GM a gandit un plan de salvare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors, gigantul american cu picioare de lut, se prabuseste treptat, oficialii companiei incercand sa se agate cu disperare de un ajutor guvernamental, pe care il cersesc in ultimele saptamani.
Fortat sa ofere Congresului american o solutie viabila de salvare, GM a publicat astazi un plan de restructurare care sa aduca in curtea constructorului din Detroit mult asteptatul cec cu bani.
Constructorul american nu a declarat oficial ca va renunta la branduri ca Pontiac si Saturn, insa a recunoscut ca isi va concentra atentia asupra a patru branduri cheie: Chevrolet, Cadillac, GMC si Buick. Planul de restructurare subliniaza insa ca Pontiac ar putea fi redus la cateva produse de nisa iar Saturn ar putea fi desfiintat.
Saab si Hummer, doua marci care se gasesc tot sub acoperisul GM, vor fi nevoite sa isi caute alt stapan.
O alta masura care va cauta sa relanseze brandul din Detroit este reducerea productiei si a fortei de munca. In acelasi timp, GM va colabora cu organele statului pentru a revizui contractele de munca si pentru a primi compensatii si concesii.
Asemeni rivalilor de la Ford, aflati in aceeasi situatie ingrata, GM va pune mare accent pe dezvoltarea vehiculelor ecologice. Pentru a intari promisiunile sale, GM a oferit drept exemplu noul model Chevrolet Volt, care functioneaza cu energie electrica si poate oferi o autonomie de pana la 65 de kilometri. Volt va debuta pe piata auto abia in 2010 dar va fi unul din modelele cheie pentru viitorul grupului american.
Pentru toate aceste eforturi, GM pretinde un ajutor guvernamental de 12 miliarde de dolari pentru a supravietui in 2009, pe o piata americana estimata la 12 milioane de vehicule. Daca situatia se inrautateste si piata americana scade sub 10.5 milioane de vehicule, GM pretinde inca 6 miliarde de dolari.
Planul de restructurare prevede ca GM va returna banii in 2012, urmand sa devina profitabila pe o piata americana de 12 milioane de vehicule.
Vanzarile GM pe piata americana au scazut cu 45%in luna octombrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In noiembrie, criza a continuat si vanzarile au scazut cu 41%.via | WorldCarFans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. (19.11)
-
BYD a anunțat oficial că a atins borna de 10 milioane de mașini electrificate produse la aproape 30 de ani de la înființare și la aproape 20 de ani de la debutul primului său model. Marca chineză este lider al pieței de mașini electrificate la nivel mondial. (19.11)
-
Compania chineză Xiaomi a anunțat că a livrat peste 100.000 de unități ale primului său model electric SU7. Aceștia au anunțat că doresc să ajungă la 130.000 de unități livrate. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
In alta ordine de idei, promovarea lui Volt ca solutie salvatoare pentru GM e, hai sa-i spunem extrem de elegant, foarte neinspirata...si la scor subventionat (din ce bani oare?), masina asta e a naibii de scumpa...si macar de-ar fi ceva de capu` ei, da` cu autonomie declarata de 65 de kilometri...are avantajul ca iti ofera posibilitatea sa-ti imbunatatesti considerabil conditia fizica...
Oricum Renault a primit $5 miliarde de la guvern si a supravietuit dar Leyland dupa $16 miliarde in ajutor tot a dat faliment.
Volt este o idee ff buna chiar daca ar fi trebuit sa fi aparut acum 10 ani dar GM este in buzunarul petrolistilor si deci nu au avut interes.