Germania: Vânzările de electrice au scăzut cu aproape 31% în luna mai

de Alexandru Monenciu
Joi, 06.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente date, vânzările de mașini cu zero emisii au scăzut cu 30.6% în Germania, în luna mai. La finalul anului trecut, această țară a eliminat complet subvențiile pentru achiziția de mașini electrice.

Cererea de mașini cu zero emisii a scăzut semnificativ în ultima perioadă. Nu doar în unele țări ci la nivel global. Acest lucru se datorează, în mare parte, reducerii sau chiar eliminării subvențiilor acordate pentru achiziția de mașini noi electrice.

Germania se află în a doua tabără, tocmai de aceea vânzările de mașini electrice au scăzut foarte mult. Spre exemplu, cele mai recente date arată că, în luna mai, vânzările de electrice au scăzut aici cu 30.6%, comparativ cu aceeași lună din 2023.

Luna trecută, nemții au fost înmatriculate în total 236.425 de mașini. Dintre acestea, 38% au fost reprezentate de mașini echipate cu motoare pe benzină, o creștere de 2.1%. Locul secund a fost ocupat de mașinile diesel: înmatriculările au crescut cu 3.2% în cazul lor, iar cota de piață a fost de 19%.

Comparativ cu anul trecut, germanii au înmatriculat cu 70.9% mai multe mașini Peugeot și cu 51.6% mai multe exemplare MG. De asemenea, înmatriculările de mașini Opel au crescut cu 29.3%.

Scăderi destul de mari au înregistrat mărcile premium BMW (-32.5%), Mercedes-Benz (-28.9%) și Audi (-17.7%).

Tot aici îi regăsim și pe americanii de la Tesla.

Vânzările brand-ului american au scpzut cu 64% în luna mai.

via Carscoops

Comentarii (45)

  • Cum este focile? O lună mai slabă? O alta abureala… din cauza scăderii subvențiilor, asta-i vraja pentru imbecili. A trecut valul, euforia, hobby-ul etc. de aia scade cota de piață, pentru ca BEV-urile se pot folosi ca a 2–a mașină, iar a 2-a mașină nu poate să costă 40.000 plus. Tesla minus 64% tulai… muuult mai grav decât am estimat. Își pot închide singuri fabrica, nu le mai trebuie ajutor de la protestatarii lui pește prăjit.
    Interesant de aflat este cu ce motorizare sunt restul de 43%, dacă benzină plus diesel egal 57%…. poate hibride pe benzină? Da ce mai contează când electricele fac nici 5%… viitorul este electric ;)
    29 9
  • mi-a zis mie un delfin electric ca doar cresc mai incet, nu exista scadere la electrice.
    iar noi tehnologii stau pe vine si vor declansa un nou bum!
    8 22
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Ești pe fază, obsedatule. Hai cu Tesla, model Y cea mai bine vândută mașină, fix cum ai prezit tu.
    6 24
  • Dieselurile inregistreaza cea mai mare crestere...la sh-uri in Romania import din Germania.
    Oricate valuri vrei tu sa faci, lumea se va duce catre electrice. Incetisor si sigur asta e clar.
    Sunt interese mari la mijloc, dar viitorul este clar electric. Cand producatorii scot baterii care ofera autonomie de 2000 km cum au facut cei de la BYD, cand acceleratia este mult mai buna ca la termice.
    Acum e doar o incetinire normala pentru ca s-au mai taiat din subventii, dar lumea va trece si peste asta, nu sta doar dupa subventii.
    7 30
  • luci popa
    Se sparge bula electricelor.O electrica are mai multe dezavantaje la ora asta decât una clasica.
    25 8
  • Ce te-ai inflamat asa?
    In titlu se mentioneaza ca e vorba despre Germania. E o tara de ciocolata, in care nu exista limite de viteza si care isi vinde troacele obosite la toti agaricii priceputi ca tine.
    Daca discutam de Europa, treburile stau altfel:
    https://insideevs.com/news/721503/europe-plugin-car-sales-april2024/
    Si vor tot creste pentru ca lumea vrea schimbarea.
    9 26
  • Dezastru pe toate fronturile. Probabil in Franta sau Spania nici nu merita sa mai scrie ce se vinde, ca na... ne strica domne povestea cu "electrificarea". :)))) Oricum, sunt convins ca lucrurile stau in realitate mult mai rau, numai ca cifrele sunt masluite sa arate mai bine. Sunt convins ca se produc electrice pe stoc la greu si nu le cumpara nimeni. :)
    Dupa cum am spus in repetate randuri, electrificarea mere de râgâie. :))))) Se pare ca nu vor oameni domne sa cumpere porcarii proaste si scumpe. Dracia dracului! :)))
    20 9
  • Au sărit extremiștii termicelor, aceiași personaje sulfuroase care se excita ușor:

