GM a gandit un plan de salvare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors, gigantul american cu picioare de lut, se prabuseste treptat, oficialii companiei incercand sa se agate cu disperare de un ajutor guvernamental, pe care il cersesc in ultimele saptamani.
Fortat sa ofere Congresului american o solutie viabila de salvare, GM a publicat astazi un plan de restructurare care sa aduca in curtea constructorului din Detroit mult asteptatul cec cu bani.
Constructorul american nu a declarat oficial ca va renunta la branduri ca Pontiac si Saturn, insa a recunoscut ca isi va concentra atentia asupra a patru branduri cheie: Chevrolet, Cadillac, GMC si Buick. Planul de restructurare subliniaza insa ca Pontiac ar putea fi redus la cateva produse de nisa iar Saturn ar putea fi desfiintat.
Saab si Hummer, doua marci care se gasesc tot sub acoperisul GM, vor fi nevoite sa isi caute alt stapan.
O alta masura care va cauta sa relanseze brandul din Detroit este reducerea productiei si a fortei de munca. In acelasi timp, GM va colabora cu organele statului pentru a revizui contractele de munca si pentru a primi compensatii si concesii.
Asemeni rivalilor de la Ford, aflati in aceeasi situatie ingrata, GM va pune mare accent pe dezvoltarea vehiculelor ecologice. Pentru a intari promisiunile sale, GM a oferit drept exemplu noul model Chevrolet Volt, care functioneaza cu energie electrica si poate oferi o autonomie de pana la 65 de kilometri. Volt va debuta pe piata auto abia in 2010 dar va fi unul din modelele cheie pentru viitorul grupului american.
Pentru toate aceste eforturi, GM pretinde un ajutor guvernamental de 12 miliarde de dolari pentru a supravietui in 2009, pe o piata americana estimata la 12 milioane de vehicule. Daca situatia se inrautateste si piata americana scade sub 10.5 milioane de vehicule, GM pretinde inca 6 miliarde de dolari.
Planul de restructurare prevede ca GM va returna banii in 2012, urmand sa devina profitabila pe o piata americana de 12 milioane de vehicule.
Vanzarile GM pe piata americana au scazut cu 45%in luna octombrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In noiembrie, criza a continuat si vanzarile au scazut cu 41%.via | WorldCarFans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Conceptul Italdesign Quintessenza este un pick-up coupe electric. Acesta are 4 motoare electrice, fiecare motor fiind integrat în roată. În total, mașina dezvoltă 2.000 de cai putere. (21.01)
-
Constructorul britanic de automobile anunță că, în 2026, va lua startul la celebrul Raliu Dakar și în Campionatul Mondial de Rally-Raid, cu un prototip bazat pe modelul Defender OCTA. (21.01)
-
Alfa Romeo adaugă o nouă serie specială în gama sa de 3 modele pentru anul 2025. După anunțarea seriei speciale Tributo Italiano la sfârșitul anului 2023, Alfa Romeo a prezentat seria următoare, denumită Intensa, la Salonul Auto de la Bruxelles. (20.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
In alta ordine de idei, promovarea lui Volt ca solutie salvatoare pentru GM e, hai sa-i spunem extrem de elegant, foarte neinspirata...si la scor subventionat (din ce bani oare?), masina asta e a naibii de scumpa...si macar de-ar fi ceva de capu` ei, da` cu autonomie declarata de 65 de kilometri...are avantajul ca iti ofera posibilitatea sa-ti imbunatatesti considerabil conditia fizica...
Oricum Renault a primit $5 miliarde de la guvern si a supravietuit dar Leyland dupa $16 miliarde in ajutor tot a dat faliment.
Volt este o idee ff buna chiar daca ar fi trebuit sa fi aparut acum 10 ani dar GM este in buzunarul petrolistilor si deci nu au avut interes.