GM, Ford si Chrysler mai au o sansa de scapare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ciuda faptului ca nu vor primi pachetul de ajutor de la guvernul american, General Motors, Ford si Chrysler mai au o sansa de scapare de la faliment. Cele trei companii ar putea profita de pachetul de ajutor in valoare de 700 miliarde de dolari, oferit institutiilor financiare de catre Wall Street.
Datorita situatiei dificile in care se afla cei trei producatori, avocatii acestora ar putea gasi o poarta in legislatie care le va permite sa obtina o parte din pachetul de ajutor oferit de Wall Street. Pachetul de ajutor pentru GM, Ford si Chrysler a fost refuzat pentru ca nu a primit suficiente voturi. Acesta avea nevoie de 60 voturi pentru, dar a primit 52 pentru si 35 voturi impotriva.
Oponentii principali ai acestui pachet au fost senatorii republicani, care vor fi in inferioritate in senatul american incepand cu anul viitor. Pana cand administratia Obama va intra la putere insa, General Motors, Ford si Chrysler sunt la cheremul administratiei Bush. Legislatia americana permite distribuirea fondurilor din pachetul de ajutor de la pe Wall Street in orice moment necesar.
Democratii americani au sustinut inca de la inceputul discutiilor in camera americana a reprezentantilor faptul ca administratia Bush poate oferi banii necesari oricand doreste.Inca din timpul Marei Crizei din anii 1920, rezerva federala americana are autoritatea de a oferi imprumuturi de urgenta oricarei institutii economice importante care nu poate primi bani din alta sursa. Pe langa aceste cai de scapare cunoscute presei, senatorul american Harry Reid a mentionat ca General Motors, Ford si Chrysler mai au inca o posibilitate, dar a refuzat sa o dezvaluie public.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. (22.11)
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Pe scurt, daca General Motors sau Chrysler va da faliment, si Ford va avea de suferit odata cu acestia. Mai mult, analistii americani avertizeaza ca intreaga economie americana va avea de suferit de pe urma falimentului unei companii precum Chrysler sau General Motors.
Va multumesc pentru atentie.
Sebastian Toma
Ce zici tu acolo sunt adevarate SF-uri...GM, competitor "puternic" pentru Toyota si Volkswagen? Yeah, right...Probabil nu stii ce masini face GM...si cu ce tehnologie...
De faliment, GM nu va scapa...Putinii bani pe care ii mai au pentru R&D ii baga in proiecte din astea perdante gen Volt care e o copie penibila a unui hibrid...Pe langa asta, ei mai au de acoperit "somajul" salariatilor concediati si salariile celor care vor ramane, care au acceptat "sa se revizuiasca dar sa nu se schimbe nimica"...
Cred ca nu ti-ai dat seama care este problema cea mai mare a lu` GM...si anume setea de bani...pentru ca ei devoreaza banetu pur si simplu (sau dupa cum spun americanii foarte poetic "they are burning through cash")...
Chiar si cu acest ajutor de la guvern nu vor reusi sa se redreseze...poate doar daca ii conecteaza la o conducta de cash, cu robinetul deschis la maxim in permanenta...ceea ce e destul de putin probabil pentru ca America e cam falimentara...
Degeaba merg bine diviziile "overseas" a lu` GM...pentru ca n-au cum sa produca pe arsita asta banii de care au ei nevoie...si inca ceva: sa fii lider de piata, chiar si in China nu inseamna neaparat ca e OK. GM a fost pana anu` asta #1. Dar ca forta financiara sunt 0 de cam multicel. In schimb, Porsche, care are mai putin de 1% din piata, produce basculante de bani de vreo cativa ani buni...