    - un articol recent a arătat ca electricele au crescut, per total, luna trecută. Extremiștii sulfuroși au tăcut mâlc sau au băgat scuze penibile și ilogice
    - au scăzut în Germania? Gata tată, s-a terminat cu electricele

    Termicele nu au niciun viitor fie și pentru ca cei mai mari susținători ai lor sunt proști făcuți grămadă.
    7 24
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Dutz, PMC și popică sunt de genul care se extaziază că li s-a sculat luna asta și 11 luni dau vina pe oboseala, stres, poluare (de la electrice) și nevasta urâtă.
    6 25
  • Ia mai pune mana pe carte si vezi ce se mentioneaza in articol despre Europa: Franta si Spania fac parte si ele din Europa.
    11% crestere fata de anul trecut e ceva.
    Iar dieselurile sunt in picaj grav.
    6 22
  • Automarket, bine ca unel;e comentarii care spun despre BMW M3 ca are grila urata, le stergeti, dar astia care vorbesc despre "sculat" si "nevasta" ii lasati sa comenteze
    13 0
  • Zic si eu
    Cand ne referim la evolutia pietei EV, ar trebui sa vedem ce este in spatele procentelor. China face 60% din vanzarile de EV . Din 14 milioane EV in 2023, 8 milioane se vand in china iar europa 2 milioane(14%). Germania a vandut 1,4 milioane din cele 2 din europa, adica 70%. Data fiind aceasta pondere, orice scadere in Germania ( verificati si o sa vedeti ca au scazut in primele 5 luni, nu doar in mai) nu poate fi compensata asa usor.
    De ce vinde China asa mult? Nu ca le-ar pasa lor de mediu, dar acolo EV sunt mai ieftine decat termicele + exista subventii si stimulente din partea guvernului deoarece: nu au combustibili fosili + salarii mici si munca fortata+ resurse pamanturi rare. Astfel pot submina industria auto din UE, pe care se chinuie de 30 de ani sa o concureze, fara succes.
    Au inceput sa se trezeasca si trotinetistii de la brucsel si au scos subventiile care mareau profiturile americanilor si asiaticilor si deja acum se discuta despre eliminarea termenului 2035.
    Daca trecem peste hatereala asta EV vs termice o sa putem accepta ca solutia de mijloc este mereu cea buna. In cazul nostru, hibridele.
    5 9
  • Andrei
    Ford U.S. EV Sales Rocket 65% In May 2024 To Third-Best Month Ever

    Kia U.S. EV Sales Doubled To Spectacular New Record In May 2024

    Hyundai U.S. EV Sales Up 42% In May 2024, Best Ioniq 5 Sales Month Ever

    Dar au scăzut în Germania, deci clar, apocalipsa electricelor. Ne punem la mintea lui dutz și PMC...
    7 16
  • Mă amuză cum pleacă unii după fentă. Articolele astea despre nu știu ce scădere sau creștere pe o lună într-o țară sau alta, pe un anumit segment de vehicule, chiar nu au nicio relevanță. Jurnaliștii nu mai știu ce să mai scrie, precum comentatorii de fotbal care în loc să comenteze meciul, ne dau statistici idioate despre câte pase reușite cu stângul a dat un jucător în zilele de miercuri jucând în deplasare pe când era luna în al treilea pătrar.
    9 13
  • Poi dacă totul este în regulă, de ce vă agitați? :))) hai gura mică că-i penibil.
    Eu nu-s fan neapărat ICE-uri, dar nici focă nu mă fac și nici subvenții inepte nu-s soluția și nici acceptabile.
    BEV-urile sunt o soluție mult prea limitată, nu pot înlocui astăzi ICE-urile. Cine vrea electrică este de unde, nici o problemă.
    Argumentul penibil ca sunt prea multe interese este ZERO. Nu-i vorba in câte felii se feliază o Pizza. Pentru BEV-uri nu este soluție (la baterie mă refer) și nici nu este infrastructură, un BEV este utilizabil doar dacă se poate încărca peste noapte în locul de parcare… doar atunci este o soluție, range peste 600 km este doar așa propagandă. Momentan range-ul crește exponențial prețul, greutatea, complexitatea…
    Sunt de acord ca viitorul are sens și este de dorit să fie majoritar electric… dar când nu se știe încă.
    22 7
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Pai dacă s-a terminat cu electricele de ce te agiți. Hai, gura miCĂ CĂ-i penibil.
    Tu ai comentat primul, focă spălată pe creier.
    6 20
  • spaclu lu manole
    @cap-de-maimutz, ai aratat din nou stofa ieftina din care esti facut. Mahalagiu de ferentari, vocabular de borfas (ca si Partidu Muncitorilor Comunisti) si caracter infect neschimbat din copilarie. E trist cand vezi nivelul "educatilor" din Romania. Partea proasta e ca leprele astea deschid gura in Occident si stampila de "roman" are miros de maro puternic dupa plecarea lor.

