După investiții de ordinul miliardelor de euro în eco-bonusuri pentru achiziția vehiculelor cu emisii zero, cea mai mare piață auto din Europa anunță o bornă importantă în parcursul său către o industrie “verde”.
“Ne vom atinge obiectivul privind un milion de automobile electrice în 2020, considerat de toată lumea drept imposibil de atins, în cursul lunii iulie, adică cu doar o jumătate de an mai târziu decât data propusă,” a declarat Peter Altmaier, ministrul german al Economiei.
Oficialul a mai spus că în acest an vor fi acordate subvenţii record pentru achiziţionarea de automobile electrice. Ministrul Economiei a precizat că în prima jumătate a acestui an au fost acordate eco-bonusuri în valoare de 1,25 miliarde de euro pentru achiziţionarea de autovehiculele electrice, mai mult decât pe întregul an 2020.
Aproximativ jumătate din automobilele subvenţionate sunt vehicule complet electrice, iar cealaltă jumătate sunt hibrizi plug-in.
Potrivit lui Altmaier, de la începutul programului de acordare de eco-bonusuri şi până în prezent, peste 530.000 de vehicule au fost subvenţionate şi au fost plătite subvenţii în valoare de aproximativ 2,1 miliarde de euro.
Valoarea maximă a subvenţiei pentru un vehicul electric care costă mai puţin de 40.000 de euro este în prezent de 9.000 de euro în timp ce pentru modelele hibride este de 6.750 de euro.
Ministrul german al Economiei a subliniat că în aceste condiţii următorul obiectiv, referitor la existenţa a 7 până la 10 milioane de automobile electrice pe drumurile din Germania în anul 2030, ar putea fi chiar depăşit.
Via economica.net
S-a strecurat o greseala in text:
"După investiții de ordinul miliardelor de euro în eco-bonusuri" - schimbati "investitii" cu "cheltuieli".
Investitiile genereaza profit sau creaza beneficii cetatenilor, comunitatilor etc.
Subventionarea substantiala a achizitiei unui bun de catre un numar de cetateni deja privilegiati se cheama cheltuiala.
Construirea de statii de incarcare se poate numi investitie pentru ca de statii poate beneficia orice cetatean si au potentialul de a face profit.
eu in 2030 nu mai vreau sa vad toba de esapament in tarile civilizate macar. 9 ani!! o vesnicie...
Slabuti germanii, ma asteptam sa mai tina de diesel vreo 50 de ani.
PS si da, autonomia BEV scade drastic pe autostrada, iar daca deschizi AC clar rist sa nu mia ajungi la destinatie. Noroc ca clima in Germania nu presupune folosirea AC prea des.