Comisia Europeană a anunțat la începutul lunii aprilie un proiect care prevede măsuri drastice împotriva constructorilor care încalcă testele emisii și reguli noi pentru modul în care au loc acestea.
Cea mai importantă noutate este propunerea ca producătorii care încalcă testele de emisii să plătească o amendă de 30.000 de euro pentru fiecare mașină implicată în caz. În plus, proiectul prevede că testele vor fi plătite de guvernele țărilor membre, nu de constructori.
Cu toate acestea, un document obținut de agenția de presă Reuters arată că Germania, cea mai mare piață auto din Europa, se opune acestor propuneri. Astfel, germanii consideră că amenzile propuse de UE nu sunt adecvate și că modalitatea de organizare a testelor de emisii ar trebui stabilită de fiecare stat european în parte.Pe de altă parte, Germania vine cu alte propuneri mai puțin spectaculoase: independența organizațiilor naționale de testare să fie mai mare pentru a spori eficiența verificărilor, iar testele de emisii să aibă loc pe bancuri de probă operate de autorități și nu pe cele deținute de constructori.
Pentru a intra în vigoare, propunerile Comisiei Europene trebuie aprobate de Parlamentul European și votate de fiecare stat membru al Uniunii Europene.
Via Reuters
Asta ar fi ceva. Cu condiția ca aceste guverne să nu fie influențate de constructori:)
Răspunsul la întrebarea ta e da, cu condiția ca cele nemțești să coste în continuare cu vreo 15-20% în plus față de ceilalți, datorită noilor softuri ce le anulează pe cele vechi. În rest mai ,,are balta pește,,.
toate centrele astea trebuie verificate in timp real cu camere si toate datele de undeva din europa. si aceeasi aparatura, aceleasi exigente.