În decembrie 2023, Germania a decis eliminarea subvențiilor acordate de stat pentru achiziția de mașini cu zero emisii. Clienții primeau până la 4.500 de euro, iar producătorii de automobile primeau 2.250 de euro de la statul german.
Acest lucru a avut un efect negativ asupra vânzărilor din 2024. Potrivit celor mai recente cifre, vânzările de mașini electrice, noi, au scăzut cu 27.4% în primul an fără subvenții, pe cea mai mare piață auto din Europa. Altfel spus, anul trecut, în Germania au fost comercializate 380.609 unități, iar cota de piață a scăzut la 13.5%.
Din câte se pare, clienții din această țară s-au îndreptat către modelele hibrid, în contextul în care vânzările acestora au crescut cu 12.7%, la 947.398 de exemplare. Aceste valori reprezintă 33.6% din totalul mașinilor vândute anul trecut.
Totoodată, germanii au cumpărat cu 9.2% (191.905 exemplare) mai multe mașini plug-in hybrid, comparativ cu anul 2023. Chiar și așa, cota lor de piață rămâne destul de mică: 6.8%.
Mașinile echipate cu motoare pe benzină au reprezentat 35.2% din totalul vânzărilor, înregistrând o creștere de 1.4%, la 991.948 de exemplare. diesel regăsim o scădere de 0.7%, la 483.261 de unități (17.2% cotă de piață).
În dreptul mașinilorVolkswagen rămâne marca preferată a germanilor, cu 536.888 de mașini comercializate în 2024 (+3.4%). Vânzările Tesla au scăzut cu 41%, Toyota s-a bucurat de o creștere de 27%, iar francezii de la Peugeot de o creștere de 44%.
Mărcile premium nu au avut un an tocmai strălucit pe această piață: vânzările Audi au scăzut cu 18.1%, iar cele ale BMW cu 0.1%.
via Carscoops
The best-selling cars in December 2024 - which saw EV sales hit 31% - were the Tesla Model Y with 5,165 registrations and the Model 3 with 3,477.
Across the total market, pure petrol and diesel car registrations fell by -4.4% and -13.6% respectively as more buyers swapped either to BEVs, or to lower emission hybrid electric vehicles (up 9.6%) and plug-in hybrids (up 18.3%)
1. Nu suportă sa vadă cifre reale, care nu se potrivesc cu așteptările lor?
2. Nu înghit persoana și le dau cu un scrâșnit de dinți?
3. Au complexe de inferioritate?
4. Nu i-au iubit mămicile când erau mici?
Deci electrice pentru flote din cauza taxelor, nu pentru că ar convinge altfel.
În plus, cu toate vânzările flotelor din Marea Britanie, la 11 luni totalul e tot pe minus:
EU + EFTA + UK -1.4%
Vedem în curând și pe tot anul.
Companiile mici și mijlocii apelează la serviciile unor 3rd party pentru diversele beneficii oferite angajaților, inclusiv pentru mașini.
Nu zic că e bine ca 9 din 10 EV sunt vândute în felul ăsta, dar totuși, în final, tot oamenii le conduc. Doar ca e mai ieftin și mai convenabil așa (de exemplu poți achita în rate cu 0% dobânda, în unele cazuri).
Statistica asta e oarecum explicabilă și prin faptul ca la electrice dealer-ii nu prea mai au ce reduceri sa îți dea. Dacă te duci la un dealer, ca particular, e puțin probabil sa obții o reducere semnificativă.
Oricum, nu uita ca în Germania au scăzut cu vreo 25% sau mai mult. Dacă eliminam UK (creștere bună) și Germania (scădere mare) restul combinat ies pe plus.
Și în viitor Germania va reveni pe plus. Germania e mai aparte pentru ca le place sa meargă foarte repede pe autobahn și asta face electricele mai puțin atractive, momentan.