În vara acestui an, Germania a preluat președinția Uniunii Europene pentru 6 luni, iar una dintre primele propuneri făcute a fost introducerea unei taxe pentru circulația pe autostrăzi în toate statele membre.
Planul prevedea ca noua taxă să fie implementată gradual pe parcursul unei perioade de 8 ani, iar principala justificare era legată de necesitatea de a proteja mediul înconjurător.
Ministerul Transporturilor, cel care a propus inițial noua taxă, a sugerat că negocierile pentru implementarea acesteia nu au avut șanse de succes. "Discuțiile cu privire la identificarea unui compromis pentru a extinde actualele taxe la toate vehiculele nu vor fi continuate", a precizat ministerul.
De altfel, încă de la anunțarea noii taxe, mai mulți miniștri din Guvernul german s-au opus unei astfel de măsuri.
În prezent există numeroase state europene care percep taxe pentru utilizarea autostrăzilor, iar printre ele se numără Germania, Franța, Italia, Spania, Marea Britanie, Grecia, Norvegia, Polonia, Letonia sau Croația, pe lângă o serie de state mai mici care nu fac parte din blocul comunitar, cum ar fi Bosnia și Herțegovina, Belarus sau Turcia.
Autoritățile din România anunțau de asemenea în urmă cu doi ani o posibilă introducere a unei taxe de circa 34 de lei pentru 100 de kilometri care să fie implementată pe autostrada București - Ploiești, însă măsură nu este încă aplicată.
Via Reuters
Comentarii (0)