Industria auto se află într-o perioadă de tranziție importantă, de la clasicele motoare pe benzină și diesel, la cele electrice și pe bază de hidrogen. În marea majoritate a Europei, producția și vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă vor fi interzise începând din 2035. Asta pentru că Parlamentul European a votat, recent, adoptarea planului "Fit for 55", care prevede acest lucru.
Însă, decizia Parlamentului European a adus cu sine și câteva consecințe. Mai întâi, Stellantis și-a anunțat, în mod surprinzător, retragerea din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acum, Germania a anunțat oficial că nu este de acord cu planurile Uniunii Europene de a renunța la mașinile cu motoare termice din 2035.
Anunțul a fost făcut de către ministrul german al finanțelor, Christian Lindner. Acesta a precizat că vor exista în continuare nișe pentru mașinile cu motoare termice, iar interzicerea unor astfel de automobile este o greșeală.
Planul "Fit for 55" a fost votat de către Parlamentul European în urmă cu două săptămâni.
Însă, pentru ca acesta să devină lege, toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie să ajungă la un acord cu privire la acest plan.via Economica
De ce UE nu a luat decizia sa CASEZE toate masinile care nu corespundeau? Pai daca germanii sunt ei mai jmecheri si dicteaza si fraieresc pe toti.
Daca oamenii erau destepti, cand s-a pornit scandalul trebuiau sa dea inapoi toate jafurile si sa ia masini japoneze si coreene, net superioare troacelor germane. Toyota si Lexus au hibride super fiabile de peste 10 ani.
Dar na, nu ai cu cine. Romanul stie doar VAG, BMW si Mercedes. Atat poate el si de asta o duce cum o duce.
Germanii au investit in motoarele termice si trebuie sa isi scoata banii pe investitii, normal ca se opun, nu ca le pasa de oameni, le pasa de buzunare, de aia fac tot felul de magarii.
Am amici care fac plinul la masina zilnic, fac mancare si se incalzesc complet electric si la sfarsitul anului mai primesc inapoi si bani pentru surplusul de curent dat in retea, totul produs cu panouri electice pe casa . Deci se poate.
https://www.cleanenergywire.org/news/renewables-cover-50-german-electricity-consumption-first-quarter-2022
Altele sunt interesele, dar romanul de rand face galagie. Vezi ca uleiul la motor e destul de toxic si BMW-urile papa mult.
Grupul francez care a iesit din ACEA a fost dat in judecata pentru fiabilitate scazuta a motoarelor termice care papa mult ulei.
Si inca o chestie, masinile japoneze si coreene nu sunt mai fiabile, au si alea o gramada de probleme, stai linistit.
s
Ştirea originală Reuters spune
"Christian Lindner (ministru de finanţe) a spus că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală"
la o întâlnire nu înalt oficială, ci o simplă întâlnire a unora din industrie.
Făcea referire la anumite maşini sport lux de serie foarte mică.
Darrrr Economica zice "Berlinul se opune planului european de interzicere... "
Apoi AM zice "Germania se opune planurilor UE de a interzice ..."
Şi uite aşa o involuntară dezinformare.
Nu guvernul german, nu poporul german doreşte interzicerea ci un ministru spunea că e păcat de o nişă mică să fie lăsată să facă termice.
Hai să ne liniştim.
Deci cine e spalat pe creier???
De ce le produc germanii daca nu cred in ele? Crezi ca le produc ca sa le vanda la romani, polonezi si bulgari???
Lasă tu generalizările ca avem in România si alte masini în afară de cele Germane.
Dacă tu ești in categoria celor dobitoci treaba ta dacă vrei sa stai acolo.
https://www.ft.com/content/fdf77aaf-9798-4a64-a041-95762d72d14b
Ia zi Mihai / Mike / Mihăiță (probabil Edică Miliard), unde sunt nișele și cine umblă cu dezinformarea?
Companiile germane enumerate de tine fac și modele electrice deoarece ar părea că nu sunt ecologiști in fața propriilor susținători, dar și în fața celorlalți. Ar fi arătați cu degetul. Chiar dacă pierd bani, ei fac și modele electrice. Mercedes a pierdut bani cu Smart(mașini cu motoare termice), dar merge cu Smart înainte, pentru că este o mașină ce acoperă o anumită nișă. Trebuie sa fie în rând cu lumea. Până și Dacia face mașini electrice. Cât reprezintă în procente vânzările de mașini electrice la companiile enumerate de tine?