Germanii de la ADAC au efectuat în această perioadă un amplu test în regim real de utilizare pentru a evalua emisiile de oxid de azot ale unor modele recent lansate pe piața europeană care sunt echipate cu motoare diesel.
Specialiștii ADAC au aliniat la start 13 modele pe care le-au testat pe drumuri obișnuite, iar singurul care nu a reușit să respecte limita de 80 mg/km în testele reale a fost Honda Civic echipat cu motorul i-DTEC de 1.6 litri.
Reprezentanții ADAC afirmă că motivul este reprezentat de absența unui catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) și menționează că actuala legislație a Uniunii Europene permite unui model ca în testele reale să emită de 2.1 ori mai mult oxid de azot decât limita maximă de 80 mg/km admisă pentru testele de laborator. Cu alte cuvinte, chiar dacă în testele reale a emis puțin peste 100 mg/km, Civic respectă legislația Uniunii Europene în privința emisiilor.
Cel mai bine în cadrul acestui test s-a prezentat Mercedes C 220 d, care a înregistrat mai puțin de 1 mg/km, iar ADAC afirmă că explicația este dată de prezența unui catalizator cu reducere catalitică selectivă voluminos. Aproape la fel de bine s-au comportat însă și modelele BMW 520d și Opel Astra cu motor de 1.6 litri.
Rezultate bune au fost obținute și în cazul modelelor Audi A8 50 TDI, Volkswagen Golf cu motor 1.6 TDI și Citroën Berlingo cu motor BlueHDi 130, în timp ce BMW X2 xDrive 20d, Kia Ceed 1.6 CRDi, Mercedes A 180 d Peugeot 308 SW cu motor BlueHDi 180 rămân la rândul lor sub pragul de 50 mg/kg.
De asemenea, Volvo XC60 5D cu transmisie automată a depășit pragul de 50 mg/kg, însă se încadrează în limitele regulamentare."Oricine cumpără o mașină diesel nu trebuie să-și facă griji despre posibilitatea că emisiile de oxid de azot depășesc limitele", este concluzia celor de la ADAC la finalul testelor.
astept euro 7 cu noxe zero! sa puna scr triplu turbo nu ma intereseaza, ca oricum sunt super scumpe masinile pt tot felul de brizbrizuri.
https://www.businessinsider.com/consumer-reports-best-cars-2019-2019-2