General Motors a anunţat oficial că operaţiunile sale din Europa sunt grupate de la 1 iulie sub o nouă entitate. Numele acesteia este Opel Group şi preia responsabilitatea activităţilor General Motors în Europa şi Rusia, conducând mărcile Opel, Vauxhall, Cadillac şi Chevrolet pe pieţele pe care acestea activează.
Opel Group duce mai departe astfel activitatea GM Europe, entitate care dispare după ce compania-mamă a retras marca Chevrolet din Europa, în cursul anului trecut. Directorii noii companii sunt aceiaşi cu cei ai Adam Opel AG, filiala germană a GM, iar noua structură este condusă de Karl-Thomas Neumann, cel care deţine în acelaşi timp funcţia de CEO Opel.
Reorganizarea activităţilor GM în Europa sub Opel Group are rolul de a "simplifica procesele de decizie şi de a creşte eficacitatea companiei. Reorganizarea este o etapă importantă în punerea în aplicare a planului nostru de revenire denumir DRIVE!2022 şi un nou semn de încredere din partea companiei-mamă", spune Karl-Thomas Neumann în comunicatul oficial care anunţă schimbarea din sânul GM.
Conform planului DRIVE!2022, Opel ţinteşte o cotă de piaţă de 8% în Europa şi o marjă operaţională de 5% până în 2022. În primele şase luni ale acestui an, cota de piaţă a mărcii germane pe Bătrânul Continent a fost de 6.9%.
Spark ar putea sa fie produs in continuare in aceeasi forma, punandu-i, pur si simplu, sigle Opel, in loc de cele Chevy.
Tot cu sens de gluma lansasem o alta speculatie a mea ( "RC = Russelsheim Center" ), dar cred ca o sa-mi piara zambetul pe buze...
PS: Incet, dar sigur, Germania se transforma din nou intr-o forta de temut pe plan global, atat d.p.d.v. economic, cat si diplomatic (din fericire, militar deocamdata nu). Drept argument, ma uit cu luare aminte la toti liderii astia vestici presupusi de prim rang: Obama, Cameron, Hollande, chiar si grangurul CE, Barroso --- mi se par foarte slabi ca oameni politici, fara rezonanta ideatica, adica vaduviti de personalitate! Dar despre madam Merkel nu pot sustine aceleasi trasaturi jalnice. Mai nou, am citit ca vrea sa-i planteze in structurile UE pe conationalii pe care ii agreeaza. E clar de ce: nemtii urzesc sa-si subordoneze acest mamut artificial cu picioare de lut, adica fara viitor (chiar isi inchipuia cineva ca ar fi floare la ureche sa le vari pe gat nemtilor limba engleza sau cea franceza pe motiv de limbaj comun si sa-i faci sa creada in acest nou Turn Babel?...). Ma hazardez sa afirm ca nemtilor chiar le convine latratul fara muscaturi dintre rusi si americani, deoarece, cat timp scuipatii vor zbura pe deasupra lor, dintr-o parte in alta, ei isi vor vedea nestingheriti de planuri (o noua impartire a sferelor de influenta ale lumii?). Deci atentie la neamul asta aparte, care o fi un promotor avizat al civilizatiei, dar sa nu uitam ca are si sange de...vandali, care a rabufnit secolul trecut, ducand la ceea ce lumea a numit ingrozita Apocalipsa in doua acte.
@thomas Da, pare stupid ca dupa tone de reclame cu Aveo, Trax si Cruze (mai ales in perioada toamna 2011 - toamna 2013) GM sa retraga brand-ul de pe piata europeana. Au avut in 2013 un procentaj de 1.2 % din piata Europeana care pare mic insa firme ca Subaru, Honda, Mazda sau Suzuki au avut acelasi procentaj, nu mai zic de Alfa Romeo cu 0.5 % sau Lancia cu 0.6 %. Deci nu e prea tragic, as zice ca e chiar bine pentru o firma americana. Kia-Hyundai au avut impreuna 6.3 % si sufla in ceafa Opel (probabil ca in 2014 ii depasesc si s-ar putea sa depaseasca si Ford care in 2013 au avut 7.4 %)
M-a amuzat foarte tare modelul Spark:
Prima generatie: Daewoo Matiz
A doua, Chevrolet Spark
A treia: Opel .....?