La mijlocul lui februarie, Parlamentul European a votat în favoarea planului de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare termice începând din 2035. Acest lucru a stârnit nemulțumiri în mai multe state membre UE, printre care și Germania și Italia.
Guvernul de la Berlin a lăsat de înțeles că nu este de acord cu noul plan și că dorește ca mașinile noi cu motoare termice să fie vândute și după 2035. Condiția este ca astfel de vehicule să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Acum, Germania tocmai a format o alianță cu alte 6 țări membre UE pentru a se opune planului Comisiei Europene. Din această alianță fac parte România, Italia, Polonia și Cehia, printre alte țări din Europa. Aceste țări doresc o categorie separată pentru mașini cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici.
Pentru asta, mai mulți miniștri din cele 7 țări s-au întâlnit luni pentru a discuta această propunere. La ședință au participat miniștrii transporturilor din România, Ungaria, Germania, Italia, Cehia, Polonia și Slovacia.
„Propunerea [Comisiei Europene] trebuie schimbată urgent”, a declarat Volker Wissing, ministrul german al transporturilor.
„Interzicerea motorului cu ardere internă este o abordare greșită pentru noi, mai ales când acesta poate rula într-un mod ecologic”, a mai adăugat acesta.via Reuters
votez pozitiv!
cum zicea si @quest, nu se interzic motoarele termice (si nici cele electrice)...dar, prin mantinela, se interzice comercializarea combustibililor fosili.
oricum, combustibilii sintetici vor duce la alte probleme...din lac in putz
Poate rula ecologic daca e monitorizat sa ruleze ecologic si nu se permit modificari asupra functionarii lui sau sistemului de post-tratare. Garantia de producator pentru "rularea ecologica" e in limita de 100.000 km pentru toate normele pana la Eu6 si 200.000 km pentru viitorul Eu7 cat timp producatorii nu doresc decat sa respecte minimul legal.
N-ai cum să interzici combustibilii fosili atât timp cât termicele vândute în 2034 au nevoie vreo 30-50 de ani de motorină și benzină... naturale. :)
Alemanzii deja etichetează mașinile cu verde pt combustibili sintetici pt că strategia de fentare a interdicțiilor era stabilită.
Vrei in oras, ori autobuz/tramvai/metrou ori masina electrica.
Parcari uriase la marginea orasului si de acolo cu autobuzul sau inchiring masini electrice.
Asta rezolva totul natural.
...ori sa se revizuiasca, primesc! Dar sa nu se schimbe nimic...
partea rea e ca tot nu vom scapa de poluarea aerului cu noxe si fum, care a devenit o problema majora in orase.
totusi spune multe faptul ca in grupul ala de tari nu regasim o suedie, o danemarca, pe franta, pe anglia, irlanda, benelux, norvegia, insa vedem o italie traditional mai reticenta la nou, plus cateva est-europene mai putin capabile la capitolul inovatie cu precara romanie cap de lista, plus evident germania, cel mai mare producator de vehicule termice care isi apara strict interesul sau comercial si care orchestreaza aceasta asa-numita "alianta".
sunt oameni (vecina mea usa-n usa, de exemplu) care desi au la indemana toate mijloacele de transport posibile, prefera sa scoata masina (suv diesel german sh cu 4 cercuri) in fiecare zi, ca sa isi duca copiii la scoli si pe ea la serviciu si se plange permanent de aglomeratie, de orele pierdute zilnic in blocaje de trafic, de lipsa locurilor de parcare, de costurile mari cu combustibilul si cu masina in general si de multe multe altele.
cand ii spun sa incerce si cu stb si metrou ca vorba aia suntem ultranorocosi fata de altii si le avem chiar "la scara" imi da replica aia obosita de parvenit sarac cu duhul cum ca "atunci de ce mi-am mai luat masina?"
asta e o problema grava si foarte raspandita de educatie si de constientizare a nevoilor reale. criteriile si motivele/justificarile pentru achizitionarea unei masini personale, se stabilesc inainte de cumparare, nu ulterior - aici sunt convins ca o majoritate covarsitoare a romanilor dau chix.
un articol excelent, pe care va invit sa-l parcurgeti:
https://panorama.ro/parcari-bucuresti-masina-mentalitate-oras/
Ceea ce-ți place ție nu-i privește pe vecinii tăi. Surpriză, și invers!!! Ei își stabilesc prioritățile lor!!!! :)
Totul pleacă de la lipsa ta de educație.
tu ar trebui sa ai maxim un magarus autonom..
O fi ceva in aer!
ca de obicei, vestul pune profitul pe primul loc..fiindca stie ca are multi inoperabili pe care sa-i exploateze..
Să arunci în piață un autoturism care a poluat de la primul km cât pentru 300 000 km de exploatare, cu șanse reale de a nu parcurge nici măcar 100 000 km, cu viitoare deșeuri periculoase cât cuprinde, pe motiv că salvezi planeta, asta da spălătură pe creier.
Știe toată lumea cum să faci curent de la Soare, relativ ieftin, atât doar că nu poate fi stocat și drept urmare, nici nu va fi stocat prea curând.
pana sa salvam planeta, hai sa ne salvam intai pe noi, oamenii, atat fizic cat si spiritual, prin educatie, apoi ne putem ocupa si de planeta, chiar cu mai mult spor.
E mai simplu pentru tine să aștepți 2086 când vom avea parc auto nepoluant?
N-ai cum să fii atât de prost. Poate ești prost din interes?
Nu inteleg de ce s-a bagat Romania cand se specifica ca e vorba de masinile noi vandute.
Romanii sunt obisnuiti sa cumpere toate jafurile de la germani, deci nu conteaza legal, ei pot cumpara si in 2035 tot troace BMW rupte in doua si vandute ca fara accidente.
stai jos, ai un morcov!
Stai în picioare, ai păduchi!
Și, de fapt, stați în chirie într-o garsonieră jegoasă, vă deplasați cu trotineta comandată de pe aliexpress până la reprezentanța Dacia unde căutați toată ziua vouchere rabla pentru fraierii amatori de spring. :)
Schimbați lumea... oaoaoaoa :))
Pana atunci DIESEL power.
asta inseamna sa ai iq mioritic...