Fiat-Chrysler se transformă încet-încet în următoarea mare victimă a scandalului emisiilor. După ce Grupul Volkswagen a fost nevoit să plătească peste 22 de miliarde de euro în cazul Dieselgate, Fiat a început să aibă probleme cu autoritățile americane și europene.
Cu aproximativ două săptămâni în urmă, Franţa a deschis o anchetă judiciară împotriva Fiat-Chrysler pentru păcălirea unor teste de emisii, iar principalele vizate sunt modelele Fiat 500X și Jeep Cherokee. Acum a venit rândul autorităților germane să anunțe efectuarea unor noi teste în urma cărora ministrul Transporturilor a anunțat că a descoperit un nou "dispozitiv de trucare" a emisiilor.
Ministrul a refuzat să intre în detalii, însă cu numai câteva zile în urmă publicația germană Der Spiegel anunța că o serie de teste recente au indicat că Fiat 500X avea un sistem de tratare a emisiilor care se dezactiva la 90 de minute după începerea testelor, în condițiile în care testele standard durează circa 20 de minute.Pentru moment, oficialii Fiat au refuzat să ofere prea multe detalii despre noul test.
"Nu suntem în măsură să comentăm validitatea sau acuaratețea documentelor interne ale KBA (n.r - Autorității Federale de Transport) sau ale unor teste de emisii pe care nu le-am văzut", a precizat un purtător de cuvânt al companiei.În plus, acesta a afirmat că Fiat 500X a trecut toate testele oficiale de emisii.
Via Automotive News
În realitate, situația acestui grup, pentru mine, înseamnă de fapt o dorință: Marchionne să vândă Alfa, apoi poate să și închidă taraba. Prietenii știu de ce.
Ei au avut CLAR SI DOVEDIT sisteme de pacalire al emisiilor si care platesc o AMENDA DE MILIARDE in SUA dar in UE... nimic !
In plus ca sa scada valoarea Fiat, ca germanii sa fie sefi nu numai peste spanioli ci si peste italieni, repede vin cu stiri false !!!!
IMI ESTE GREATA !
Am avut un Polo 1.2 benzina care i s-a stricat distributia pe lant de doua ori sub 120.000 km si VW nu a recunoscut niciodata ca e problema lor, decat dupa ce acel model a iesit din fabricatie !!!
VW au recunoscut ca acel model avea probleme la intinzatorul lantului de distributie si care ducea in final chiar si la stricarea motoarelor !
AM FOST DESPAGUBIT CEVA ?
NIMIC !
Spui masina germana si inafara de Mercedes (doar versiunile scumpe, pentru ca cele de duzina sunt niste prostii) si BMW (la fel seriile scumpe) restul masinilor germane NU MAI SUNT DE MULT CE AU FOST !
Deci pe ai lor (VW) ii lasa sa scape, mai bine zis inlesneste indepartarea dispozitivului !!! Complicitate la o ilegalitate!!!