La mijlocul lui februarie, Parlamentul European a votat oficial interzicerea vânzărilor mașinilor noi cu motoare termice în Uniunea Europeană, începând din 2035. Această decizie s-a dovedit a fi una controversată și a stârnit deja reacții din partea unor guverne din interiorul uniunii.
Până acum, cei mai nemulțumiți au fost italienii. Recent, Matteo Salvini, vicepremierul Italiei și ministrul transporturilor din această țară a declarat că această decizie este o "sinucidere" și un "cadou pentru China".
Acum, la câteva săptămâni după votul Parlamentului European, guvernul Germaniei și-a exprimat și acesta nemulțumirile sale față de această decizie. Chiar dacă Germania susține tranziția către mașini electrice, guvernul vrea să permită în continuare vânzarea mașinilor noi cu motoare convenționale și după 2035. În acest sens, Germania vrea să caute soluții pentru a permite alimentarea acestor mașini cu combustibili ecologici și sintetici, care au o amprentă de carbon foarte mică.
Secretarul de stat al transporturilor din Germania, Michael Theurer, a declarat: „Comisia Europeană ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcționa motoare pe combustie care folosesc combustibili cu carbon neutru.”
„Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special la vehiculele grele, la camioanele de transport”, a mai adăugat acesta.
Alături de acestea, au apărut și informații că Italia își dorește o alianță cu Germania și cu Franța pentru a revizui reglementările propuse de Comisia Europeană. Adolfo Urso, ministrul italian al industriei, a avut deja o întâlnire cu ministrul german al economiei, Robert Habeck, în 20 februarie pe această temă. Ministrul italian urmează să se întâlnească în 3 martie și cu Bruno LeMaire, ministrul francez al economiei.
via Lifenews
Sa mai faca o alianta din aia cum au facut Daimler, VAG si BMW, ca se pricep la smenuri si minciuni!
Sa reamintim: Germania deja a fost amendata pentru nerespectarea normelor de poluare si triada jegoasa a fost foarte putin amendata pentru imputire!
Niste jegosi care nu pot face fata cerintelor si tot fac aliante ilegale.
Si mai rau ca lumea le accepta si promoveaza!!!
Bai istetilor: sunt plamanii vostri si ai copiilor vostri in joc!!!
Eu nu cred ca daca iti permiti o electrica, mai ales dupa ce conduci una, mai vrei altceva.
Tu crezi că toți sunt Scumacheri de Playstation care se udă la accelerația fulminantă la semafor a electricei (doar în linie dreaptă!) și sunt ignoranți 1000% de celalalte caracteristici ale unei mașini (autonomie, timp de încărcare - indisponibilizare, costuri și număr de locuri de întreținere, costuri de rulare și de achiziție plus altele).
Strict pe argumente, electricele cu baterii s-ar preta doar unui număr limitat de taximetriști și curieri, restul orășenilor putând să frece orașul și cu transportul public. Extraurban sunt cel puțin 2 variante mai bune.
Așa că aștept cu interes revizuirea actualelor reglementări imberbe UE referitoare la transport, mai ales dacă se prefigurează o alianță a marilor membri UE în acest sens.
https://autolatest.ro/stiri/achizitiile-de-autoturisme-electrice-s-au-prabusit-in-marea-britanie-au-scazut-cu-27-in-ultimele-6-luni/
Si trend-ul este descendent peste tot, in cativa ani se va prinde toata lumea de tepele date de masinile electrice.
Hai lasa-ne cu vrajeala. In UK e problema cu infrastructura si prostii marlani cu BMW-uri diesel care ocupa parcarile la electrice.
https://www.ev-volumes.com/
Global EV sales continued strong. A total of 10,5 million new BEVs and PHEVs were delivered during 2022, an increase of +55 % compared to 2021.
In traducere libera: in 2022 masinile electrice au inregistrat o crestere de 55%.
Daca tu tragi concluzia despre ce va fi in 2023 dupa doar o luna, cred ca esti limitat si superficial.
Sa asteptam sfarsitul anului ca sa avem o idee mai clara.
Nu astea sunt alea de la VAG implicate in DIESELGATE???
Ce norme de poluare erau la astea?
https://www.automarket.ro/stiri/criza-volkswagen-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-scandalul-dieselgate-66229.html
Tare va mai place sa va dati smecheri si cunoscatori, dar in realitate sunteti niste parliti care nu va permiteti masini, luati troace din Germania. Tot ce ei considera rebut, voi luati de bune, ca sunt germane.
Cu tot respectul numai fanatizatii termicelor o tin langa cu "electricele nu polueaza". Cei care stiu ce sunt cu adevarat electricele iti vor face o precizare: nu polueaza in timpul functionarii.
Si adevarat ca dupa ce se "termina"bateriile se va pune problema recuperarii/refolosirii lor. Dar o dau si eu cu mantinela...cei cu masini termice isi pun problema unde ajung bateriile de 12V sau uleiul ars? Eu pun pariu pe ce vrei tu ca pe majoritatea ii doare undeva de placutele de frana, ulei, baterii, becuri, etc.
In plus, cum a spus și Banditos, astea sunt vrăjeli ieftine pe care le tot produc cei care de fapt nu își permit electrică.
Pot sa te întreb și eu: tu ce faci cu pneurile uzate, uleiul uzat, bateria, interiorul de plastic, cablurile etc.?
:)))
Penibil esti omule, absolut penibil! Pe bune? Te razbuni ca vacarul pe sat pentru ca nimeni nu te mai baga in seama? Ai impresia ca mai au valoare voturile din moment ce se vede de la o posta manipularea ordinara?
iti dai seama ce e in creierul lui? "daca nu ma lasati sa ma joc cu voi, m-a .... in mijlocul terenului sa stiu o treaba". Macar sa ste stie ca ramane ceva in urma lui.
Daca Automarket ar bloca si sistemul (inutil) de vot ii mai iau o jucarica din manutele alea mici. Sa vezi atunci subiect de abordat, mai scrie 50 de randuri pe care le citeste doar el si AutoCorrectul din Word.
HA HA HA HA !!
Alea 5% alcool şi 95% benzină?
Hidrogenul ăla "albastru" care produce dublu CO2 decât CNG ??
Cine îi crede pe mincinoşii de germani !??!!?!
Au minţit că nu au maimuţa atât de mult, chiar şi cu dovezile pe masă, până când justiţia americană au dat verdictul legal !!
Apoi au început, că inginerul cutare singur a făcut.... tot felul de poveşti incredibile !!
Mai marea ruşinea! De o nesimţire crasă , de nedescris !
Degeaba se opun, vin alţii care le dau peste bot.
În 5 ani, Tesla o să facă truck camion electric pentru Europa şi la revedere camioane diesel.
https://autolatest.ro/stiri/fiul-unui-consilier-judetean-psd-drogat-si-recidivist-a-accidentat-mortal-o-femeie-in-saltina-conducea-un-bmw-seria-7/
Una peste alta nu am de gând să îmi cumpăr, daca prin absurd as avea banii necesari, o mașină electrică. Trag de mașinile pe care le am acum, 2 Peugeot 1,6 HDI euro 5. Motoare foarte curate, cu filtrele active.
Lasati-o mai ușor cu propaganda.
in ue daca nu mai cresc culminant vanzarile se intampla fiindca accepta scumpirea energiei.. ori iesi in strada ori esti prost!
ps: ghinionen
Bafta si sanatate!
Electricele înseamnă CO2 produs înainte de utilizare, termicele egalează pagubele după vreo 200-300 mii km de exploatare, nu pe hârtie, ci pe șosea.
Principiul e-fuel e să generezi atâta CO2 cât ai consumat la producerea combustibilului. Extrapolând, exploatarea de combustibili fosili poate fi condiționată de investiții în tehnologii de sechestrare de CO2. În funcție de cât vinzi, ești condiționat să captezi. Și asta la vista vulpi și alte harneli cu bogați care-și cumpără spring la care jinduim cu toții... la statul de prostovanii șoselelor.
Sa fim realisti, la o diferenta de pret de 30% fata de termice, vanzarile de la electrice se vor prabusi.
Reprezinta ele viitorul? posibil, cine stie. Insa nu are sens sa ne jignim intre noi. Sa nu uitam ca mare parte din societate abia isi permite o masina de cateva mii de euro. Atunci ce sa mai vorbim de electrice de 40-50-60 mii de euro...realitatea vietii de zi cu zi este alta.