GERMANIA: Maşina nu mai este un simbol al statutului social

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 24.08.2010
Doar 17% din respondenţii unui sondaj au declarat că maşina rămâne un simbol al statutului social. Mărcile premium şi modelele de vârf din gamele acestora au rămas singurele excepţii de la această regulă.

Un studiu efectuat de firma de consultanţă WTC Progenium a relevat faptul că simbolul preferat de statut social al germanilor nu mai este automobilul. Studiul respectiv a fost efectuat pe un eşantion de 1.000 de cetăţeni germani, iar doar 17% dintre aceştia au spus că maşina este un simbol al statutului social pentru ei. Mai mult, pentru 41% din persoanele intervievate, automobilul a devenit doar un mijloc de transport. Singurele mărci care au făcut excepţie de la această regulă sunt constructorii premium, care mai reprezintă ceva în ochii consumatorilor, dar puţini sunt dispuşi să plătească pentru istoria şi numele unei mărci doar pentru mândria de a avea un model cu sigla acesteia în faţa casei. Rezultatele acestui studiu ar trebui să îngrijoreze producătorii de automobile care activează pe piaţa din Germania, fiind necesară o schimbare a strategiei de marketing.

În materie de imagine, achiziţia unui model Smart sau Opel a primit acelaşi punctaj cu o vacanţă în Mallorca sau achiziţia unei maşini de spălat.

Practic, deşi aceste modele au un preţ însemnat, consumatorii nu mai sunt la fel de impresionaţi de existenţa lor şi le consideră un lucru la ordinea zilei. Putem spune că majoritatea consumatorilor s-a obişnuit cu automobilele şi nu le mai consideră ca fiind "o minune a tehnologiei", ci doar un obiect funcţional. Clienţii moderni par să fie din ce în ce mai atraşi de gadget-uri, achiziţia unui iPhone primind un punctaj ceva mai mare decât cumpărarea unei maşini noi.

Porsche reprezintă singura marcă a cărei achiziţie prezintă un simbol al statutului social în Germania. Porsche a primit un punctaj de 1.8 ( cu cât mai scăzut, cu atât mai bine), în timp ce Mercedes a primit punctajul 2.0, iar Audi a primit punctajul 2.6 pe scara simbolurilor de statut social. Spre comparaţie, achiziţia unui iPhone a fost notată cu 2.9 puncte, iar o vacanţă în Mallorca a primit 3.5 puncte. Mărcile Smart şi Opel au primit 3.2, respectiv 3.5 puncte. Schimbarea modului în care germanii percep autovehiculele ar putea explica avântul în materie de vânzări al mărcilor care nu erau atât de cunoscute pe piaţa din Germania în ultimii ani, iar cel mai elocvent exemplu în acest sens ar fi modelele Dacia, care au cunoscut un succes deosebit pe această piaţă.

Via | Auto-Presse.de

Comentarii (10)

  • saracie
    la noi toti lesinatii de fome isi cumpara Bmw in rate cu credit de la banca ca sa-l vada lumea k el are. si cand merge la peco alimenteaza cu 10-15ron.
    24 4
  • HA HA HA
    Gresit , toti taranii isi cumpara AUDI pentru ca are leduri , nu-i asa ?!
    19 13
  • romanica = jermanica?
    1. lesinatii de foame isi ia BMW in rate sa arate ca are
    2. taranii de oras isi cumpara audi ca are leduri
    3. bronzatii mercedes sa arate ca a fost la jermanica "la munca"
    4. jmecherii de dorobanti are ferari sa asculte si looserii de pietoni ce manele de top a mai aparut
    5. capsunarii "de spania" au TDI-ul hybrid (motorina + ulei)
    6. saracii care n-au mai vazut masini in afara de 1300 isi iau logan si duster sa fie si ei la inaltime

    in concluzie o tara de perdanti, moftangii, lenesi si sarantoci bucurosi ca si-au tras caruta cu motor dar consuma cel mai putin pasta de dinti la nivel european iar obiceiul culinar national e spargerea de seminte, statul in mall ca vitele in grajd si aruncarea de resturi menajere in spatiul verde
    34 9
  • tittel
    Prostalai si nemtzii astia , sa vina aici la Romanica sa invatza ei scara valorilor si cum trebuie purtata o soseta alba la un panfof negru completat musai cu un Mercedes / BeaMWeu / Audi , de culoare alba. Ce stie ei !
    15 3
  • simplu
    sunteti praf
    voi chiar sunteti frustrati sincer :).... sa inteleg daca mie imi place o anumita marca de masini nu am s-o cumpar deoarece se plimba ceafa grasa cu ea , cocalari sau unu care a muncit in strainatate pt a castiga bani pe care aici in tara noastra nu ii castiga?....si nu ma incadrez in nici o categorie pt ca am 17 ani si am mers cu destule marci de masini ca sa vad diferentele si din cate vad ma duce mai mult capu' , voi daca aveti o marca japoneza o criticati pe cea germana sau invers si tot asa..... asa ca PEACE si nu mai suferiti
    14 4
  • Marius
    Masini vechi vs. masini noi
    In trecut, se faceau masini bune, sa te tina o viata intreaga. Taxele si impozitele erau acceptabile, ca de altfel si pretul carburantilor. In plus, existau mai putine masini pe sosele, deci si placerea de a conduce era alta.
    In prezent, se fac masini cu durata medie de folosinta de 8 ani, dupa care iti pica 5-10 piese si ai trei optiuni:
    1. suni un prieten pt service
    2. 50-50 vanzare imediata
    3. casare sau dezmembrari
    Taxele si impozitele sunt uriase, la fel si pretul carburantilor. Sunt multe masini pe sosele care gatuie efectiv traficul, si ori ca rontai un mar la volan ori ca sofezi....cam tot aceeasi senzatie aiurea. In plus, multi oameni cu bani prefera sa foloseasca o masina decenta in timpul saptamanii, pt naveta sau frecus in orase......iar in weekend sa iasa la plimbare cu masini scumpe.

    PS: Acum multi ani, cand se faceau masini serioase, cu putina electronica si tabla pe ele ca pe tanc, desi existau mai putine modele la fiecare constructor in parte......totusi se bucura lumea mai mult cand aparea un model nou sau cand isi cumpara o masina. In prezent, cumperi maine o masina noua, si pana sa achiti ratele la banca pe 3-4 ani, te trezesti ca:
    1.a si suferit doua facelift-uri
    2.au mai si aparut intre timp alte generatii ale aceluiasi model
    3.s-a si stricat si trebuie sa stai cu ea prin service
    4.nu mai valoreaza nici cat o ceapa degerata
    12 0
  • LED-urile sunt tehnologie noua care va fi implementata pe toate masinile (marea majoritate) obligatoriu in Uniunea Europeana.
    10 4
  • DACA
    toti nemultumitii ar actiona in spatiul civic cand sunt deranjati nu am mai avea in spatiul virtual atatea lamentari si frustrari..... pana atunci sa ne plangem de mila sau.....
    5 1
  • demonel
    uau
    bai dar unii oameni sunt suparati rau pe aici... nu cred ca tre sa facem analogii romania cu germania sau sa incepem sa-i categorisim pe aia care au un anumit model sau o anumita marca... nu prea e ok! cata smoala e in sufletul unora...
    where is the love???
    ps: nu cred ca pe neamt il freaca grija cat de cocalar e vecinul lui ca are nu stiu ce marca de masina. cand vom gandi si noi la fel?
    8 0
  • lasa bre, n-ai prins ideea. Era in spirit de gluma. Dar na, pare-se ca si simtul umorului a disparut din tara asta

    Love!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru