Germania va ajunge la un milion de mașini electrice pe șosele în luna iulie

de Paul Cosma
Vineri, 02.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania este aproape să-și atingă obiectivul de un milion de automobile electrice pe şosele, potrivit declarațiilor făcute ministrul german al Economiei, Peter Altmaier.

După investiții de ordinul miliardelor de euro în eco-bonusuri pentru achiziția vehiculelor cu emisii zero, cea mai mare piață auto din Europa anunță o bornă importantă în parcursul său către o industrie “verde”. 

“Ne vom atinge obiectivul privind un milion de automobile electrice în 2020, considerat de toată lumea drept imposibil de atins, în cursul lunii iulie, adică cu doar o jumătate de an mai târziu decât data propusă,” a declarat Peter Altmaier, ministrul german al Economiei.

Oficialul a mai spus că în acest an vor fi acordate subvenţii record pentru achiziţionarea de automobile electrice. Ministrul Economiei a precizat că în prima jumătate a acestui an au fost acordate eco-bonusuri în valoare de 1,25 miliarde de euro pentru achiziţionarea de autovehiculele electrice, mai mult decât pe întregul an 2020.

Aproximativ jumătate din automobilele subvenţionate sunt vehicule complet electrice, iar cealaltă jumătate sunt hibrizi plug-in.

Potrivit lui Altmaier, de la începutul programului de acordare de eco-bonusuri şi până în prezent, peste 530.000 de vehicule au fost subvenţionate şi au fost plătite subvenţii în valoare de aproximativ 2,1 miliarde de euro.

Valoarea maximă a subvenţiei pentru un vehicul electric care costă mai puţin de 40.000 de euro este în prezent de 9.000 de euro în timp ce pentru modelele hibride este de 6.750 de euro.

Ministrul german al Economiei a subliniat că în aceste condiţii următorul obiectiv, referitor la existenţa a 7 până la 10 milioane de automobile electrice pe drumurile din Germania în anul 2030, ar putea fi chiar depăşit.

Via economica.net

Comentarii (7)

  • Din 50 de milioane de masini(au 650 000 de Dacia)!
    7 2
  • Abia astept sa ajunga la SH aceste electrice. Sa vedem romanul cum mai zice ca nu conteaza cati km are ca motoarele duc milioane....sa o zica la baterii.
    13 5
  • @AM
    S-a strecurat o greseala in text:
    "După investiții de ordinul miliardelor de euro în eco-bonusuri" - schimbati "investitii" cu "cheltuieli".
    Investitiile genereaza profit sau creaza beneficii cetatenilor, comunitatilor etc.
    Subventionarea substantiala a achizitiei unui bun de catre un numar de cetateni deja privilegiati se cheama cheltuiala.

    Construirea de statii de incarcare se poate numi investitie pentru ca de statii poate beneficia orice cetatean si au potentialul de a face profit.
    10 3
  • @13.24... numai tu știi ce ai vrut sa spui
    3 8
  • mircea badea
    slabut. vifrele astea erau ok in romania poate.

    eu in 2030 nu mai vreau sa vad toba de esapament in tarile civilizate macar. 9 ani!! o vesnicie...
    0 5
  • Nu se poate pentru ca germanii au autostrazi fara limita si folosesc AC. Masinile electrice sufera mult la capitolul autonomie, dupa cum bine stiu romanii, deci niciun german nu isi ia electrica sa mearga cu ea cu 50km/h si fara AC pornit.
    Slabuti germanii, ma asteptam sa mai tina de diesel vreo 50 de ani.
    1 9
  • @Mihai
    Fii sigur ca germanii care isi iau electrice mai au in garaj cel putin un Diesel cu care merg vara in Croatia sau Italia si iarna la schi in Austria. Si inca ce masini! Dar se vede ca n-ai calcat niciodata pe acolo.

    PS si da, autonomia BEV scade drastic pe autostrada, iar daca deschizi AC clar rist sa nu mia ajungi la destinatie. Noroc ca clima in Germania nu presupune folosirea AC prea des.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru