfera care sa afecteze DIRECT sanatatea oamenilor.
    CLIMA globala pe de alta parte este sensibila la schimbari relativ minore , de exemolu un salt de la 300 ppm la 400 ppm.
    10 9
  • AndreiRN
    Bolt e facut in China si Korea iar Tesla e facut in California.
    Ceva diferenta.
    2 4
  • Americanii nu stiu sa faca mas
    "Tesla lost money in 2015 – a net $888.7 million, with $716 million being lost on operations.
    ....
    Common complaints from Tesla owners including door latches that don’t work properly on the Model X crossover. One owner told Reuters that he had to drive home 30 miles with one hand on the door to keep it shut."

    "Tesla a pierdut bani în 2015 -o valoare neta 888.7 milioane dolari, cu 716 milioane $ fiind pierdute in operațiuni.
    ...
    Reclamaţiile comune de la proprietarii Tesla, mai includ încuietorile care nu funcţionează în mod corespunzător pe Model X. Un proprietar a declarat că a trebuit să conducă acasă 30 de mile cu o mâna pe uşa şi una pe volan pentru a nu se deschide"

    Sursa:hybridcars
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru