Tesla Motors a înregistrat deja aproximativ 300.000 de precomenzi pentru viitorul Model 3, care va intra în producţie la sfârşitul anului 2017.
Numărul de precomenzi este asemănător cu numărul de maşini electrice vândute în istorie de Alianţa Renault-Nissan, care a comercializat 302.000 de unităţi, dintre care 201.000 de unităţi Nissan Leaf. Carlos Ghosn nu vede însă o ameninţare în Tesla, ci mai degrabă un impuls suplimentar pentru creşterea popularităţii maşinilor electrice.
"Faptul că atât de mulţi oameni sunt dispuşi să facă o plată anticipată (n.r - de 1.000 de dolari) pentru a obţine această maşină care va deveni disponibilă la sfârşitul lui 2017 este un semn bun. În sfârşit, concurenţa pentru maşini electrice va creşte. Primim cu bucurie concurenţa pentru că poate creşte piaţa şi va stimula cererea", explică Ghosn.
De altfel, Renault-Nissan lucrează deja la îmbunătăţirea actualelor modele electrice din gamă. Principalele obiective pentru viitoarea generaţie a lui Nissan Leaf sunt creşterea autonomiei, reducerea costurilor şi extinderea infrastructurii pentru staţiile de încărcare.
Via Automotive News
Renault cere chirie pe cotet pe langa ca e scumpa ca naiba la achizitie.
La restul trebuie schimbati acumulatori care iarasi sunt foarte scumpi, iar costul de deplasare chiar daca e mai scazut, nici cu electrica nu mergi gratis.
Pentru oamenii de rand, tot mai eficienta este o masina de maxim 15.000euro cu garantie, motorizare sub 2.0 si un consum mediu de 4.5-5.5%.
Ma refer evident la reteaua de incarcatoare proprietara Supercharger care are o putere de peste 130 KW.
Cele mai bune incarcatoare ale altor producatori sau publice abia daca ajung la o putere de 50KW. Tesla-urile pot incarca de oriunde.
Legat de strategie, indiferent de comentatorii de pe margine, s-a dovedit genial. Ceilalti l-au urmat precum oile. Si n-o spun in mod peiorativ.
Faptul a adus electricele la un prag acceptabil si le-a facut viabile economic (in lumea civilizata) este incontestabil. Milioanele de km acumulati si marturiile posesorilor sunt mai puternice decat orice "Daca si cu Parca".
Acum urmeaza cucerirea pietelor emergente si dezvoltarea in continuare a pietelor existente. Lucreaza asiduu si crede cu pasiune in ceea ce face.
Societatea umana are nevoie de asemenea lideri.
Actualmente, la vanzari Renault este liderul vehiculelor electrice in Europa. Are aproape 25% cota de piata ! Zoe e a 2-a cea mai bine vanduta masina electrica din Europa, dupa Outlander phev, dintre zeci de alte oferte, deci nu-mi spune mie ca sistemul lor de leasing n-are logica. Tipic: mai ai putin si zici ca masinile cu motoare conventionale merg pe aer !! Putin realism nu strica.
@neaGhosn @fritz
Exista o diferenta intre "pre-comenzi rambursabile" pentru o masina vazuta in poze si masinile de la Renault-Nissan livrate din showroom-uri ce "sug curent din retea" (vorba lui Mircea Mester) si schimba set dupa set de cauciucuri uzate... Da, au in jur de 350.000 unitati vandute, dar Renault-Nissan a dus greul inca din 2010, intr-o perioada in care a intampinat si mai mult scepticism decat in prezent.
Si da, sunt masini care circula efectiv pe strazi si si-au dovedit calitatile, nu sunt o mapa de presa de la Tesla ptr Model 3.
Va curge multa apa pe Dunare pana apare Model 3 si se vor concretiza faimoasele comenzi, undeva la sfarsit 2017, iar in Europa in 2019. Pana atunci, apare si facelift la Leaf 2. Si nici ceilalti nu vor sta degeaba, cu siguranta. Dar puteti visa in continuare...
Pfff, daca nici asta nu-i prostie...Afla aici: Leaf e in continuare modelul electric cu cele mai multe unitati prezente pe strazi.
De ce nu au lansat ceva pana acum? de ce s-o faca? Masinile electrice sunt inca o nisa, dar toti stiu ca sunt sanse mari sa explodeze, si mai cred ca majoritatea sunt pregatiti pentru asta.
Nu-i putin greu de crezut, ca din toate mintile luminate ale industriei auto, becurile s-au aprins doar la Tesla?
Sunt destui oameni care asteapta noile generatii si nu actioneaza spre sfarsitul ciclului de viata al diverselor modele, n-au nevoie sa agraveze declinul.
Sunt sigur ca Ghosn are mai multi asi in maneca, de aceea e atat de indraznet si relaxat in declaratii.
- o crestere sanatoasa, "bazata", si care are un spate de know-how, experienta, teste la sange, furnizori cu traditie si seriosi, o retea de servisare verificata si, MAI ALES, o companie care poate prelua eventualele "sughituri" din perioada de viata a modelelor lansate sau
- marketing la Greuceanu, spectacole de balci, un individ cu aerele unui Mesia, solutii facute parca pe genunchi, gadgeturi lansate in pripa si retrageri "justificate" de prea putina intelegere a acestora de catre...client(sic!) ?
poate ca o analiza de tipul asta s-ar impune inainte de arunca cu piatra, domnu' @S. Aici nu e vorba de cate gaini a vandut taranul de Ghosn fata de lebedele de pe hartie a domnului Musk(a) ci de siguranta ce mi-o ofera compania care sta in spatele acelui produs pe care l-am cumparat cu buna stiinta. Pentru ca eu n-am cumparat doar o bucata de tabla si 4 roti, aici vorbim si de increderea pe care eu o ofer companiei de a se lansa intr-un domeniu nou si inca virgin.
Ce n-ai priceput nici tu @neaPalamida e ca Ghosn asta incerca sa spuna altceva (si probabil ca n-ai inteles): prezenta a cator mai multi producatori pe zona electricelor transmite ideea consumatorilor ca industria vrea sa ofere ceva nou pe piata. Odata ce producatorii se arata interesati de electrice, ostilitatea omului de rand scade si, implicit, apare cererea care genereaza cercetare, dezvoltare, productie. SI in final concurenta care la randul ei insemna progres si costuri mai mici...adica avantaj client.
Arta tata!!!
Cred ca de fapt nea perja e disperat de cat de putin se vinde "frunza" (de loboda) dupa atatia ani. Tare isi doreste sa vina altii dar nu stie nici el, o fi bine, o fi rau? Mie bucuria lui mi se pare falsa. Mai ales dupa asa o plama peste fata. Tesla in 48 de ore are lista de asteptare mai lunga decat a vandut firma lui de cand se screme sa faca masini electrice. Adica am vrut sa zic pocitanii electrice.
Uite cineva inteligent care a inteles ideea ! Bravo vianu !
@zarnesteanu
Leaf 1 e la sfarsit de generatie. Asta-i singurul motiv pentru care i-au scazut temporar vanzarile. "Ranjeala" ta e de scurta durata. Leaf 2 urmeaza sa-i dea o lectie lui Elon Musk a ceea ce inseamna sa faci o masina cu adevarat populara. Asta in 2017 pentru Europa, nu 2019 cand o sa vedem primul Model 3. Pana atunci imi creste barba lunga; apare si faceliftul la Leaf 2.
Ce pune Tesla pe piata in 2019 in Europa va fi tehnologie prafuita !
Si alea nu sunt comenzi, sunt promisiuni virtuale. Vax !
Iar tu lui Ghosn nu-i ajungi nici la degetul mic. Tu mai bine te preocupi de asfaltul din Zarnesti (lucruri din astea marunte...adica nivelul la care te gasesti), sa nu cazi in vreo groapa...nu ca ar fi mare paguba
parca a venit circul :)) si atractia principala e cercopitecul de la 10:26 si 11:00.
probabil ca va continua sa-si faca numarul.si sa se scarpine in posterior cu manutza verde sa ramana cat mai vizibil
Intr-un fel asta-i si traiectoria companiei: impulsivitate, hiperactivitate, extensiunea fanteziei, superficialitate, capriciozitate, labilitate,
VERSUS seriozitate, maturitate in gandire, echilibru, incredere, putere, adica restul industriei auto cu marci consacrate precum Nissan, BMW, Renault, Daimler etc.
Musk ar trebui sa se straduiasca sa faca mai mult decat postere pentru copii si mape de presa cu promisiuni de care nu-i sigur ca si le poate tine.
"Da, au in jur de 350.000 unitati vandute, dar Renault-Nissan a dus greul inca din 2010, intr-o perioada in care a intampinat si mai mult scepticism decat in prezent."
Inseamna ca nu ai auzit de Peugeot iOn, Citroen C-Zero si Mitsubishi i-MiEV care au aparut in 2009, costau peste 30 000 de euro, aveau autonomie slaba si totusi au existat. Astea nu au dus greul de pe urma caruia Renault poate a invatat ceva cand a aparut ZOE. Este unul din motivele pentru care ZOE a devenit mai bun: Renault a vazut slabiciunile altora si si-au imbunatatit produsul. Este un lucru care in general se practica in industria auto.
PS: ZOE nu e mai accesibil prin costurile de productie. Tocmai de-aia se plateste chirie pe baterii. Este un artificiu de marketing.
Te amagesti singur,flacau! Elon Musk a demonstrat ca poate sa faca ce nu au reusit ceilalti constructori consacrati de care tu vorbesti. Model S a rupt gura targului,urmeaza Model 3. Cum iti explici ca o masina de 90.000 euro se vinde mai bine la nivel mondial decat carucioarele de 30.000 euro facute de renault-nissan?? Daca tu ai impresia ca Model S si Model X sunt postere inseamna ca stai prost cu tartacutza. Vad ca la tine:seriozitate,maturitate,echilibru,inseamna autonomie mica si design urat. Daca asa vezi tu masina electrica ideala inseamna ca nu ai nicio treaba cu masinile. Poate la carute te pricepi mai bine.
Si nu, Renault n-avea nevoie sa invete nimic de la PSA pentru ca Ghosn o cocea demult timp, inca din 2008 aparand stiri cu investitiile franco-nipone. Motivarea leasingului pt baterii e ceva mai complex decat l-ai explicat tu. Da, avantajele tin de costurile de achizitie initiale, amortizare fiscala, garantare si ecologie (reciclarea bateriilor).
Legat de PSA deabia cand s-a dus Carlos Tavares, fostul COO Renault, si-au deschis ochii a ceea ce inseamna cu adevarat o masina electrica: vezi ultimele stiri cu ce vor sa faca pana in 2021.
http://www.ziare.com/renault/stiri-renault/renault-nissan-investeste-in-automobile-electrice-307663
http://www.economist.com/node/11332425
sper ca iti dai seama ca nu te iau la "flacau" :))
@Mafia,
iti propuneam acum cateva zile o camera in regim de "pensiune" si niste haine pe "masura"...sa stii ca propunerea ramane in picioare
PS: Nissan Leaf a aparut tot in 2010. Deci keep calm, ca inainte sa investeasca Renault in electrice, s-au mai gandit si altii. Proiectarea tripletilor electrici de la PSA si Mitsu a inceput prin 2004-2005.
Si legat de linkuri, imi dai niste linkuri din 2008, cand deja Renault stia de viitoarea aparitie a tripletilor de mai sus... Ok.
Constructorii nu dau avantaje competitive gratuite. De obicei cand apar niste declaratii e pentru ca atunci construcorul considera ca-i suficient de aproape de lansare, pentru ca ceilalti sa mai poata face ceva.
Sindromul ochelarilor de cal? Atat PSA cat si Renault-Nissan au inceput investitiile undeva prin 2004-2005 si nu aveau de unde sa stie ce-i in curtea fiecaruia si cum arata schitele.
PSA a pariat gresit scotand niste masinute care n-au avut succes niciodata, nici macar intre electrice.
Ghosn a decis si el la randul lui sa faca un pariu, si a repurtat cateva victorii. Asta-i diferenta.
Toti cei care au lansat masini electrice in acea perioada s-au sacrificat. N-am insinuat altceva.
Prietene, fii serios. De spionaj industrial ai auzit? Apropo, chiar a fost un scandal acum vreo 6-7 ani cand s-a descoperit ca niste proiecte secrete ale celor de la Renault au fost vandute de niste fosti angajati. Asta apropo de ochelarii de cal.:))
In alta ordine de idei, nu intamplator Renault l-a lansat pe ZOE un an mai tarziu fata de PSA. Inca de la inceput vanzarile au fost slabe si Renault a analizat si a invatat din greselile celor de la PSA. That's the point. Si bine a facut. Pentru ca in primii ani de productie oricum vanzarile lui ZOE au fost mai slabe fata de ce se astepta Renault sa se intample. Daca il lansau mai devreme, poate ca vanzarile erau catastrofale si se ajungea chiar la oprirea productiei. se pierdeau astfel sute de milioane de euro. Asa cum a patit chiar Renault si chiar cu niste electrice, in urma cu cativa ani. Sau poate ai uitat asta.
http://www.ziare.com/articole/renault+scandal+spionaj
Ai avut juma' de ora cu un i3 sau Model S pentru a face comparatii ?
Nu prea cred ! Macar BMW si Renault ne-au bagat in seama ca tara !
Asa ca nu mai "preamari" tu o marca ce are practicalitate zero in Romania la ora actuala. Ce, esti copil?
Cand vom avea preturi si masini la drivetest de la Tesla, atunci sa deschizi gura!
http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html