Glass's: "O maşină electrică se depreciează cu 90% în 5 ani"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 21.06.2010
Conform unei analize a companiei britanice Glass's, maşinile electrice nu trebuie vândute precum cele clasice. În caz contrar, acestea îşi pierd până la 90% din valoarea iniţială în primii 5 ani.

Esential

10% din valoarea iniţială ar reţine un model electric după 5 ani de la prima utilizare.

Ghidul britanic auto Glass's, specializat în analiza valorii de revânzare a maşinilor noi, susţine că maşinile electrice vor suferi deprecieri serioase dacă producătorii acestui tip de maşini nu vor lua măsuri care să limiteze acest lucru.

Conform directorului britanicilor, Andy Carroll, printre măsurile pe care ar trebui să le ia constructorii care se aruncă în acest segment sunt scoaterea pe piaţă în regim de leasing a maşinilor şi bateriilor şi garanţii speciale care să acopere scăderea bruscă. "Dacă nu se va întâmpla asta, o maşină electrică clasică va reţine doar 10% din valoarea sa iniţială după cinci ani de utilizare", conchide Carroll. O maşină nouă pe combustibil clasic reţine în medie 25% din valoarea sa iniţială.

Una dintre problemele pe care le vor avea cei care vor dori să-şi vândă maşina electrică achiziţionată cu cinci ani înainte va fi reprezentată de faptul că bateriile au un ciclu de viaţă de 8 ani, înlocuirea acestora costându-l pe posesor circa 10.000 de euro.

Oficialii Glass's dau ca exemplu Nissan Leaf, primul model electric al companiei nipone, care după 5 ani ar urma să coste sub 3000 de lire sterline (sub 4000 de euro), adică circa 10% din valoarea iniţială a maşinii.

Pentru a contracara această pantă abruptă de depreciere, Nissan a anunţat însă că va implementa un sistem de leasing, acesta urmând să fie disponibil ca alternativă pentru cumpărarea clasică. Nu există insă detalii despre cum va funcţiona acest sistem în Europa.

via | Autocar

Comentarii (5)

  • carlos
    e ceva putred aici
    Nissan Leaf are deja sistemul de lease pt baterii ! ce tot vbesc astia?? Carlos Ghosn a explicat deja... "cercetatorii" astia ori sunt surzi , ori nu vor sa auda... fiecare client va beneficia de avansul tehnologic al bateriilor de-a lungul anilor, deci nu vad ce altceva mai sustine argumentul englezilor pt o depreciere masiva
    16 1
  • Mai e mult pana le vom vedea pe strada si chiar si mai mult pana se va distila organizarea sistemul comercial din jurul lor.

    Deocamdata prototipurile lui Renault / Nissan aflate in diverse teste pur si simplu cedeaza hardware la testari, asadar mai "e mult pana departe".

    Practic afacerea cu masini va incepe sa semene cu cea de telefonie mobila unde se renunta la utilizarea multor telefoane pentru ca trebuie schimbata bateria care costa o parte buna din costul telefonului.

    Sigur acest domeniu va schimba fata domeniului de intretinere si piese pentru masini.
    Daca mai aveti fericita varsta de 18-20 de ani si va pasioneaza tehnica (si neaparat matematica si fizica) puteti sa candidati cu Succes la Electronica / Electrotehnica. Veti avea ce face garantat pana la pensie.
    2 14
  • Ai scris mult si prost. Mai informeaza-te inainte.
    10 3
  • Celui de mai sus...
    Da-ne tu o mostra de putin si destept.

    Spre deosebire de tine eu vorbesc de la sursa problemei si dupa o legatura de 'spe ani cu aceasta; tu cu ce te ocupi?
    0 8
  • @Maka
    Lasa-ma sa inteleg, pui la indoiala fiabilitatea masinilor electrice cand tu n-ai mers nici maca 1 km cu Nissan Leaf?!

    Te mai intrebi de esti contestat? Esti prea incuiat la minte sa intelegi...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru