Deși ecourile scandalului Dieselgate par să se fi calmat la nivel mondial, există premise ca valurile cauzate de cutremur să înceapă să se vadă de abia de acum înainte în Europa. Iar ultima informație care ne face să concluzionăm acest lucru este faptul că autoritățile germane încearcă să le impună tuturor constructorilor prezenți pe piața din Germania să inițieze rechemări în service pentru aproximativ 12 milioane de mașini diesel.
Scopul autorităților este acela de a reduce semnificativ emisiile de Oxizi de Azot (NOx) emise de aceste motoare, care în trafic real reușesc contraperformanța de a depăși de câteva ori limitele testate în laborator, acolo unde modelele diesel sunt omologate pentru piața europeană. Conform celor de la Reuters, Ministerul Transporturilor din Germania își propune ca scăderea totală a emisiilor de NOx pe parcul auto diesel să fie de cel puțin 25% la finalul operațiunii.
Surse guvernamentale citate de agenția de presă anunță că totalul costurilor pentru operațiunea de rechemare a celor 12 milioane de mașini ar ajunge undeva între 1.5 și 2.5 miliarde de euro. În cadrul vizitei la service, mașinile vor trece printr-o schimbare de softwareal management al motorului, provocarea constructorilor fiind aceea de a păstra aceleași cifre de consum și performanțe în condițiile în care emisiile trebuie să scadă simțitor.De notat că mutarea - încă neanunțată oficial - vine cu patru luni înainte de alegerile generale din 24 septembrie, autoritățile impunându-și astfel punctul de vedere în fața unei probleme care a luat având în Germania în ultimii doi ani.
Analiza autorităților din Germania vine după ce constructorii germani au anunțat un recall de 630.000 de mașini în 2016, însă efectul real al reviziei tehnice anunțate a fost considerat insuficient de Ministerul Transporturilor.
via Automotive News (înreg.)
Bravo lor!
Daca ar avea si frantujii singe, ar trebui sa-si retraga toate masinile vindute vreodata, sa le rascumpere de la proprietari si sa-si ceara si scuze
ps:mi-a ramas in mintre un articol de acum cateva sapt despre testul pt noxe si euro 6 in timp real,facut prin UK,unde paradoxal tot VAG dominau si aveau in grupul lor cele mai multe masini care respecta norma euro 6 perfect(uneori emisii chiar peste euro6).prin fundul clasamentului erau si ai nostri (sau ai renault mai bine zis) cu sandero si logan.
Asa este... Asta inseamna sa furi pana nu mai poti si dupa aia, ca sa scapi basma curata, sa te transformi intr-un cavaler al dreptatii.
Asa-i Kosy Back, doar ca-i invers ... toate masinile frantuzesti din lume n-au fost capabile sa polueze cat masinile doatate cu 1.9 TDI de la VAG. Nu stiu la ce naiba au mai inventat astiia masini hybride sau electrice cand exista pe piata super ecologicul 1,9 TDI ....
Scuze ... Am vrut sa scriu "Bacz""! No seeeeervuuuus!
Este un principiu de "nivelare" sau aliniere la anumite standarde sau proceduri de funcționare pentru TOATĂ industria auto germană în particular și pentru toate domeniile în general
De aici și VDA. Știu ce vorbesc pentru că am fost implicat direct în ceea ce înseamnă omologările și standardele VDA pentru producătorii de componente auto. Faptul că germanii nu pot să facă un concurent viabil pentru Dacia are legătură cu aceste standarde și proceduri. Nu stau aici să dezvolt, dar au spus-o indirect chiar ei.
Acum că au comis-o grav și pentru că industria auto germană suferă, fiind handicapată cel puțin la imagine, germanii trebuie să "niveleze" în continuare. Adică handicapul să fie comun pentru toți "jucătorii" de pe piață (românul, cârcotaș, ar spune pe principiul: să moară și capra vecinului.)
Mai direct. Da, am comis-o și suferim, dar dacă noi suntem obligați să plătim și să fim corecți, vă punem pe toți cu botul pe labe.
Pe teritoriul german, TOATE mașinile diesel să fie testate și dacă nu se pupă cu normele NOASTRE stabilite împreună cu VDA (și alte comitete și comiții mai mult sau mai puțin dezinteresate), producătorii de mașini diesel sunt obligați să facă recall. Nu contează pentru ce, chiar poate să fie numai o simplă verificare.
Asta înseamnă, de exemplu pentru producător negermani, care nu au furat la testele de emisii, cheltuieli în plus, nejustificate.
Așa se asigură și "nivelarea" economică.
Procedura asta se întâmplă în toate domeniile economice, inclusiv în energie, protecția mediului etc.
Știu ce vorbesc. Asta face parte din politicile macro economice. Iar Germania își impune propriile politici macro-economice și altora (căței jigăriți).
De fapt, Germania își impune propriile politici în UE. Asta se vede în mai toate domeniile. Așa funcționează ea (dacă vă întrebați de unde vine chestia cu refiugiații de ex.)
Ce îi oprește să facă mașini în altă țară?
Nu știu cât cunoști tu din industria auto, dar pot să-ți zic că este una din cele mai reglemntate la nivel industrial.
Orice proces sau piesă trebuie să fie omologate. Trebuie să primească "approval".
De obicei un proces trebuie să respecte și să îndeplinească o normă tehnică și apoi procesul trebuie omologat, adică să dovedească că procesul asigură rezultatul în parametri impuși.
Fiecare mare companie are normativele interne. Omologările proprii.
Singura excepție pe care am văzut-o este industria auto germană, care pe lângă normativele proprii (Daimler, Audi, VW, BMW), avem și normative VDA pe care trebuie să le respecte TOȚI producătorii germani și toate OEM-urile ce lucrează pentru ei.
Uite cum arată de exemplu prezentarea unor procese pentru industria auto, din documentația tehnică pe care o am (nu spun pentru ce domeniu).
OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems
VDA
Ford
Hyunday-Kia
PSA
Renault
Pentru alt proces
OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems
Audi
VDA
General Motors
Ford
Alt proces
OEM/Tier 1 - Performance - Approved Systems
VDA
General Motors
Ford
Renault
PSA
După cum vezi, VDA este nelipsită.
Iar în industria auto, nu ai "approval', nu vinzi.
Renault poate să vină în Romania și să impună unui producător de piese local - fă-mi piesa asta cu 29 de cenți/ bucata, să-mi asigure condițiile astea tehnice, nu mă interesează cum faci, îmi respecți numai norma pe care o impun eu.
În Germania nu se poate așa ceva. Ei trebuie să respecte și normele VDA.
Degeaba se duc în alte țări. Ei au cam aceiași furnizori OEM care se supun acelorași reguli și proceduri.
Nu poate nimeni să schimbe procesul, să elimine etape, numai ca să reducă costul unei piese, pentru că înseamnă o nouă procedură de lucru, o nouă omologare, care costă și necesită timp.
Plus că există și alte reglementări (ELV , REACH) și sisteme (IMDS) care te limitează limitează.
Singurul loc unde poți să umbli este la soft :))) (unde nu există omologări VDA).
Nici eu nu știu cam cât cunoști tu din industria auto dar, cu siguranță, știi că procedurile și standardele au rolul de a organiza, eficientiza și de a stabili repere calitative in cadrul industriei auto.
Existența acestora ridică și mai multe semne de întrebare cu privire la incapacitatea nemților de a menține ștafeta calității la cel mai înalt nivel.
Producătorului nr. 1 mondial este incapabil să producă niste motoare care sa respecte normele de poluare (și folosește metode necinstite de compensare a acestei impotențe), marele Mercedes importă motoare Renault cu care să-și motorizeze unele modele...în ansamblu, mașinile nemțești de azi sunt mult mai puțin fiabile decât erau în urmă cu 20-30 de ani (așa că fac ceva pe procedurile și standardele lor - sunt inutile pentru incapabili).
Această „prostire” (ca să-i zic așa) a friților va face ca, în câțiva ani, alianța Renault-Nissan să devină nr. 1 mondial, iar PSA al doilea.