GERMANIA: Maşina nu mai este un simbol al statutului social
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat de firma de consultanţă WTC Progenium a relevat faptul că simbolul preferat de statut social al germanilor nu mai este automobilul. Studiul respectiv a fost efectuat pe un eşantion de 1.000 de cetăţeni germani, iar doar 17% dintre aceştia au spus că maşina este un simbol al statutului social pentru ei. Mai mult, pentru 41% din persoanele intervievate, automobilul a devenit doar un mijloc de transport. Singurele mărci care au făcut excepţie de la această regulă sunt constructorii premium, care mai reprezintă ceva în ochii consumatorilor, dar puţini sunt dispuşi să plătească pentru istoria şi numele unei mărci doar pentru mândria de a avea un model cu sigla acesteia în faţa casei. Rezultatele acestui studiu ar trebui să îngrijoreze producătorii de automobile care activează pe piaţa din Germania, fiind necesară o schimbare a strategiei de marketing.
În materie de imagine, achiziţia unui model Smart sau Opel a primit acelaşi punctaj cu o vacanţă în Mallorca sau achiziţia unei maşini de spălat.
Practic, deşi aceste modele au un preţ însemnat, consumatorii nu mai sunt la fel de impresionaţi de existenţa lor şi le consideră un lucru la ordinea zilei. Putem spune că majoritatea consumatorilor s-a obişnuit cu automobilele şi nu le mai consideră ca fiind "o minune a tehnologiei", ci doar un obiect funcţional. Clienţii moderni par să fie din ce în ce mai atraşi de gadget-uri, achiziţia unui iPhone primind un punctaj ceva mai mare decât cumpărarea unei maşini noi.Porsche reprezintă singura marcă a cărei achiziţie prezintă un simbol al statutului social în Germania. Porsche a primit un punctaj de 1.8 ( cu cât mai scăzut, cu atât mai bine), în timp ce Mercedes a primit punctajul 2.0, iar Audi a primit punctajul 2.6 pe scara simbolurilor de statut social. Spre comparaţie, achiziţia unui iPhone a fost notată cu 2.9 puncte, iar o vacanţă în Mallorca a primit 3.5 puncte. Mărcile Smart şi Opel au primit 3.2, respectiv 3.5 puncte. Schimbarea modului în care germanii percep autovehiculele ar putea explica avântul în materie de vânzări al mărcilor care nu erau atât de cunoscute pe piaţa din Germania în ultimii ani, iar cel mai elocvent exemplu în acest sens ar fi modelele Dacia, care au cunoscut un succes deosebit pe această piaţă.
Via | Auto-Presse.de
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din General
-
Mazda a prezentat oficial o siglă nouă, cu un aspect simplificat. Aceasta este prima schimbare majoră a siglei mărcii nipone în 28 de ani. (29.01)
-
Tesla a anunțat că a depus o contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva taxelor vamale care afectează mașinile electrice produse în China. Prin acest demers, marca americană se alătură producătorilor care contestă aceste măsuri, printre care se află și BMW. (28.01)
-
Guvernul Statelor Unite ale Americii este pe cale să interzică vânzarea de mașini noi cu tehnologie din China și Rusia pe teritoriul său. Aceste mașini nu vor putea fi comercializate din cauză că prezintă riscuri de securitate națională. (15.01)
- Puterea ursului
- Skoda Elroq a intrat în producția de serie: cea mai accesibilă electrică a mărcii
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Renault demarează producția de motoare electrice în Portugalia
- Cancelarul Germaniei: UE pregătește subvenții pentru achiziția de mașini electrice
2. taranii de oras isi cumpara audi ca are leduri
3. bronzatii mercedes sa arate ca a fost la jermanica "la munca"
4. jmecherii de dorobanti are ferari sa asculte si looserii de pietoni ce manele de top a mai aparut
5. capsunarii "de spania" au TDI-ul hybrid (motorina + ulei)
6. saracii care n-au mai vazut masini in afara de 1300 isi iau logan si duster sa fie si ei la inaltime
in concluzie o tara de perdanti, moftangii, lenesi si sarantoci bucurosi ca si-au tras caruta cu motor dar consuma cel mai putin pasta de dinti la nivel european iar obiceiul culinar national e spargerea de seminte, statul in mall ca vitele in grajd si aruncarea de resturi menajere in spatiul verde
In prezent, se fac masini cu durata medie de folosinta de 8 ani, dupa care iti pica 5-10 piese si ai trei optiuni:
1. suni un prieten pt service
2. 50-50 vanzare imediata
3. casare sau dezmembrari
Taxele si impozitele sunt uriase, la fel si pretul carburantilor. Sunt multe masini pe sosele care gatuie efectiv traficul, si ori ca rontai un mar la volan ori ca sofezi....cam tot aceeasi senzatie aiurea. In plus, multi oameni cu bani prefera sa foloseasca o masina decenta in timpul saptamanii, pt naveta sau frecus in orase......iar in weekend sa iasa la plimbare cu masini scumpe.
PS: Acum multi ani, cand se faceau masini serioase, cu putina electronica si tabla pe ele ca pe tanc, desi existau mai putine modele la fiecare constructor in parte......totusi se bucura lumea mai mult cand aparea un model nou sau cand isi cumpara o masina. In prezent, cumperi maine o masina noua, si pana sa achiti ratele la banca pe 3-4 ani, te trezesti ca:
1.a si suferit doua facelift-uri
2.au mai si aparut intre timp alte generatii ale aceluiasi model
3.s-a si stricat si trebuie sa stai cu ea prin service
4.nu mai valoreaza nici cat o ceapa degerata
where is the love???
ps: nu cred ca pe neamt il freaca grija cat de cocalar e vecinul lui ca are nu stiu ce marca de masina. cand vom gandi si noi la fel?
Love!