Esential
2.2 | milioane de maşini a vândut GM în primul sfert de an. |
După ce a traversat o perioadă critică, General Motors vrea să revină în fruntea clasamentului celor mai mari producători auto din lume. Conglomeratul american plănuieşte să profite de pe urma crizei în care au fost aruncaţi rivalii de la Toyota, după cutremurul devastator din martie.
GM a fost foarte aproape de a-şi relua poziţia de lider anul trecut, când a terminat la 28.000 de unităţi în spatele Toyota. Judecând însă după primul sfert de an, americanii au toate şansele să devanseze rivalul japonez în 2011, cifrele indicând 2.2 milioane de maşini vândute, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Din păcate, Toyota a înregistrat o scădere cu 12% a livrărilor, totalizând doar 1.8 milioane de unităţi.
Aşadar, după primele trei luni, primele trei poziţii ale clasamentului arată complet diferit faţă de anul trecut. General Motors se instalează pe prima poziţie, Toyota coboară tocmai pe locul trei, iar Volkswagen reuşeşte să cucerească a doua treaptă a podiumului cu două milioane de maşini vândute.
Ford se poziţionează pe poziţia a patra în topul celor mai mari producători auto, reuşind să livreze 1.4 milioane de maşini în primele patru luni ale anului.
via | cnn
@ScorpyonVAG
VAG inseamna 10 marci !
Aiurea... ii doare la bascheti. Nu mai pot ei de grija noastra. Vor merge in continuare pe aceeasi politica: doi ani garantie si reducerea continua a calitatii.
1. Toyota
2. General Motors
3. Renault-Nissan
4. VAG
5. Ford
1. Toyota
2.GM
3. VAG
4. Renault/Nissan
5. Ford
6. Hyundai/Kia
Toyota stiu sa faca masini bune si pe placul tuturor, GM stiu sa faca tarabe pe placul americanilor, VAG vinde doar vreo 3-4 modele de VW in SUA din cate stiu eu, Ford trebuie sa-si imparta modelele intre continente: inainte de actuala Fiesta, doar Focus 1 a mai fost comun.
Pe cand Aston Martin sa zicem, vand cateva mii sau zeci de mii de masini pe an, deoarece sunt scumpe si putini oameni isi permit sau isi doresc sa dea atatia bani pe o masina. Si totusi, ar putea fi mai fiabile si calitativ superioare masinile lor decat un Laborghini sau un Audi la aceeasi bani (nu stiu daca chiar sunt, dar ipotetic vorbind...)
De asemenea, se cumpara si brandul. A se vedea BMW. Stiu ca toate masinile au probleme, dar cand platesti acel pret pentru o marca premium, iti doresti ca totusi sa nu ai probleme, si totusi BMWurile sunt pline de probleme. Ca sa nu mai zic ca se cumpara modele foarte scumpe pentru ceea ce fac (sau nu fac), a se vedea Seria 1 sau X6.
Deci daca o companie produce de la dube, la masini de oras mici si ieftine, evident ca in total are o cifra de vanzari mai mare.
Acum astept injuraturi de la fanii Renault ca am zis ca au masinute de plastic si de la cei BMW :)
Esti mai p**** ca o curca,baiete....
nu e cazul...
PS: Catre magnum: In grupul FORD mai sunt si Land Rover , Range Rover si Rover si SHELBY.