În debutul acestui an, Germania a luat una dintre cele mai importante hotărâri pentru viitorul industriei auto. Curtea Administrativă Federală din Leipzig a decis faptul că legea germană le permite administratorilor orașelor să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora.
Conform dispoziției, orașele germane vor putea lua măsuri drastice independent de regulamentele naționale în vigoare. În cazul în care orașele vor decide să pună în aplicare decizia Curții, interdicția trebuie făcută gradual, în funcție de normele de emisii ale motoarelor.
Acea decizie din luna februarie a stârnit ample discuții și dezbateri în Germania, mai ales că unele orașe importante și-au anunțat intențiile de a interzice treptat mașinile diesel.
Coaliția de guvernare, condusă de cancelarul Angela Merkel, a căutat soluții pentru evitarea acestor interdicții și a venit cu o propunere cu care speră să mulțumească pe toată lumea.
Astfel, un document dezvăluit de agenția Reuters arată că autoritățile germane vor să ofere subvenții pentru cumpărarea de mașini mai noi și mai puțin poluante. diesel mai vechi vor putea să aleagă varianta unui retrofit hardware.
Totodată, proprietarii de vehiculeAcest proiect ar urma să fie sprijinit și de producătorii germani, care vor face diferite oferte de trade-in sau reduceri de prețuri pentru achiziția de mașini diesel noi, în detrimentul vehiculelor Euro 4 și Euro 5.
Potrivit datelor oficiale, Germania are un total de 46.5 milioane de mașini pe drumurile publice, dintre care aproximativ 9 milioane de unități sunt vehicule diesel Euro 4 și Euro 5.
Via Automotive News
"Dealerii" ce aduc masinute "de pa jermania" vor avea de furca zic eu in perioada urmatoare si multi se vor reprofila pe adusul pe platforma in loc de "adusa pe roti", deoarece vei dori sa cumperi o masina de la un autohaus din Germania, si o vei putea cumpara numai daca mai iei cele 2 masini extra, bonus, oferite. Vor curge ofertele de 1 + 2, 2+5.
Vorba aia, doresti un Tiguan, pai ia si un Polo si un Golf la el, ca nu se stie cand iti prinde bine o masinuta de rezerva la casa omului. Vrei un ML, pai ia si un A, C, E Klass, ca poate esti pasionat de Merc-uri si vrei sa iti deschizi showroom si sa le colectionezi pe toate. :)
Parere personala (pe care evident nu o veti impartasi)...in Romania ar trebui sa circule Benzinare de la euro 4 in sus si Dieseluri de la euro 5 in sus (cu filtru de particule si injectoare de nota 10 - nu fumegatoare)....deja sunt indulgent cu euro 5 dar na...."ROMANII E SARACI.....".......
PS: Vedeti ca prin Rabla se stimuleaza mai mult achizitia de diesel ceea ce nu este OK......foarte frumos proiectul de la Bucuresti ....cel cu electrocasnice sau/ si NUMAI masini benzina. Bravo.....
Sa vedem insa si cum o sa incapa pe teava (sosea) atatea :). Prin alte parti se impoziteaza suplimentar orice cm de autoturism ce depaseste 4 metri.
Toyota de exemplu !
Pentru că producţia ta de maşini noi diesel ar fi intrat în luptă cu concurenţa ţunami ului de maşini diesel SH !!
Bravo Toyota!
Vorbim de lucruri fine ce naiba.