    Despre electrice, da, e o uimire colosala ca pica piata de la o luna la alta. Asa ceva nu s-a vazut. Termicele de 130 de ani au cresteri continue si permanete. De la atata crestere au inceput sa se invarta in jurul cozii. Tot mai repede, si mai repede. Asta explica delirul celor de mai sus. Ametitilor!
    5 18
  • https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-9-in-2023-battery-electric-14-6-market-share/
    Daca dieselurile, care erau majoritare, au ajuns vai de ele, sub electrice ca si cota de piata in asa scurt timp, doar romanii mai pot salva situatia si le cumpara, ca sa mai tina acolo o cota de piata de sub 10 procente in urmatorii 2-3 ani.
    Deci faceti valuri degaba, dieselurile au fost peste 50% si acum sunt 13%.
    Vorbiti degeaba! Invatati si voi sa va ridicati la nivelul vesticilor care isi permit masini noi bune si va vand voua rebuturile si ce nu mai folosesc ei.
    Romanii cumpara noi 1/3 si sh 2/3, dar cu toate astea se dau experti.
    5 18
  • Elektrik
    Ceva frumos şi de weekend

    https://youtu.be/OqMb3Adb8F4

    Un eveniment fără noxe, fără CO2, cu totul offgrid, oameni relax care se bucură de viaţă.
    4 14
  • Elektrik
    erată : nu erau toate electrice :))))

    dar oricum cele mai bune... ştiţi care au fost
    3 13
  • @prostovani electrici
    Versul era all electric din 2035.
    Nu vorbim despre scăderea creșterii sau începerea scăderii vânzării de electrice.
    Se prăbușesc vânzările de electrice, imbecililor! :)))))))))))))
    10 4
  • Elektrik
    A venit domnul cireadă cu voturile negative
    :))))
    3 11
  • E porumbelul taximetrist si colegii de la gara de nord.
    5 12
  • Seriff
    Comparativ cu anul trecut, germanii au înmatriculat cu 70.9% mai multe mașini Peugeot și cu 51.6% mai multe exemplare MG.
    Hopa, oricum electricele sunt la pamant, au fost mereu, acum au ajuns la coada vacii efectiv.
    9 2
  • Elektrik
    @Sheriff MG vând DOAR maşini electrice în Europa

    Te contrazici total aiurea
    3 6
  • Sa dea Dumnezeu sa scada cu 90% atunci sa vad trompetele electrice.
    7 3
  • @Seriff
    https://www.automarket.ro/stiri/peugeot-nu-va-mai-lansa-alte-versiuni-de-performanta-pse-marca-franceza-se-118361.html
    https://www.automarket.ro/stiri/editie-speciala-fiat-500e-mirafiori-marcheaza-50-de-ani-de-la-debutul-lui-118365.html
    https://www.automarket.ro/stiri/versiuni-noi-pentru-volkswagen-id7-mai-multa-putere-si-autonomie-mai-mare-118335.html
    Doar 3 titluri despre electrice.
    Si sa mentionam ca vanzarea de electrice a depasit vanzarea de masini cu motoare diesel.
    Restul e gargara.
    Pana la sfarsitul anului se va constata ca tot vanzarile de masini electrice sunt mai mari decat cele cu motoare diesel.
    Hai sa vedem si sa ne distram.
    3 8
  • Seriff
    @15:02, degeaba le lanseaza daca nu se vand, ce legatura are una cu alta?
    Peste tot sunt in scadere majora, practic in orice statistica de vanzari electricele aproape ca nici nu exista.
    Sunt pa si puiu, raman doar niste jucarii luate de niste bogati ca a 5-a masina doar fiindca nu au ce face cu banii.
    Dar nici aia nu le mai cumpara de cand nu le mai da statul pomeni din banii fraierilor.
    7 2
  • @seriff
    Ford U.S. EV Sales Rocket 65% In May 2024 To Third-Best Month Ever

    Kia U.S. EV Sales Doubled To Spectacular New Record In May 2024

    Hyundai U.S. EV Sales Up 42% In May 2024, Best Ioniq 5 Sales Month Ever

    Copiat de mai sus. Șerifule, mânaci kkt.
    2 9
  • @gunoaie electrice
    Manipulați zi lumină la site-ul de prostit proști, în timp ce electricele alea pe care le visați voi la 100% din piața anului 2035 riscă să întârzie vreo 15 ani până la atingerea bornei de 2% parc auto electric. :)))))))))
    3 2
  • @cocalar hAUR
    Ce are sula cu prefectura, inteligentule?
    Sunt 1.5 miliarde de mașini în parcul auto. Și în 2100 vor mai fi termice pe străzi.
    1 0
  • @cocalar hAUR
    2035 e în UE și Marea Britanie, proasto.
    Dar tu o sa îți iei diesel din Congo. Bine, dacă nu dai într-o groapă mai adâncă, pana atunci.
    1 1
  • Marius
    Atâtea comentarii inutile din partea celor care venerează mașinile electrice.
    Cel puțin aici în Germania majoritatea oamenilor nici nu se uită la electrice deși în grupul meu de cunoștințe salariile sunt pe măsură nimeni nu cumpără mașini electrice. După cum vorbesc toți despre ele nu cred că vom vedea un viitor complet Electric.
    Problemele ar fii următoarele:
    Electricele sunt scumpe
    Autonomia este ridicolă și variază în baza temperaturii exterioare.
    Bateriile se degradează continu însemnând că și autonomia scade cu timpul.
    Odată ce expiră garanția dacă se ivesc probleme sunt foarte scumpe de reparat.
    In caz de accident rutier in general companiile de asigurări le declară dăuna totală pentru că sunt prea scumpe de reparat, din cauza asta prețurile asigurărilor cresc în continu.
    Și ar fii mult mai multe probleme, așa că hai să vedem ce se va întâmpla în viitor.
    5 2
  • @Marius
    Prăfuita logică "am eu un prieten care".
    5 3
  • Plictisitor, moartea pasiuni…. cu ce au tractat “fabrica de curent”? Unii mergem in concedii cu rulote “off grid” de 15 ani si nu facem tam tam din asta. Singura care face diferențan intr-o “competiție” de electrice este aderența… cum spuneam moartea pasiunii, ar trebui interzise ca nu-i ECO de loc.
    1 1
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    2 3
  • Foarte bună logica Marius… subscriu. Foarte important cine și-a luat BEV, a câtea mașină, situație financiară (casă, garaj etc), nevoie sau gadget, net-ul și statisticile manipulate cu creșteri de 300% de la cotă de piață 1 la 3, au creat foci spălate bine pe creier, niște Edikkk-işti penibili. Aceleași clișee triste… ca dau ceață BEV-urile, ca tehnologia, ca puterea, ca zero Emisii, ca dieselul este nasol (bine mai puțin ca este folosit aproape 100% în producerea și transportul alimentelor și restul trebuințelor)…. dar ce este cel mai important este “ignorat” pentru ca sunt ZERO argumente, marea masă de oameni nu pot utiliza un BEV, nu în declinările actuale, și cifrele confirmă indubitabil logica!!!
    2 2
  • As atrage atentia celor care ar trebui sa ia masuri ca disperatii care comenteaza pro electrice ii ataca pe cei de alta parere DE FIECARE DATA, la fiecare articol. Cei care suntem sceptici fata de electrocaZnice nu facem asta, decat ca raspuns la mizeriile si injuraturile lor.
    Pentru ca, nu-i asa?, de fiecare data cei fara argumente si cu o logica limitata formata din sabloane preluate de la istericii cu clima-n gura nu reusesc sa discute argumentat. Pentru asta ai nevoie de creier. Tot ce fac e sa vina cu injurii si raspunsuri stupide gen Ninonino. Cam asta e nivelul.

    Revenind on topic, @Marius, asa este, am si eu cunostinte apropiate in Germania si imi spun acelasi lucru. Sigur ca mai sunt unii care cumpara electrice ca a doua masina sau pur si simplu oameni pasionati. E alegerea lor, foarte bine fac. Si mie mi-ar placea un Ioniq5 daca ar avea un pret justificat. Dar asa cum spui, majoritatea, marea masa a potentialilor cumparatori, nu vor asa ceva din considerente de pret, logistica, asigurari si preturi de intretinere si reparatii eventuale. Ai perfecta dreptate.

    In plus sunt convins ca lucrurile stau mult mai rau in realitate dar cifrele sunt masluite ca sa dea bine statisticile pentru electrice.
    2 0
  • Marius, PMC, Sherif, io (îmi cer scuze celor pe care i-am omis)… avem dreptate :))
    Eschive, disimulare, clișee, dume de vârstă TURBO, și “intervenți” Putiniste nu mai țin nici în Ucraina…
    Puteți aduce in discuție ca sunteți răniți și atacați (meritați și mai mult de atâta), post și rugăciune și poate, poate… la câte prostii ați îndrugat numa un popă mai pune botul, ca na asta-i treaba lui, contra cost certainly;)
    2 0
  • spaclu lu manole
    @cap-de-maimutz, scarnavia site-ului. Mai citeste-ti odata primul comentariu la textul asta si pe urma mai baga despre "clisee, dume de varsta turbo" etc. Esti impocrit si fatarnic. Te ustura sa-ti faca lumea temenele, pentru ca inauntrul tau esti putred de mandrie si rautate.
    2 3
  • Majoritatea urăsc gherțoii tupeilști dar ce sa facem, trebuie să va acceptam, drepturile omului.
    1 3
  • @09:41, prostovane, in afara de injurii nu esti capabil sa scrii nimic concludent. Dutz scrie la subiect. Bine-nteles ca-si bate p** de voi electrolii lobotomizati, pentru ca e destept si are umor. Voi nu stiti decat sa puneti etichete si comentarii retarde cu ninonino. Aici se vede ce nulitati galagioase sunteti. Din pacate vomiturile voastre nu sunt sterse, asa cum ar trebui. Si nu pentru ca va dati masura nulitatii, ci pentru ca nu sunt absolut deloc la subiect. Sunt doar vehicule pentru varsat frustrarea izvorata din gaura aia neagra si urata pe care o aveti in loc de creier. Hai marsh! :)
    2 0
  • @Seriff
    Tot pentru voi:
    https://www.automarket.ro/stiri/elvetienii-prezinta-un-nou-concept-al-unui-gt-electric-de-performanta-1000-118381.html
    https://www.automarket.ro/stiri/ford-dezvaluie-data-lansarii-unui-viitor-crossover-electric-ar-putea-fi-118379.html
    Pentru cei ce iau Germania ca tara de referinta le transmitem urmatorul mesaj:
    https://www.dw.com/en/germany-broke-eu-law-with-pollution-levels-top-court-rules/a-57766089
    https://www.bbc.com/news/science-environment-63012180
    Nu va mai luati dupa ce se intampla in tara aia .... ca nu mai sunt germanii ce au fost odata, doar ca ce faceau inainte cu gazare la dusuri, fac acum pe strazi cu masinile.
    1 4
  • spaclu lu manole
    @Partidul Mascaricilor Cretini, pai ba boule, daca tie ti se pare ca "focilor", "imbecililor", "prostovane", "isi bate p.la" fac parte dintr-un limbaj elevat, atunci te coafeaza perfect. Inceteaza sa te mai plangi cand cei din jurul tau iti vorbesc pe limba ta de ghertoi taximetrist cu patru clase. Tu si @cap-de-maimutz, sunteti elevati pana la genunchiul broastei, in glodul porcilor. Doi ciupalaci, infumurati, incleiti in trecut si cu putoare de benzina in creier, plini de sine de plezniti pe la incheieturi.
    Ati iesit si voi din gunoaiele cartierului, v-ati indreptat de sale si v-ati trezit doi bipezi laudarosi, care se leagana ca maimuta de la un articol la altul. Nu mai stiti daca v-ati scobit in c-r sau in nas, dar zilnic dati pe gat "motorina" si ragaiti pe automarket ca din tomberoanele din care ati iesit.
    0 3
  • Tu parca lucrezi in domeniul auto, poti explica si asta la romanasii cocalari:
    https://www.statista.com/statistics/1374529/dacia-passenger-cars-number-germany/
    https://bestsellingcarsblog.com/2024/02/germany-private-sales-january-2024-dacia-sandero-tops-market-up-10-1/
    Deci germanii practici cumpara Dacia si romanii cocalari BMW-urile lor diesel sh.
    Ceva nu se pupa undeva...
    Ori romanii habar nu au ce fac, ori germanii sunt mai fraieri.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru