GERMANIA: TUV a prezentat lista celor mai puţin fiabile maşini uzate
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organismul german TUV a prezentat o listă a celor mai puţin fiabile autoturisme testate în 2010. De data aceasta, nemţii au vizat modelele cu o vechime situată între 2 şi 11 ani şi le-au clasat în funcţie de vechime şi rata de defect la 1.000 de unităţi. În cazul automobilelor cu o vechime situată între 2 şi 7 ani, Kia Carnival s-a dovedit a fi cel mai puţin fiabil model, având o rată de picare a examenului TUV situată între 23.8 şi 35.5 unităţi la mia de vehicule testate. Pe locul doi stau modele precum Hyundai Atos – în cazul categoriei 2-3 ani vechime, Renault Espace şi Laguna în cazul categoriei 4-5 ani şi SEAT Alhambra şi Volkswagen Sharan (fraţi de platformă) în cazul categoriei 6-7 ani vechime.
O apariţie nouă în acest clasament este reprezentată de Dacia Logan. Modelul a prezentat o rată de defect de 11.0 unităţi la mie, egală cu cea a lui Peugeot 407. În schimb, modelul din Mioveni a reuşit să fie mai fiabil decât Volvo XC90, Fiat Doblo, Hyundai Atos şi Kia Carnival, toate având o vechime situată între doi şi trei ani. Bineînţeles, termenul de fiabilitate se referă aici la rata de picare a Inspecţiei Tehnice Periodice.
Modele cu o vechime de 2-3 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 4-5 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 6-7 ani | Rată defect |
119. Peugeot 307 | 9.9 | 108. Seat Arosa | 16.3 | 87. Renault Clio |
23.7 |
120. Citroen C5 | 10.0 | 109. Peugeot 307 | 17.4 | 88. Renault Espace |
24.5 |
120. | Renault Espace10.0 | 110. Mercedes-Benz ML | 17.8 | 89. Renault Kangoo |
24.8 |
122. Citroen C2 | 10.1 | 111. Renault Kangoo | 18.9 | 90. Renault Laguna |
26.2 |
123. Dacia Logan | 11.0 | 112. Nissan Primera | 19.3 | 91. Alfa Romeo 147 |
26.6 |
123. Peugeot 407 | 11.0 | 113. Fiat Doblo | 20.1 | 93. Ford Galaxy |
27.0 |
125. Volvo XC90 | 11.2 | 114. Fiat Stilo | 20.7 | 94. Fiat Stilo |
28.3 |
126. Fiat Doblo | 11.8 | 115. Renault Laguna | 20.8 | 95. Volkswagen Sharan |
29.0 |
127. Hyundai Atos | 12.2 | 116. Renault Espace | 23.1 | 96. Seat Alhambra |
30.0 |
128. Kia Carnival | 23.8 | 117. Kia Carnival | 30.2 | 97. Kia Carnival |
35.5 |
Experţii TUV au făcut 7.253.709 inspecţii obligatorii în perioada iulie 2009- iulie 2010. În comparaţie cu anul 2009, rata defectelor a crescut între 1.9% şi 19.5%. Vehiculele mai vechi de 9 ani au prezentat o rată de defect de 21.4%, iar modelele mai vechi de 11 ani inclusiv au prezentat defecte severe în proporţie de 26%. Din toate cele 7.253.709 unităţi testate, 52.2% nu au avut niciun defect, în timp ce 28.2% au avut defecte minore. La fel ca în cazul autoturismelor cu o vechime maximă de doi ani, inspectorii TUV au motivat starea proastă a automobilelor din Germania pe fondul crizei financiare şi a situaţiei materiale problematice a cetăţenilor care au venit la inspecţie.
Modele cu o vechime de 8-9 ani | Rată defect | Modele cu o vechime de 10-11 ani | Rată defect |
68. Mercedes-Benz ML | 28.0 | 61. |
Volkswagen Sharan30.7 |
69. Ford Ka | 29.3 | 62. Renault Twingo |
31.0 |
69. Alfa Romeo 156 | 29.3 | 63. Fiat Bravo |
31.5 |
71. Ford Galaxy | 30.2 | 64. Citroen Berlingo |
32.1 |
72. Alfa Romeo 147 | 30.2 | 65. Ford Galaxy |
32.9 |
73. Renault Laguna | 30.5 | 66. Alfa Romeo 156 |
34.1 |
74. Volkswagen Sharan | 31.1 | 67. Seat Alhambra |
35.0 |
75. Seat Alhambra | 31.7 | 68. Skoda Felicia |
35.7 |
76. Renault Kangoo | 33.1 | 69. Ford Mondeo |
36.3 |
77. Fiat Stilo | 35.9 | 69. Ford Ka |
38.9 |
Principalele defecte descoperite au fost la instalaţia de iluminare, la puntea faţă sau puntea spate şi la conductele de frână. Toate aceste puncte de control sunt verificate şi la Inspecţia Tehnică Periodică din România, iar o problemă la oricare element poate cauza picarea inspecţiei şi revenirea în termen de 30 de zile la respectiva unitate. După trecerea a 30 de zile de la picarea ITP-ului la o unitate autorizată, şoferul poate să meargă la oricare altă unitate, dar necesită o document care să ateste picarea inspecţiei tehnice la unitatea respectivă. În schimb, dacă un autovehicul este depistat în trafic cu o defecţiune tehnică evidentă, acesta va fi trimis la Registrul Auto Român pentru efectuarea inspecţiei ITP, odată cu suspendarea temporară a certificatului de înmatriculare şi aplicarea unei sancţiuni contravenţionale.
Via | Automedia.bg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
aia tine de multe alte aspecte, mai mult legate de utilizare, si ingrijire. deci conteaza f mult si proprietarul. o femeie care habar nu are ca bieleta si capatul de bara afectate logic ca va pica itp-ul. (cateva gropi zdravan luate si e suficient, la doi ani)
un indicator foarte eficient de fiabilitate este incidenta din service.
cate masini se prezinta pt o problema si cate merg mai departe. de aceea si mecanicii au ordine clare sa le "musamalizeze" in stilul clasic. tu utilizatorul esti varza si bati campii. esti senil, si ti se pare. dar masina e lux.
patanii de pe la toate marcile, asa ca...titlu ales foarte prost.
Din cauza asta (MAJORITARA) au reusit performanta sa intre in acest top de ITP!!!
Si sa fie clar, ca astea sunt probleme de ITP... ca nu stai nu stiu cat cu defecte la masina pana faci ITPul, alea te duci si le rezolvi la service cand apar, pe cand un bec nu!!!
Deci iata un top aberant ca sa nu spun chiar prostesc, cel cu ITP-ul.
P.S.: Daca Loganul nu este o masina fiabila, mai ales intr-o tara ca Germania eu votez PDL la alegerile viitoare. Sa fim seriosi, in Germania un Logan nou nu are moarte.
2-3- ani Fiat Doblo
4-5-ani Fiat Doblo, Stilo, Alfa...
Oricum, campioanele la orice categ sunt kia, hyundai si RENAULT
Asta spune totul.
Vizualizati linkul si vedeti care pe care favorizeaza.
Stabilirea unor criterii de fiabilitate pe baza incidentei defectelor constatate la inspectiile tehnice nu este relevanta fara sa iei in calcul numarul de unitati vandute in Germania in unitatea de timp care cuprinde masinile comercializate de vechimea celor la care se face referire.
Clasamentul cuprinde pentru Logan exact perioada de maxim al vanzarilor pe piata germana, cel din urma cu 2 - 3 ani cand programul "Rabla" german a incurajat vanzarile Dacia in detrimentul marcilor autohtone.
Ei stiu sa fie patrioti si nationalisti, noi nu.
Noi singuri ne facem publice mizeria si defectele pe cand in Germania daca fotografiezi un cersetor sigur va veni un politist care te va convinge ca ce ai "vazut" este doar rodul imaginatiei tale bolnave si te va indemna politicos sa-i cedezi camera pentru o verificare.
Indiferent de grupul din care face parte, Dacia este un brand national de care trebuie sa fim mandri, pentru ca este printre putinele afaceri care aduce cate ceva in vistieria tarii.
pentru ca romanii nu isi iubesc tara. ei se gandesc cum sa mai fure, cum sa fraudeze statul, cum sa plece in alte tari.. si ne vaitam intr-una. daca macar 30% nu ar da bani la negru, la cersetori, politie, medici, etc, tara ar merge altfel.
Invidia si aroganta tipica vesticilor, si mai neplacut e ca si unii de aici inghit informatia nemestecata.
luati voi 2 marci de masini identice noi, fabricate in acelasi an, aceleasi dotari, aceeasi motorizare si dati-le la 2 proprietari sa circule cu ele, dar unul sa circule in Germania si unul in Romania si mai vedem dupa aceea.Sau unul sa fie vitezoman si altul genul care sa stie sa si foloseasca masina asa cum trebuie.Apoi, luati masinile, dati cu ele pe la I.T.P (dar sa fie facut pe bune) si mai vorbim.A si apropo: cea mai buna masina este aia pe care o ai, o folosesti, o intretii (daca stii cum s-ar putea sa te si tina mai mult), indiferent ca este frantuzeasca, nemteasca, etc....astept pareri cat de fiabil e un Ferarri, Porsche, Lamborghini.....asta de la care detineti asa ceva....ca asa pot sa-mi dau si eu aiurea cu parerea.....ca si cu vulpea care nu ajunge la struguri si zice ca-s acrii....numa bine...
Clar ca este subiectiv topul, nici o japoneza in topul lor? Ok, sunt bune masinile, dar nici chiar asa.
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/14513/Top-100-Cele-mai-fiabile-masini.html