În timp ce în România numărul înmatriculărilor de mașini second hand cu motoare Euro 1, 2 și 4 s-a dublat în primele 5 luni ale anului, Germania încearcă să găsească metode prin care să reducă poluarea din marile orașe.
Ultima inițiativă aparține landului federal Bavaria, care a anunțat în această săptămână două măsuri de acest gen. Prima dintre ele este semnarea unui acord cu BMW și Audi, care au sediile centrale în Bavaria, prin care constructorii și-au luat angajamentul ca cel puțin jumătate dintre mașinile cu motoare diesel Euro 5 să ajungă la un nivel de emisii de oxid de azot care să reducă poluarea din marile orașe. Toate costurile vor fi suportate de cei doi constructori, care vor opera în special modificări la nivel software.
Pe de altă parte, landul Bavaria vrea să lanseze în luna iulie un program de înlocuire a mașinilor diesel cu motoare Euro 3 și 4 cu mașini cu motoare Euro 6. Pentru a încuraja proprietarii să renunțe la actualele mașini, Bavaria intenționează să ofere în special reduceri de taxe.
Oficialii BMW saluta aceste inițiative, despre care afirmă că sunt mai eficiente decât interzicerea circulației mașinilor diesel în mările orașe.
"Credem că există opțiuni mai inteligente decât interzicerea circulației.
De aceea, sprijinim inițiativa guvernului din Bavaria pentru îmbunătățirea calității aerului din orașele noastre", spune Harald Krueger, CEO-ul BMW.Via Automotive News
ei isi vand masinile la ei in tara, noi suntem cei care mergem dupa ele asa ca bravo lor.