Germania a anunțat în această săptămână un pachet de sprijin în valoare de 130 de miliarde de euro pentru industria auto, în special pentru dezvoltarea de mașini electrice.
Printre măsurile adoptate de autorități se numără și obligarea tuturor benzinăriilor să instaleze stații de încărcare pentru mașinile electrice. În prezent, în Germania există 14.118 benzinării, potrivit datelor oficiale raportate de ADAC.
Statul german a adoptat această măsură cu scopul de a reduce temerile potențialilor clienți cu privire la "autonomia redusă" oferită de mașinile electrice, în ciuda faptului că numeroase modele de pe piață oferă în prezent autonomii de până la 500 de kilometri.
Anul trecut, doar 1.8% dintre mașinile vândute în Germania au fost electrice, însă cota de piață a crescut la 3.3% în luna mai a acestui an.
Trendul de a instala stații de încărcare pentru mașini electrice la benzinării este în stadiu incipient și în România. De exemplu, OMV Petrom a anunțat încă din luna februarie că va instala astfel de stații în 30 de benzinării din România și Bulgaria pe parcursul următorilor doi ani.
Pe lângă noua măsură, Germania a anunțat de asemenea un bonus de 6.000 de euro pentru achiziționarea de mașini electrice care costă mai puțin de 40.000 de euro, la care se va adăuga un bonus de 3.000 de euro acordat de producător.
Până acum, bonusul pentru mașini electrice era de 4.000 de euro indiferent de prețul mașinii.Via Automotive News
Faptul că guvernul impune, înseamnă că de fapt nu există cerere pentru încărcarea maşinilor electrice, iar guvernul vrea să stimuleze artificial vânzarea maşinilor electrice.
Sa ia exemplul Norvegiei, Olandei la vanzarea masinilor: pune niste taxe din alea frumoase de cate 10-15000 Euro pentru achizitionarea dieselurilor noi si inca 2000 Euro pe an taxa de drum si apoi sunt liberi oamenii sa aleaga :))
Da' Germania cand impune si limita de viteza pe autobahn ??? Ca la 200-250 km/h e intr-un fel poluarea si la 100-120 km/h e altceva :))
Pfff....uite unde statea miezul !
singura chestie e ca eu ma asteptam sa inceapa benzinariile sa faca asta de la sine, nu sa vina guvernul si sa oblige companii private sa construiasca asa ceva. in privinta faptului ca sunt bani publici, hai sa nu ne mai amagim, nu ne intreaba nimeni cum vrei sa fie cheltuiti banii publici la orice cheltuiala. cand guvernul salveaza nu stiu ce banca, care insa se ocupase de magarii, credeti ca populatia ar fi de acord? ma indoiesc. sau cand ajuta anumite categorii de populatie?
e imposibil sa sprijni o industrie sau o economie din care sa beneficieze toata populatia, pentru simplul motiv ca nu toti au aceleasi nevoi.
In Germania, cu toate ca in luna mai au fost deschise toate reprezentantele, vanzarile sunt pe minus cu 50%, nu stiu cum se crede ca industria auto isi poate reveni doar cu electrice.
Sa impuna taxe de mii de euro la motoare termice daca vor sa se inchida fabrica dupa fabrica.
Diesel-uri inca se vand si nu au nici o problema cu ele......au si uitat cum arata un diesel cu euro 3 sau 4
Eu consider ca pasul firesc erau hibridele si apoi full electrice.....
Cat despre incarcatul la casa, nu e simplu.....reteaua electrica nu suport sa incarci o masina electrica. O electric nu e masina de spalat.
Nemtii nu isi iau masina cu banii jos. Totul e in rate sau leasing......asa ca 3000 sau 5000 diferenta la o masina inseamna foarte putin ca rata lunara
da, e usor de criticat dieselul, benzina....diesel-gate-ul dar cu toate acestea...aici aerul e mai curat in orase decat la noi la Sinaia.
Inainte nemtii isi schimbau masinile pentru ca ea un obicei....acum care ar fi justificarea sa schimbi o masina de 3-4 ani? Economia nu porneste, fabricile lucreaza o saptamana si apoi se inchid iar.....