GM ar putea redeveni producătorul auto numărul 1 la finalul lui 2011

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 14.06.2011
Toyota este pe punctul de a pierde titlul de cel mai mare producător auto mondial. Rezultatele primelor patru luni ale anului aduc General Motors pe primul loc şi Volkswagen pe treapta a doua.

Esential

2.2 milioane de maşini a vândut GM în primul sfert de an.

După ce a traversat o perioadă critică, General Motors vrea să revină în fruntea clasamentului celor mai mari producători auto din lume. Conglomeratul american plănuieşte să profite de pe urma crizei în care au fost aruncaţi rivalii de la Toyota, după cutremurul devastator din martie.

GM a fost foarte aproape de a-şi relua poziţia de lider anul trecut, când a terminat la 28.000 de unităţi în spatele Toyota. Judecând însă după primul sfert de an, americanii au toate şansele să devanseze rivalul japonez în 2011, cifrele indicând 2.2 milioane de maşini vândute, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din păcate, Toyota a înregistrat o scădere cu 12% a livrărilor, totalizând doar 1.8 milioane de unităţi.

Aşadar, după primele trei luni, primele trei poziţii ale clasamentului arată complet diferit faţă de anul trecut. General Motors se instalează pe prima poziţie, Toyota coboară tocmai pe locul trei, iar Volkswagen reuşeşte să cucerească a doua treaptă a podiumului cu două milioane de maşini vândute.

Ford se poziţionează pe poziţia a patra în topul celor mai mari producători auto, reuşind să livreze 1.4 milioane de maşini în primele patru luni ale anului. 

via | cnn

Comentarii (25)

  • @
    ,,ar putea" dar nu sigur. In plus GM este alcatuit din multe marci, iar VW este pe cont propriu. Daca era GM vs VAG, era altceva...
    2 55
  • DAN_GRC
    Cica VW e pe cont propriu, e vb de tot grupul, ca doar nu a vandut doar VW 2 milioane de masini in 3 luni
    39 2
  • un cititor
    ramane de vazut...
    si Renault-Nissan au un cuvant important de spus.

    @ScorpyonVAG
    VAG inseamna 10 marci !
    37 10
  • @ un cititor
    VW Group are doar 4 marci de volum !
    VW Group se bazeaza doar pe 4 marci de volum si anume VW ( a doua marca auto la vanzari dupa Toyota ), Audi, Skoda si Seat . Bugatti vinde anual 50 masini, Lamborghini aprox. 4,000 de unitati iar Bentley aprox. 8,000 de masini . Porsche ce urmeaza sa fie integrat in VW Group, vinde anual 80,000 masini .
    14 19
  • bogdan
    Poate acum
    Poate acum cei de la VW vor reconsidera politica de acordare a garantiei si a calitatii produselor lor.

    Aiurea... ii doare la bascheti. Nu mai pot ei de grija noastra. Vor merge in continuare pe aceeasi politica: doi ani garantie si reducerea continua a calitatii.
    34 6
  • cititor
    Ai uitat de MAN si Scania... oricum, se adauga nu se scad... iar faza cu reducerea calitatii e adevarata
    31 8
  • toate astea sunt trecatoare ca tsunami-ul pt ca la anu prevad cam acelasi titlu cu diferenta ca in loc de GM o sa scrie TOYOTA
    4 11
  • @ un cititor
    Toyota : Toyota, Lexus, Daihatsu ( aprox. 1 milion de masini vandute anual ), Hino ( cel mai mare producator japonez de camioane ), Scion si 18 % din FHI ( compania ce detine Subaru ) . Revenind la MAN si Scania, impreuna vand anual sub 400,000 de camioane, autobuze .
    6 2
  • GM No.1!!!!!
    Gm e concernul meu preferat. Hai,Gm! VAGauna e undeva mai in spate......
    12 19
  • magnum
    Ford e un alt mare constructor auto demn de luat in seama. Locul 4 nu e rau,tinand cont ca in cadrul grupului sunt acum doar doua marci,FORD si LINCOLN.
    13 19
  • @magnum
    Rezultate 2010
    Ford a sfarsit anul trecut pe locul 5 mondial

