Din ce în ce mai mulţi furnizori de piese auto încearcă să acopere o cotă cât mai mare a pieţei de piese aftermarket, iar bătălia este crâncenă, deoarece această piaţă are vânzări mai dese decât cea a automobilelor noi, iar părţile implicate pot obţine în timp venituri mai mari. Piaţa din Germania a rezistat cel mai bine la scăderea vânzărilor de automobile, pe când Spania, Italia şi Franţa marchează cele mai mari scăderi în materie de vânzări de automobile noi. Din păcate, orice schimbare la nivelul vânzărilor de automobile noi atrage după sine o creştere a preţului vehiculelor rulate şi îmbătrânirea parcului auto din ţara respectivă, deoarece şoferii sunt mai reticenţi la ideea vânzării unui automobil pe care îl deţin în condiţiile unei situaţii economice precare la nivel de continent.
Piaţa auto din Germania este cea mai importantă din Uniunea Europeană şi a scăzut cu 1.6% în perioada ianuarie – octombrie 2012.
Potrivit analiştilor de la R.L. Polk, piaţa auto din Europa se îndreaptă spre cel mai redus nivel al vânzărilor înregistrat în ultimii 20 de ani. Estimările oficiale anunţă că vânzările de pe piaţa din Europa de Vest vor cădea sub pragul de 12 milioane de unităţi în anul curent şi în anul următor, un nivel care nu a mai fost atins din 1993.Via Automotivenews (înreg.)
Comentarii (1)