Ginetta Akula, supercarul de 600 de cai putere, intră în producție

de Silvian Irimia
Sambata, 07.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După multe întreruperi, Ginetta Akula intră în sfârșit în producție. Vor exista doar 20 de exemplare Akula, iar prețul mașinii deste de 325.500 de euro.

Producătorul britanic de mașini sport Ginetta a prezentat modelul Akula în martie 2019 la Salonul Auto de la Geneva. Pe atunci, compania promitea să înceapă livrările către clienți în ianuarie 2020. Acest lucru nu s-a întâmplat. Totuși, compania a revenit și a dezvăluit o versiune de producție.

Ginetta Akula este propulsată de un motor V8 de 6.4 litri, amplasat central, aspirat natural. Capacitatea cilindrică a crescut față de modelul originală, care avea un motor de „doar” 6.0 litri. Din acest motor, Ginetta a scos 600 de cai putere.

În era supraalimentării electrificării, această putere nu este impresionantă. Totuși, Akula este mai ușoară decât marea majoritate a mașinilor de performanță. Datorită multor elemente realizate din fibră de carbon, mașina cântărește mai puțin de 1.200 de kilograme.

Akula transmite puterea către roțile din spate printr-o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Alternativ, clienții pot opta pentru o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Ginetta instalează un diferențial cu alunecare limitată dezvoltat intern și poate monta opțional frâne ceramice-carbon.

Această formulă de modă veche este destul de rapidă, cu un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 2.9 secunde. La viteza maximă, Akula depășește 290 km/h.

Ginetta a anunțat că vor exista doar 20 de exemplare Akula. Ginetta cere 275.000 de lire sterline, adică 325.500 de euro.
Dacă te întrebi despre numele mașinii, Akula este cuvântul rusesc pentru „rechin”, ceea ce pare potrivit având în vedere forma ascuțită a mașinii. Elementele aerodinamice au fost testate în tunelul de vânt și sunt derivate din mașina de curse Ginetta G61-LT-P1 LMP1.

Comentarii (7)

  • O cheamă Akula, dar pe ea scrie Akuia.
    7 0
  • Bosulica scriitor de caverne, la 600 de cai nu e niciun supercar.
    Daca era in 1991, poate era supercar..
    In 2024 pragul de pornire pt supercar e 1000cp
    3 7
  • ...desi nici in 1991 nu era supercar.
    Asta e caroserie de coupe, de sport car cel mult.
    Pt supercar vezi cum arata un supercar:
    Parbrizul tre sa porneasca de deasupra rotilor fata si sa fie o linie dreapta cu capota, carew sa fie scurta
    1 6
  • spaclu lu manole
    Am crezut ca masina e ruseasca, dupa nume. akula e o clasa de submarine intre altele.
    600 cp poate nu sunt impresionanti in ziua de azi, dar vin dintr-un motor NA si puterea e pusa doar pe puntea din spate. Asta e masina de barbati. Pe urma avem masa de sub 1200kg, o raritate in ziua de azi. Iar faptul ca reuseste 2.9 secunde pana la suta, doar pe puntea spate, e deja foarte foarte bine. Cum spuneam, englezii daca isi pun mintea, iese treaba de meseriasi.
    Totusi, si daca m-ar da banii afara din casa, tot nu mi-as lua-o. Nu e genul meu.
    5 1
  • Elektrikkk
    Altă putoare împuţită....

    Şi Tesla model 3 e mai rapidă decât asta
    1 0
  • Definitia asta pt supercar ai inventat-o tu, sau ai citit-o pe undeva?
    0 0
  • Diana Șosoacă
    In abordare similara, doar ca in urma cu 20 de ani, englezii reusisera sa ofere -in aceiasi serie extrem de exclusivista- un model cu adevarat remarcabil: TVR Sagaris, estetic cu macar doua clase peste actualul Akula, iar ca performante, categoric cu valori mai mult decat onorante si doua decenii mai tarziu.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru