Germanii readuc în discuție limitarea vitezei pe celebrul Autobahn

de Alexandru Monenciu
Joi, 07.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porțiunile fără limită de viteză de pe celebra Autobahn din Germania ar putea fi de domeniul trecutului. Partidul care tocmai a câștigat alegerile naționale susține limitarea vitezei pe autostrăzile din această țară.

Germania are una dintre cele mai dezvoltate rețele de autostrăzi din lume. Însă Autobahn-ul este faimos pentru porțiunile sale unde poți atinge viteza maximă a mașinii tale, legal. Cu alte cuvinte, pe aceste porțiuni nu există limită de viteză.

În urmă cu ceva timp s-a vorbit despre impunerea unei limite de viteză pe Autobahn, dar ideea a fost dată rapid uitării. Acum, această măsură a fost readusă în discuție, o dată cu venirea la putere a partidului SPD (social democrat).

Odată cu limitarea vitezei pe Autobahn, susțin reprezentanții partidului, emisiile de CO2 ale Germaniei ar scădea cu 2 milioane de tone anual. Chiar și organizația ADAC (cel mai mare club auto din Germania și Europa) s-a împotrivit acestei măsuri, dar acum parcă nu mai este atât de categorică.

Spre exemplu, jumătate din cei 21 de milioane de membri sunt în favoarea limitării vitezei pe Autobahn. 45% doresc ca lucrurile să rămână la fel ca până acum, iar 5% sunt indeciși.

Oricum ar fi, Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management al Traficului, susține că viteza maximă pe autostrăzi va scădea în mod natural, în contextul în care numărul de mașini electrice de pe șosele este într-o continuă creștere.

Șoferii acestora nu pot circula cu mai mult de 120 - 130 km/h pentru a nu afecta autonomia, este de părere el.

via Deutsche Welle

Comentarii (19)

  • Seriff
    ''Șoferii acestora nu pot circula cu mai mult de 120 - 130 km/h pentru nu afecta autonomia''.
    Ceva mai penibil nu am citit, pai asta practic inseamna bine ai venit comunism.
    Iti vindem niste mizerii de masini cu care nu poti sa mergi tare fiindca nu mai ajungi nicaieri, le eliminam pe cele clasice fiindca prea erau bune, punem limite de viteza pe autobahn, UE= URSS.
    Care comenteaza botnita la bot si 5 doxe de vaccin pe an, dupa inapoi la carcera.
    35 20
  • Europa se vede în mijlocul unei crize energetice cum n-a mai fost de multă vreme, când renunți la producția ieftină pentru că visezi verde peste noapte, dar unii nu pot dormi de limita de viteză, eco visătorii se vor trezi ca englezii, adică " dar n-am votat pentru asta, ce se întâmplă " ?
    28 6
  • Nimic despre reducerea limitei de viteza in centrul Brasovului? Nimic. Evident. E mai important ce se intampla in alte state decat in RO.
    16 2
  • @seriff
    hatere, calmeaza-te
    8 19
  • Seriff
    Eu sunt hater? Prietene eu nu vin cu idei comuniste gen nu ai voie aia, nu ai voie cealalta, nu ai voie nimic.
    Doar fiindca nu sunt de acord cu asemenea idei cretine inseamna ca sunt hater?
    Ce gandire ai.
    Hater e ala care iti zice ca nu mai ai dreptul sa faci mai nimic, nu eu.
    27 10
  • 8646441064
    daca nemtii adopta limitarea pe autobahn, atunci producatorii de masini de strada chiar nu mai au niciun motiv sa nu bage limitare electonica a vitezei la 130 sau hai 140 standard pe toate masinile.
    6 15
  • Seriff
    Eu zic sa fie limitate masinile si gata.
    Sa nu mai ai voie deloc sa detii o masina, sa mergem toti pe jos si aia e.
    Si sa mancam pe cartela, o paine pe zi maxim si stam la cozi la lapte la 5 dimineta, ca ce atata lux si opulenta. Si daca e sa comentam ceva la beci cu noi, asa ar fi normal nu?
    30 12
  • 61848144164
    esti totusi prea extremist dom' expert.

    dar limitarea detinerii de autovehicule, printr-o bariera de pret de achizie ridicat+cost de exploatare e chiar o idee foarte foarte buna. asa incat doar cei care isi permit si au nevoie cu adevarat ar trebui sa ajunga sa detina un vehicul, nu ca in prezent, cand tot descultul isi plimba fizicul fara rost cu cazanul.

    ieftinaciunea actuala a detinerii de cazane de catre toata pleava sper sa se termine cat mai curand, sa avem si noi orase mai libere si mai calme si aer curat, adica un pic de normalitate, pe care atat de mult o admiram in vacante pe la altii.
    4 36
  • Nu s-a demonstrat deja ca o astfel de masura va scadea nivelul de poluare cu incredibila valoare de sub 1%?

    Ma rog, trebuie si nemtii sa vanda niste galeti infecte (pardon, electrice) la preturi astronomice.

    Serios acum, asta e pasul spre comunism sau comunismul e pasul spre a reduce puterea de cumparare si obligarea de a cumpara niste lucruri ieftine, proaste si de unica folosinta?
    19 4
  • germanii isi pierd din competitivitate. Ceea ce-i facea unici dispare incetul cu incetul. Dispar autostrazile fara limita, masinile rapide si puternice si nu vor mai fi cu nimic deosebiti fata de ceilalti. Vor fi si ei unii dintre cei care fac masini, nimic mai mult nimic mai putin. Un sfarsit agonic, baltos, penibil. Pentru ce?
    Nemtii sunt un popor harnic si disciplinat, insa conducatorii lor au un talent sa dea cu oistea-n gard din cand in cand de ti-e mai mare dragul.
    17 4
  • @numere
    Paranoia,aici vorbim de autostrazi nu de orase,useristule!
    14 3
  • @dan_grc
    https://www.dw.com/en/eu-takes-germany-to-court-over-air-pollution/a-42351552
    https://www.dw.com/en/germany-broke-eu-law-with-pollution-levels-top-court-rules/a-57766089
    https://apnews.com/article/europe-technology-environment-and-nature-business-health-10d70ad75b4cfe7170a9045b18ae5f4b
    https://www.bbc.co.uk/news/business-57765113
    Daca mai vrei, mai sunt destule.
    Daca nu pricepi englea, ca un rezumat: Germania a fost data in judecata de UE pentru incalcarea REPETATA a normelor de poluare pe care si ea le-a votat ca membra UE si in al doilea rand cei mai JMECHERI constructori auto pe care voi ii sustineti cumparandu-le produsele au fost in nenumarate randuri amendati pentru diverse asocieri in carteluri sau pentru implicare in Dieslegate. Daca nu stii la cine se face referire: VAG, BMW si Mercedes!
    Cicoul mic ca incurajati coruptia si jegosii!
    7 10
  • Edikkk
    Limitarea vitezei pe autostrăzi este o măsură bună în esenţă, economică, anti poluantă

    Oricum, majoritatea germanilor stau sub 140 km/h din motive puternice economice (consumul creşte accelerat peste 90 km/h) şi nu sunt împotriva

    Măsura acum revine, din motive SOCIALE, pentru că partidul de stânga nu mai vrea ca toţi bogaţii să se etaleze că ei pot merge cu viteze de peste 150 km/h şi care sunt deasupra prostimii (germani vs germani)

    Cât despre limitarea vitezei maşinilor, e ok, dar să fie de la 180 km/ în sus.

    Îţi trebuie acceleraţie şi viteză puternică, ca să acoperi orice situaţie, pentru că unele sunt de viaţă şi de moarte!
    Aşa că limitarea sub 160-180 km/h este cam o prostie.
    4 20
  • @inexorabil
    Iar bati campii.
    Nu stiu de ce trebuie tu sa te vezi nevoit mereu sa scrii romane si sa vorbesti in dodii.
    Daca nu iti plac amenzile primite de germanii pe care si tu ii sustii, fa o contestatie :))
    Somn usor Romania! Nu e de mirare ca s-a ales praful de tine. Cand vezi ce scriitori inteligenti sunt pe aici.
    6 9
  • mircea badea
    idioti...in loc sa fie invers, sa se anuleze toate limitarile peste tot.
    4 4
  • inexorabil
    N-am spus-o până acum, dar mă încumet: “Deutsche Welle” este (şi mi-am dat seama demult) doar o mizerie din cadrul lui (Global)“mainstream media”. Asupra mea, cel puţin, are efect de emetic.

    Prin urmare, Mafănikkk, nu te mai strădui s-o invoci în “argumentele” tale.
    5 4
  • Seriff
    Pentru ala care m-a facut prost, ce sa zic mersi, ti-as da o replica, dar nu cobor la nivelul tau, daca atat te duce capul sa jignesti, n-ai decat.
    Legat de Germania, da e singura tara fara limita de viteza, asa si? E de zeci de ani asa, bravo lor, care e problema ta? Cine vrea sa mearga cu 100 pe autostrada sa mearga, respect Germania, sper sa nu se implementeze o asemenea tampenie.
    12 2
  • Bubi Mubi
    Si in Austria e limita de 130 km/h. Pe banda 2 se merge cu minim 150, iar pe banda 3 zboara diverși.
    În Croația este limită de 130 km/h, Poliția nu te oprește dacă ai sub 150 km/h.
    În Germania or fi zone cunoscute de cursieri, dar și foarte multe capcane. Semne de circulație final resitricții, iar la 1 km distanță dai de 80 km/h și radare fixe. Nu știu dacă-i așa bine să te arunci în 200 pe acolo.

    Nici prea plăcut nu e să intri în depășire și să încurci vreun avion pe banda 3, nici să mergi pe smart cruise control în spatele unui incapabil ca edick. El nu poate mai mult, n-ai voie mai mult, dar o depășire decentă și rapidă rezolvă multe dispute.
    12 2
  • inexorabil
    Bravo, AM! M-aţi “cosit” aici la greu. Ce să mai zic? Anii ’50 zbârnâie!
    11 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru