Esential
20.000 | de euro este suma la care poate ajunge un Duster second-hand în Germania. |
6 | luni trebuie să aştepte germanii pentru un Duster. |
20.000 | de euro este suma la care poate ajunge un Duster second-hand în Germania. |
6 | luni trebuie să aştepte germanii pentru un Duster. |
Faptul că Dacia Duster a devenit un best-seller în segmentul său este un adevăr care nu mai miră pe nimeni. SUV-ul românesc a dat naştere unui val de comenzi, căruia uzina din Mioveni nu-i mai poate face faţă, europenii fiind nevoiţi chiar să se înscrie pe o listă de aşteptare pentru a primi modelul autohton.
Deşi pare surprinzător, se întâmplă în Germania, unde listele întocmite de dealeri au ajuns la un timp de aşteptare de şase luni. Se pare că sunt însă destui binevoitori dornici să facă profit de pe urma acestei tendinţe. Duster şi-a făcut de mult timp apariţia pe site-urile specializate în vânzarea modelelor second-hand, potenţialii clienţi fiind însă întâmpinaţi cu preţuri astronomice.
Mai exact, clienţii germani care nu vor să aştepte şase luni pentru un Duster, pot plăti chiar şi 20.000 de euro pentru versiunea diesel 1.5 dCi, tracţiune 4x4 şi nivel de echipare Prestige, echivalentul lui Laureat plus opţionale în România. De asemenea, pentru alternativa pe benzină cu tracţiune 4x2, nemţii pretind 16.000 de euro.
Trendul de supraevaluare nu este valabil şi în România, unde un Duster second-hand este cu aproximativ 2000 de euro mai ieftin decât omologul său proaspăt ieşit din fabrică.
via | ZF
O masina cu garda la sol mare, se conduce mai altfel. Lucrurile intotdeauna se vad mai bine de la inaltime. :P
Apoi este usoara si economica. O poti folosi in oras, la naveta, la shopping, excursii in natura, pescuit, agricultura, etc etc
Si la urma urmei, nu te faci de ras cu ea. Este de fapt un Renault, camuflat sub brandul low-cost Dacia.
Ca roman, n-as da 20 000 euro pe o masina, care mai este si marca Dacia.
Ca occidental, cu bani multi in buzunar, esti mai pragmatic. Iar masina este privita ca un simplu fier, care trebuie sa produca si sa-si merite banii. O tin 3-4 ani, mi-am facut treaba cu ea, am ajuns la 150 000 - 200 000 km, apoi ti-am dat-o sa te speli pe cap cu ea. Simplu, elegant, fara stresuri inutile. Cu conditia sa ai bani, evident. :P
Duster incepe pe mobile.de la 11.000 de euro, iar varianta de 20.000 este 1.5 dci FAP 110 cp 4X4 cu piele. Iar daca e la vanzare, asta nu inseamna ca cineva chiar da atat pe ea.
E plin de Duster la dealeri oricum.
S-a mai întîmplat, de exemplu febra beetle când a apărut noul VW Beetle ce era fabricat în Mexic. Atunci cei din State plăteau preţuri mari pentru maşină pentru că era o listă enormă de aşteptare din cauze hype-ului. Era cool în State să ai beetle pentru că era greu de obţinut.
Faptul că se întâmplă astfel în Germania, după încetarea programului rabla la ei, este un lucru extraordinar pentru Duster (dacă e adevărat ce s spune în articol). Asta dovedeşte că reclamele directe şi indirecte au avut efectul scontat.
Încă ceva, asta mai bate un cui în coşciugul cârcotaşilor autohtoni care gândesc simplist. Germania e mare, acolo e loc şi pentru oamenii cu bani care preferă maşini premium şi de lux, este şi loc pentru oameni economi care trăiesc din salariu, plătesc rate la casă, asigărări de sănătate, plătesc pentru fondul educaţia copiilor, plătesc pentru fondul privat de pensii, fiecare euro în plus în buget fiind binevenit.
Cine îşi ia Dacia nu-şi ea că e stabilă în curbe de 180 grade sau că face 0-100 km/h în 4 s, sau că are scaun încălzit cu ventilaţie şi masaj. Îşi ia ca a doua maşănă, bună de frecat pentru dus copii la grădiniţă şi făcut cumpărăturile la supermarket.
Mi-e greu sa cred afirmatia voastra cum ca "gem dealerii de Duster"! Nimic mai fals pentru ca Dacia NU produce pe stoc ci numai pe comenzi ferme, care au cel putin avansul platit. Deci ce vedeti voi la dealeri sunt masini care sunt achitate(total/partial) care asteapta sa fie ridicate de clienti.
Poate nu stiati dar in uzina de la Mioveni masinile se ansambleaza in functie de comenzi folosindu-se metoda FIFO(First In First Out), neexistand linii separate pe model. De aici si timpul de asteptare atat de mare.
revenind la subiect... cred ca e la mai la moda un Hyundai ix35 decat un Logan (Sandero) 4x4... trebuie sa fii prea prost sa dai o avere pe o caruta romaneasca!
Asa cum sunt hoteluri de 3 stele sunt si altele de 4,5 stele.
Omul isi poate alege. Daca nu are bani se limiteaza la un hotel de 3 stele sau poate nu este masochist sa arunce cu banii si deasemeni se multumeste cu 3 stele. Nu-i mai normal asa , decit sa ai numai hoteluri de 5 stele.
Discutia si intrebarea ar putea fi alta. Oare masinile exportate in Germania sunt aceleasi ca si cele de pe piata romaneasca. Ma indoiesc deoarece normele noastre sunt mult mai permisive decit cele germane si atunci producatorii se "adapteaza" pentru a-si maximiza profiturile. Era la un moment dat zvonul ca pina si tabla este mai subtire la Loganurile care sunt destinate pietei romanesti.
in privinta pietei externe :dacia in curand va da mult inapoi din cauza produselor scoase de vw pe piata .vw au lovit tare si la preturi foarte bune cu seat si skoda,in special cele de litraj mic(1,2=120cp,1,4=180cp fabia ...idem polo....),si nu in ultimul rand au aparut si rusii care culmea fabricxa tot logan-ul romanesc!dar la alt pret si alta calitate sub sigla nissan....
Oricat s-ar chinui nemtii de la VW sa concureze cu Dacia nu vor reusi. Iar motoarele alea de litraj mic parerea mea sunt praf in ochi. Motoare mici supraalimentate si cu turbo care au costuri de intretinere muuuuuult mai mari decat un normal aspirat. Fabia si Polo mai au de mancat ca sa ajunga in aceeasi categorie cu Logan. Spatiul interior si de depozitare e mult mai mic, iar pretul mult mai mare asa ca...
Sunt totusi curios cum va fi noua Felicia, care chiar se anunta concurent direct pentru Logan. Dar mai e un an pana apare asa ca toate cele bune
e exagerat sa subliniati faptul ca e second hand