Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută o lege care prevede reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite pentru 2021. Totuși, pentru a intra în vigoare, legea trebuie adoptată de toate statele membre ale Uniunii Europene.
Conform tuturor așteptărilor, Germania se opune însă acestor propuneri și încearcă să ajungă la un compromis care vizează o reducere cu 30% a emisiilor.
Decizia este una previzibilă în contextul în care Germania este cea mai mare piață auto europeană și găzduiește numeroși constructori auto, printre care Grupul Volkswagen, Daimler sau Grupul BMW.
Potrivit unor surse neoficiale, Germania a reușit deja să atragă de partea sa țările est-europene și va obține o majoritate pentru a-și impune voința, în ciuda faptului că țări precum Franța și Olanda fac presiuni pentru respectarea legii în forma adoptată de Parlamentul European.
În schimb, Austria a propus un compromis pentru reducerea emisiilor cu 35%, în speranța că acesta va fi acceptat de cele două tabere principale.
Miniștrii de mediu din statele Uniunii Europene vor vota marți nivelul reducerii de emisii pe care îl doresc.
În cazul unui acord, vor urma negocieri în cadrul Parlamentului European și a Comisiei Europene pentru stabilirea formei finale a legii.Via Automotive News
Propunerea Austriei, in schimb, e de bun simt iar pe Franta (+aliatii) mai degraba o vad acceptand un +5% decat pe Germania un -5%.
Pana la urma toata lumea va fi multumita si se va deschide si o sampanie.
Si daca va (mai) prinde cineva cu fofarlica in Europa, oricum nu patiti nimic,mamuca Mierchel va spala de toate pacatele
Francezii astia produc cumva masini,ca sa va dicteze voua regulile?
Iar noi, est-uropenii va sustinem neconditionat, si in caz de ceva, ne multumim si c-un Bemveu 714i, da' shaptar sa fie
E greu sa treci de la 200CP la 100CP dupa ce ai simtit "gustul" celor 200CP.
Aţi văzut cum arată Hyundai electrică? Superbă.
Scumpă, dar şi o doresc foarte mulţi.
Dar odată cumpărată ai scăpat de motorină / benzină, de ceva taxe, şi de... service -uri !!!!
O tona de timp se pierde prin service-uri iar apoi la ce calitate, mai ales în România.