Cererea de mașini cu zero emisii a scăzut semnificativ în ultima perioadă. Nu doar în unele țări ci la nivel global. Acest lucru se datorează, în mare parte, reducerii sau chiar eliminării subvențiilor acordate pentru achiziția de mașini noi electrice.
Germania se află în a doua tabără, tocmai de aceea vânzările de mașini electrice au scăzut foarte mult. Spre exemplu, cele mai recente date arată că, în luna mai, vânzările de electrice au scăzut aici cu 30.6%, comparativ cu aceeași lună din 2023.
Luna trecută, nemții au fost înmatriculate în total 236.425 de mașini. Dintre acestea, 38% au fost reprezentate de mașini echipate cu motoare pe benzină, o creștere de 2.1%. Locul secund a fost ocupat de mașinile diesel: înmatriculările au crescut cu 3.2% în cazul lor, iar cota de piață a fost de 19%.
Comparativ cu anul trecut, germanii au înmatriculat cu 70.9% mai multe mașini Peugeot și cu 51.6% mai multe exemplare MG. De asemenea, înmatriculările de mașini Opel au crescut cu 29.3%.
Scăderi destul de mari au înregistrat mărcile premium BMW (-32.5%), Mercedes-Benz (-28.9%) și Audi (-17.7%).
Tot aici îi regăsim și pe americanii de la Tesla.Vânzările brand-ului american au scpzut cu 64% în luna mai.
via Carscoops
Interesant de aflat este cu ce motorizare sunt restul de 43%, dacă benzină plus diesel egal 57%…. poate hibride pe benzină? Da ce mai contează când electricele fac nici 5%… viitorul este electric ;)
iar noi tehnologii stau pe vine si vor declansa un nou bum!
Oricate valuri vrei tu sa faci, lumea se va duce catre electrice. Incetisor si sigur asta e clar.
Sunt interese mari la mijloc, dar viitorul este clar electric. Cand producatorii scot baterii care ofera autonomie de 2000 km cum au facut cei de la BYD, cand acceleratia este mult mai buna ca la termice.
Acum e doar o incetinire normala pentru ca s-au mai taiat din subventii, dar lumea va trece si peste asta, nu sta doar dupa subventii.
In titlu se mentioneaza ca e vorba despre Germania. E o tara de ciocolata, in care nu exista limite de viteza si care isi vinde troacele obosite la toti agaricii priceputi ca tine.
Daca discutam de Europa, treburile stau altfel:
https://insideevs.com/news/721503/europe-plugin-car-sales-april2024/
Si vor tot creste pentru ca lumea vrea schimbarea.
Dupa cum am spus in repetate randuri, electrificarea mere de râgâie. :))))) Se pare ca nu vor oameni domne sa cumpere porcarii proaste si scumpe. Dracia dracului! :)))
- un articol recent a arătat ca electricele au crescut, per total, luna trecută. Extremiștii sulfuroși au tăcut mâlc sau au băgat scuze penibile și ilogice
- au scăzut în Germania? Gata tată, s-a terminat cu electricele
Termicele nu au niciun viitor fie și pentru ca cei mai mari susținători ai lor sunt proști făcuți grămadă.
11% crestere fata de anul trecut e ceva.
Iar dieselurile sunt in picaj grav.
De ce vinde China asa mult? Nu ca le-ar pasa lor de mediu, dar acolo EV sunt mai ieftine decat termicele + exista subventii si stimulente din partea guvernului deoarece: nu au combustibili fosili + salarii mici si munca fortata+ resurse pamanturi rare. Astfel pot submina industria auto din UE, pe care se chinuie de 30 de ani sa o concureze, fara succes.
Au inceput sa se trezeasca si trotinetistii de la brucsel si au scos subventiile care mareau profiturile americanilor si asiaticilor si deja acum se discuta despre eliminarea termenului 2035.
Daca trecem peste hatereala asta EV vs termice o sa putem accepta ca solutia de mijloc este mereu cea buna. In cazul nostru, hibridele.
Kia U.S. EV Sales Doubled To Spectacular New Record In May 2024
Hyundai U.S. EV Sales Up 42% In May 2024, Best Ioniq 5 Sales Month Ever
Dar au scăzut în Germania, deci clar, apocalipsa electricelor. Ne punem la mintea lui dutz și PMC...
Eu nu-s fan neapărat ICE-uri, dar nici focă nu mă fac și nici subvenții inepte nu-s soluția și nici acceptabile.
BEV-urile sunt o soluție mult prea limitată, nu pot înlocui astăzi ICE-urile. Cine vrea electrică este de unde, nici o problemă.
Argumentul penibil ca sunt prea multe interese este ZERO. Nu-i vorba in câte felii se feliază o Pizza. Pentru BEV-uri nu este soluție (la baterie mă refer) și nici nu este infrastructură, un BEV este utilizabil doar dacă se poate încărca peste noapte în locul de parcare… doar atunci este o soluție, range peste 600 km este doar așa propagandă. Momentan range-ul crește exponențial prețul, greutatea, complexitatea…
Sunt de acord ca viitorul are sens și este de dorit să fie majoritar electric… dar când nu se știe încă.
Tu ai comentat primul, focă spălată pe creier.
Despre electrice, da, e o uimire colosala ca pica piata de la o luna la alta. Asa ceva nu s-a vazut. Termicele de 130 de ani au cresteri continue si permanete. De la atata crestere au inceput sa se invarta in jurul cozii. Tot mai repede, si mai repede. Asta explica delirul celor de mai sus. Ametitilor!
Daca dieselurile, care erau majoritare, au ajuns vai de ele, sub electrice ca si cota de piata in asa scurt timp, doar romanii mai pot salva situatia si le cumpara, ca sa mai tina acolo o cota de piata de sub 10 procente in urmatorii 2-3 ani.
Deci faceti valuri degaba, dieselurile au fost peste 50% si acum sunt 13%.
Vorbiti degeaba! Invatati si voi sa va ridicati la nivelul vesticilor care isi permit masini noi bune si va vand voua rebuturile si ce nu mai folosesc ei.
Romanii cumpara noi 1/3 si sh 2/3, dar cu toate astea se dau experti.
https://youtu.be/OqMb3Adb8F4
Un eveniment fără noxe, fără CO2, cu totul offgrid, oameni relax care se bucură de viaţă.
dar oricum cele mai bune... ştiţi care au fost
Nu vorbim despre scăderea creșterii sau începerea scăderii vânzării de electrice.
Se prăbușesc vânzările de electrice, imbecililor! :)))))))))))))
:))))
Hopa, oricum electricele sunt la pamant, au fost mereu, acum au ajuns la coada vacii efectiv.
Te contrazici total aiurea
https://www.automarket.ro/stiri/editie-speciala-fiat-500e-mirafiori-marcheaza-50-de-ani-de-la-debutul-lui-118365.html
https://www.automarket.ro/stiri/versiuni-noi-pentru-volkswagen-id7-mai-multa-putere-si-autonomie-mai-mare-118335.html
Doar 3 titluri despre electrice.
Si sa mentionam ca vanzarea de electrice a depasit vanzarea de masini cu motoare diesel.
Restul e gargara.
Pana la sfarsitul anului se va constata ca tot vanzarile de masini electrice sunt mai mari decat cele cu motoare diesel.
Hai sa vedem si sa ne distram.
Peste tot sunt in scadere majora, practic in orice statistica de vanzari electricele aproape ca nici nu exista.
Sunt pa si puiu, raman doar niste jucarii luate de niste bogati ca a 5-a masina doar fiindca nu au ce face cu banii.
Dar nici aia nu le mai cumpara de cand nu le mai da statul pomeni din banii fraierilor.
Kia U.S. EV Sales Doubled To Spectacular New Record In May 2024
Hyundai U.S. EV Sales Up 42% In May 2024, Best Ioniq 5 Sales Month Ever
Copiat de mai sus. Șerifule, mânaci kkt.
Sunt 1.5 miliarde de mașini în parcul auto. Și în 2100 vor mai fi termice pe străzi.
Dar tu o sa îți iei diesel din Congo. Bine, dacă nu dai într-o groapă mai adâncă, pana atunci.
Cel puțin aici în Germania majoritatea oamenilor nici nu se uită la electrice deși în grupul meu de cunoștințe salariile sunt pe măsură nimeni nu cumpără mașini electrice. După cum vorbesc toți despre ele nu cred că vom vedea un viitor complet Electric.
Problemele ar fii următoarele:
Electricele sunt scumpe
Autonomia este ridicolă și variază în baza temperaturii exterioare.
Bateriile se degradează continu însemnând că și autonomia scade cu timpul.
Odată ce expiră garanția dacă se ivesc probleme sunt foarte scumpe de reparat.
In caz de accident rutier in general companiile de asigurări le declară dăuna totală pentru că sunt prea scumpe de reparat, din cauza asta prețurile asigurărilor cresc în continu.
Și ar fii mult mai multe probleme, așa că hai să vedem ce se va întâmpla în viitor.
Pentru ca, nu-i asa?, de fiecare data cei fara argumente si cu o logica limitata formata din sabloane preluate de la istericii cu clima-n gura nu reusesc sa discute argumentat. Pentru asta ai nevoie de creier. Tot ce fac e sa vina cu injurii si raspunsuri stupide gen Ninonino. Cam asta e nivelul.
Revenind on topic, @Marius, asa este, am si eu cunostinte apropiate in Germania si imi spun acelasi lucru. Sigur ca mai sunt unii care cumpara electrice ca a doua masina sau pur si simplu oameni pasionati. E alegerea lor, foarte bine fac. Si mie mi-ar placea un Ioniq5 daca ar avea un pret justificat. Dar asa cum spui, majoritatea, marea masa a potentialilor cumparatori, nu vor asa ceva din considerente de pret, logistica, asigurari si preturi de intretinere si reparatii eventuale. Ai perfecta dreptate.
In plus sunt convins ca lucrurile stau mult mai rau in realitate dar cifrele sunt masluite ca sa dea bine statisticile pentru electrice.
Eschive, disimulare, clișee, dume de vârstă TURBO, și “intervenți” Putiniste nu mai țin nici în Ucraina…
Puteți aduce in discuție ca sunteți răniți și atacați (meritați și mai mult de atâta), post și rugăciune și poate, poate… la câte prostii ați îndrugat numa un popă mai pune botul, ca na asta-i treaba lui, contra cost certainly;)
https://www.automarket.ro/stiri/elvetienii-prezinta-un-nou-concept-al-unui-gt-electric-de-performanta-1000-118381.html
https://www.automarket.ro/stiri/ford-dezvaluie-data-lansarii-unui-viitor-crossover-electric-ar-putea-fi-118379.html
Pentru cei ce iau Germania ca tara de referinta le transmitem urmatorul mesaj:
https://www.dw.com/en/germany-broke-eu-law-with-pollution-levels-top-court-rules/a-57766089
https://www.bbc.com/news/science-environment-63012180
Nu va mai luati dupa ce se intampla in tara aia .... ca nu mai sunt germanii ce au fost odata, doar ca ce faceau inainte cu gazare la dusuri, fac acum pe strazi cu masinile.
Ati iesit si voi din gunoaiele cartierului, v-ati indreptat de sale si v-ati trezit doi bipezi laudarosi, care se leagana ca maimuta de la un articol la altul. Nu mai stiti daca v-ati scobit in c-r sau in nas, dar zilnic dati pe gat "motorina" si ragaiti pe automarket ca din tomberoanele din care ati iesit.
https://www.statista.com/statistics/1374529/dacia-passenger-cars-number-germany/
https://bestsellingcarsblog.com/2024/02/germany-private-sales-january-2024-dacia-sandero-tops-market-up-10-1/
Deci germanii practici cumpara Dacia si romanii cocalari BMW-urile lor diesel sh.
Ceva nu se pupa undeva...
Ori romanii habar nu au ce fac, ori germanii sunt mai fraieri.