În prezent, Germania oferă subvenții de 6000 de euro clienților care doresc să-și cumpere o mașină electrică nouă. Cei care doresc o mașină hibridă cu încărcare la priză, primesc un bonus de 4500 de euro din partea statului german.
Însă, acest lucru ar putea deveni istorie în curând. Potrivit Ministerului Economiei din Germania, subvențiile pentru mașinile electrice vor fi reduse cu 33% începând din 2023. Astfel, valoarea subvenției va scădea de la 6000 la 4000 de euro în 2023. Aceasta va continua să scadă până la 3000 de euro în 2024 și în 2025. Mai mult, subvențiile pentru mașinile PHEV vor fi eliminate complet până la sfârșitul acestui an.
Germania a dorit de mai multă vreme să elimine gradual subvențiile pentru aceste mașini. O astfel de decizie a fost întârziată ca urmare a presiunilor impuse de experții din industria auto pentru a nu renunța la această inițiativă deocamdată. Guvernul german dorește să redirecționeze subvenții noi pentru protejarea climei.
“În opinia noastră, mașinile hibride cu încărcare la priză sunt vandabile și nu mai necesită finanțare publică”, a declarat Robert Habeck, ministrul economiei german.
„Dorim să ne concentrăm pe susținerea noastră pentru mașinile electrice și să ne concentrăm și mai mult pe protejarea climei”.Aceste declarații au fost contrazise de Hildegard Muller, șeful grupului de lobby pentru automobile VDA. El a precizat că „mașinile hibride cu încărcare la priză reprezintă mijlocul pentru tranziția către mobilitatea electrică”. Muller a adăugat că eliminarea subvențiilor „va pune în pericol creșterea mobilității electrice și va ignora realitățile consumatorilor în Germania”.
Bernd Reuther, purtătorul de cuvânt al politicii de transport pentru Partidul Liber Democrat din Germania, a precizat că „trebuie să realizăm o tranziție cât mai atrăgătoare posibil către aceste mașini și trebuie subvenționate cum se cuvine”. În același timp, el a mai spus că actuala coaliție de guvernare nu trebuie să se distanțeze de planul inițial, deoarece vehiculele PHEV contribuie semnificativ la protejarea mediului.
În statul central-european, subvențiile sunt dependente de timpul de livrare al vehiculelor.
Asta înseamnă că clienții ar putea economisi mai puțini bani în funcție de timpul de așteptare. Din cauza problemelor de furnizare a componentelor și a opririi temporare a producției de mașini, mulți clienți ar putea să nu mai beneficieze de pe urma subvențiilor.via Carscoops
DAR MACAR STATUL ROMAN SA-SI RESPETE LEGILE SI SA CURETE STRAZILE DE FUMIGENE.
ASA NE PROTEJEAZA SI PE NOI
Ultima grija a statului ar trebui sa fie masina proprietate personala.
Deci simplu fapt ca exista industrie poluanta si arderi ilegale ne dau dreptul sa anulam catalizatoare si sa folosim masini cu probleme incalcand legea?
Scuza-ma dar nu-i mare diferenta in gandire fata de propaganda moscovei...e o boala zonala se pare.
Hai sa furam si noi ca nu sunt suficienti hoti.
Acolo e strict problema ITP-ului ca da accept unor masini care nu au asa ceva montat.
Eu ma refer ca inainte sa interzica masinile NOI termice diesel/ benzina, pentru ca e clar ca asta vor, ar trebui sa faca ceva cu principalele surse de poluare si dupa sa vina sa interzica diesel euro 6 pe motiv ca polueaza de nou.
Cât de nesimțit sa fii sa subvenționezi masini de peste 50.000 de euro??? Subvenții dacă tot se acorda ar trebui sa fie pentru o masina electrică sub 25.000 de euro nu pentru avioane care trec si de 100.000.
Cine vrea lux, 120 + CP, accelerație de avion, ecrane si sub fund intr-o masina nu trebuie subvenționat… este incredibil ce se întâmpla!!!
Un val favorabil auto-producerii de curent pentru consum personal ar fi benefic din mai multe puncte: ar crește producția locală regenerabilă și ar reduce dependența de sursele mai poluante sau de import.
Plus că mulți proprietari ajutați să-și instaleze panouri instalate ar putea avea impulsul natural de a folosi surplusul de energie pentru mobilitatea proprie în loc să-l introducă în rețea, și poate ar vedea mai bine rostul unei electrice sau hibride.
Și ar fi utilizați mult mai bine banii aruncați acum pe electrice exagerat de scumpe.
Ne-am obisnuit sa nu mai fim interesati unde se produce bunul desi de cele mai multe ori e mai important decat bunul in sine.
Am ajuns o tara de vanzatori si montatori pentru produsele altora. Si mai ales am ajuns sa avem aceasta mentalitate incepand de la cel mai inalt nivel.
Daca te uiti la un discurs al unui lider neamt ai sa vezi preocuparea pentru productie si locuri de munca si mai putin pentru a cumpara produse de la altii.
In ce priveste subventionarea electricelor, ea ar trebui eliminata si toate fondurile redirectionate catre productia de panouri solare. Programul rabla ar trebui sa ramana doar un program social de subventionare a achizitiei unei masini ieftine pe cat posibil din productie interna. In nici un caz nu ar trebui subventionata achizitia unei masini de peste 20k euro.
@Kap, mesajul nu ti-e adresat tie direct dar porneste de la ideile mesajului tau.
A propos de cum ajută statul un producător român: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/exclusiv-plina-frenezie-subventionarii-regenerabilelor-fabrica-panouri-solare-giurgiu-executata-silit-vanduta-licitatie-fisc-dupa-i-s-impus-restituie-ajutor-stat-incasat-acum-8-ani-update-reactia-20238051