    1. Toyota
    2. General Motors
    3. Renault-Nissan
    4. VAG
    5. Ford
    30 6
  • magnum
    @ @magnum
    E am spus de rezultatul primelor luni ale anului 2011. Ford a vandut 1,4 milioane de masini si se claseaza pe pozitia 4. Citeste ce scrie mai sus.
    7 5
  • @magnum
    deja numeri bobocii? cam devreme baiatu'
    9 5
  • magnum
    @h2o
    Nu am facut eu asta. Au facut-o aia care au scris articolul de mai sus. Citeste copile.....
    8 5
  • dupa cum spuneam: cam devreme
    8 6
  • @@Magnum
    De unde ai datele astea? Te inteleg ca iti doresti o pozitie mai buna pentru Renault/Nissan, dar totusi sunt pe 4. Clasamentul este acesta:
    1. Toyota
    2.GM
    3. VAG
    4. Renault/Nissan
    5. Ford
    6. Hyundai/Kia
    6 25
  • mda sigur
    http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
    24 5
  • Va contraziceti atata, de parca pozitia in top are vreo legatura directa cu fiabilitatea sau calitatea masinilor. Sunt produse diferite pentru piete diferite. Cum masinile GM cu motoarele lor gigantice si insetate si cu interiorul oribil nu s-ar vinde niciodata bine in Europa, probabil nici masinutele frantuzesti din plastic nu s-ar vinde bine in SUA.
    Toyota stiu sa faca masini bune si pe placul tuturor, GM stiu sa faca tarabe pe placul americanilor, VAG vinde doar vreo 3-4 modele de VW in SUA din cate stiu eu, Ford trebuie sa-si imparta modelele intre continente: inainte de actuala Fiesta, doar Focus 1 a mai fost comun.
    3 15
  • usor copilu' ...
    @BBR91
    Sa afirmi ca cifrele de vanzari nu au legatura cu fiabilitatea si calitatea e o prostie care o poate spune unul care n-a lucrat o zi in viata lui in domeniul vanzarilor (nu neaparat de masini). Fiabilitatea si calitatea sunt direct implicate. Volumele de vanzari mai tin si de puterea de adaptare a fiecarei marci pe specificul pietei pe care intra. Cu cat mai multe piete, cu atat mai bine. Deci gusturile difera. Un client de Ford EUROPEAN o sa spuna ca-i rahat pe bat un Ford AMERICAN s.a.m.d.
    14 1
  • degeaba
    nu stiu de ce va agitati, ca oricum nu conteaza
    4 6
  • Nu am nicio legatura cu domeniul vanzarilor (de orice) dar consider ca sunt foarte multi factori care contribuie la numarul mare de vanzari. De exemplu aceste concerne auto din top cuprind mai multe marci care la randul lor produc multe modele care acopera nevoile multor oameni, deci este o posibilitate mai mare ca eu, ca si consumator sa aleg un model de la VAG sa zicem, deoarece produce de la masini sport (Lamborghini sa zicem) pana la masini cu un raport pret-calitate foarte bun (Skoda).
    Pe cand Aston Martin sa zicem, vand cateva mii sau zeci de mii de masini pe an, deoarece sunt scumpe si putini oameni isi permit sau isi doresc sa dea atatia bani pe o masina. Si totusi, ar putea fi mai fiabile si calitativ superioare masinile lor decat un Laborghini sau un Audi la aceeasi bani (nu stiu daca chiar sunt, dar ipotetic vorbind...)
    De asemenea, se cumpara si brandul. A se vedea BMW. Stiu ca toate masinile au probleme, dar cand platesti acel pret pentru o marca premium, iti doresti ca totusi sa nu ai probleme, si totusi BMWurile sunt pline de probleme. Ca sa nu mai zic ca se cumpara modele foarte scumpe pentru ceea ce fac (sau nu fac), a se vedea Seria 1 sau X6.
    Deci daca o companie produce de la dube, la masini de oras mici si ieftine, evident ca in total are o cifra de vanzari mai mare.
    Acum astept injuraturi de la fanii Renault ca am zis ca au masinute de plastic si de la cei BMW :)
    5 8
  • @BBR91
    Le-ai primit de la mine..... Cum poti sa spui ca GM face ''tarabe''??!!!
    Esti mai p**** ca o curca,baiete....
    6 3
  • @BBR91
    nu te injura nimeni... pentru asta trebuie sa te ia cineva in serios copile

    nu e cazul...
    8 5
  • Vlad
    Yessss. Vag o sa piarda teren. Yeiiiiii!!! Sunt fan FORD i sper sa-si revina cu ajutorul lui GM. Fortza FORD!!!
    2 2
  • Fordul inca nu e mort.
    Fordul mai are un cuvant de spus. Are sanse sa ajunga Toyota si VW.
    PS: Catre magnum: In grupul FORD mai sunt si Land Rover , Range Rover si Rover si SHELBY.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru