Germania: vânzările de electrice au scăzut cu peste 27% în primul an fără subvenții

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 08.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente cifre, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 27.4% în Germania, în 2024, primul an fără subvenții. În același timp, vânzările de modele hibrid au crescut cu 12.7%.

În decembrie 2023, Germania a decis eliminarea subvențiilor acordate de stat pentru achiziția de mașini cu zero emisii. Clienții primeau până la 4.500 de euro, iar producătorii de automobile primeau 2.250 de euro de la statul german.

Acest lucru a avut un efect negativ asupra vânzărilor din 2024. Potrivit celor mai recente cifre, vânzările de mașini electrice, noi, au scăzut cu 27.4% în primul an fără subvenții, pe cea mai mare piață auto din Europa. Altfel spus, anul trecut, în Germania au fost comercializate 380.609 unități, iar cota de piață a scăzut la 13.5%.

Din câte se pare, clienții din această țară s-au îndreptat către modelele hibrid, în contextul în care vânzările acestora au crescut cu 12.7%, la 947.398 de exemplare. Aceste valori reprezintă 33.6% din totalul mașinilor vândute anul trecut.

Totoodată, germanii au cumpărat cu 9.2% (191.905 exemplare) mai multe mașini plug-in hybrid, comparativ cu anul 2023. Chiar și așa, cota lor de piață rămâne destul de mică: 6.8%.

Mașinile echipate cu motoare pe benzină au reprezentat 35.2% din totalul vânzărilor, înregistrând o creștere de 1.4%, la 991.948 de exemplare.

În dreptul mașinilor diesel regăsim o scădere de 0.7%, la 483.261 de unități (17.2% cotă de piață).

Volkswagen rămâne marca preferată a germanilor, cu 536.888 de mașini comercializate în 2024 (+3.4%). Vânzările Tesla au scăzut cu 41%, Toyota s-a bucurat de o creștere de 27%, iar francezii de la Peugeot de o creștere de 44%.

Mărcile premium nu au avut un an tocmai strălucit pe această piață: vânzările Audi au scăzut cu 18.1%, iar cele ale BMW cu 0.1%.

via Carscoops

Comentarii (6)

  • The first year of mandated targets finished with another strong December performance, with around 44,000 new battery electric vehicle (BEV) registrations accounting for 31.0% of the market – the highest since December 2022’s record 32.9%. As a result, BEVs made up 19.6% of the market (382,000 units) in 2024, up by more than a fifth (around 67,000 units) from last year, but short of the 22% demanded by the mandate.

    The best-selling cars in December 2024 - which saw EV sales hit 31% - were the Tesla Model Y with 5,165 registrations and the Model 3 with 3,477.

    Across the total market, pure petrol and diesel car registrations fell by -4.4% and -13.6% respectively as more buyers swapped either to BEVs, or to lower emission hybrid electric vehicles (up 9.6%) and plug-in hybrids (up 18.3%)
    3 7
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Ăștia care dau mânuțe roși la comentariul de mai sus, de ce le dau?

    1. Nu suportă sa vadă cifre reale, care nu se potrivesc cu așteptările lor?

    2. Nu înghit persoana și le dau cu un scrâșnit de dinți?

    3. Au complexe de inferioritate?

    4. Nu i-au iubit mămicile când erau mici?
    0 2
  • ”One of the major constraints to growth, however, has been lacklustre demand by private buyers, with only one in 10 choosing an EV in 2024. Petrol remained the most popular powertrain among these buyers, commanding 61.0% of demand, with hybrid electric vehicles (HEVs) in second place (16.0%). Conversely, around 64,000 more BEVs were registered by businesses and fleets than a year ago, with such vehicles representing a quarter (25.4%) of those segments’ registrations and demonstrating the effectiveness of the compelling tax incentives afforded non-private buyers.”

    Deci electrice pentru flote din cauza taxelor, nu pentru că ar convinge altfel.
    În plus, cu toate vânzările flotelor din Marea Britanie, la 11 luni totalul e tot pe minus:
    EU + EFTA + UK -1.4%
    Vedem în curând și pe tot anul.
    2 0
  • @ Matei
    Shut the fuck up
    1 1
  • Nu sunt doar avantaje fiscale. Și prețul de pornire e mai bun, de multe ori. Producătorii oferă reduceri companiilor care cumpără mii de vehicule. Și astea nu sunt firmele la care lucrează viitorii șoferi ci cele cu care colaborează.

    Companiile mici și mijlocii apelează la serviciile unor 3rd party pentru diversele beneficii oferite angajaților, inclusiv pentru mașini.

    Nu zic că e bine ca 9 din 10 EV sunt vândute în felul ăsta, dar totuși, în final, tot oamenii le conduc. Doar ca e mai ieftin și mai convenabil așa (de exemplu poți achita în rate cu 0% dobânda, în unele cazuri).

    Statistica asta e oarecum explicabilă și prin faptul ca la electrice dealer-ii nu prea mai au ce reduceri sa îți dea. Dacă te duci la un dealer, ca particular, e puțin probabil sa obții o reducere semnificativă.
    1 1
  • EU + EFTA + UK - e posibil sa iasă pe plus sau foarte aproape de 0, a fost o creștere semnificativa în decembrie.

    Oricum, nu uita ca în Germania au scăzut cu vreo 25% sau mai mult. Dacă eliminam UK (creștere bună) și Germania (scădere mare) restul combinat ies pe plus.

    Și în viitor Germania va reveni pe plus. Germania e mai aparte pentru ca le place sa meargă foarte repede pe autobahn și asta face electricele mai puțin atractive, momentan.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru