Esential
20.1% | este pachetul de actiuni detinut de landul german Saxonia Inferioara in cadrul Grupului Volkswagen. |
20.1% | este pachetul de actiuni detinut de landul german Saxonia Inferioara in cadrul Grupului Volkswagen. |
Landul german Saxonia Inferioara continua sa se implice in conducerea Grupului Volkswagen, fapt care-i determina pe cei de la Porsche sa incerce preluarea totala asupra conducerii companiei. Din octombrie, dupa ce Comisia Europeana a sanctionat “legea Volkswagen”, lupta este dusa acum intre Uniunea Europeana si Germania asupra naturii exacte a legii care permite Saxoniei Inferioare sa blocheze deciziile strategice.
Guvernul Germaniei a promulgat o noua lege care prin esenta sa intareste vechea lege. Marul discordiei dintre UE si Germania este clauza prin care un actionar minoritar care detine un pachet de minim 20% se poate impune in conducerea companiei. Alte landuri germane au o legislatie care permit impunerea unui actionar minoritar in conducerea unei companii prin detinerea unui pachet mai consistent, de 25%. Porsche, alaturi de Uniunea Europeana, vor sa schimbe si legislatia din Saxonia Inferioara conform celorlalte landuri.
Noua lege retine din precedenta pragul de 20% necesar unui actionar minoritar pentru a putea bloca anumite propuneri in conducerea unei companii. In acelasi timp, legea contine o clauza care poate inlatura aceasta limita din pachetul legislativ daca UE se va opune acestui nivel.
In acest caz, nu se stie inca daca nivelul minim de procente necesar va urca la 25% sau nu. Maine, 27 mai, pachetul legislativ finalizat de cabinetul german va fi prezentat Parlamentului.Porsche detine momentat 31% din Volkswagen si doreste sa-si mareasca pachetul majoritar la peste 50% conform unor zvonuri. Daca noua lege va fi adoptata, este de asteptat ca Uniunea Europeana sa opuna si acesteia, precum celei in vigoare.
“Comisia Europeana asteapta ca puterea actionarilor minoritari de a bloca decizii in conducerea companiei sa fie anulata conform deciziei instantei de judecata”, declara un comisar european pe probleme interne de piata.
Via | Motor Authority
Comentarii (0)