General Motors dă în judecată San Francisco. În timp ce divizia sa Cruise se află deja într-un proces, cazul nu are nimic de-a face cu taxiurile robot autonome, care au fost interzise de pe străzile din San Francisco de către autorități din motive de siguranță.
Motivul pentru care GM este în proces cu San Francisco are de-a face cu impozitele. General Motors consideră că a plătit prea mult într-un interval de șapte ani și dorește o restituire de 108 milioane de dolari, plus 13 milioane de dolari în dobânzi și penalități pentru perioada 2016-2022.
Aici intervine divizia Cruise în disputa legală. GM susține că funcționarii fiscali au utilizat datele de salarizare ale Cruise pentru a calcula obligațiile fiscale, când, de fapt, Cruise este o entitate de afaceri separată de GM și generează puține vânzări în zona respectivă.
Aceștia susțin că afacerea de bază a GM nu angajează pe nimeni în oraș, nu are fabrici sau alte locații fizice în oraș și nu are filiale în oraș.
Gruparea vinde doar o cantitate mică de bunuri în zonă, în valoare de aproximativ 677.000 de dolari în 2022.Procesul nu va contribui prea mult la aplanarea conflictului dintre General Motors și San Francisco. GM a fost nevoit să retragă taxiurile robot Cruise de pe șoselele din SUA în urma unui accident în San Francisco în septembrie, când o femeie a fost lovită de un astfel de vehicul.
Departamentul de Vehicule Motorizate al Californiei a suspendat permisele autonome ale Cruise după incident, iar GM a anunțat ulterior că va concedia 24% din forța de muncă a Cruise, lăsând 900 de oameni fără locuri de muncă.
Intre timp, omul de rand e jupuit la piele, nu stie, n-are timp si nici bani sa umble pe la fisc cu caciula in mana. Perdantii sunt tot saracii si clasa medie.