Statele Unite au anunțat în luna septembrie a anului trecut primul set de reguli pentru circulația mașinilor autonome, în cadrul unui document stufos care menționează inclusiv nivelurile de autonomie. Exemplul lor este urmat acum măcar parțial de Germania, care a votat vineri un set de reguli prin care constructorii auto vor avea dreptul de a testa mașini autonome pe drumuri publice.
Spre deosebire de legislația americană, regulile germanilor sunt simplificate, însă oferă o primă imagine asupra legislației viitoare.
Iată cele mai importante reguli din noua legislație germană:
● șoferul este obligat să rămână pe scaun în spatele volanului pe tot parcursul drumului și să preia controlul în cazul în care mașina autonomă îi transmite acest lucru;
● șoferul are dreptul să ia mâinile de pe volan și ochii de la drum pentru a face altceva în timp ce mașina se conduce autonom;
● o cutie neagră va înregistra întregul drum și va include informații despre cine conducea mașina într-un anumit moment: șoferul sau sistemul autonom.
Acest aspect va decide vinovatul în cazul unui accident;● șoferul va fi responsabil pentru accident în cazul în care controla mașina în timpul accidentului;
● constructorul va fi responsabil în cazul în care accidentul s-a petrecut în timp ce mașina era condusă de sistemul autonom.
Legislația germană va fi actualizata peste doi ani în funcție de dezvoltările care vor avea loc până atunci în domeniul mașinilor autonome.
Via Automotive News
Deci poti trimite mesaje de pe telefon in timp ce esti la volan si daca esti in modul autonom si faci accident nu vei fi tras la raspundere.........interesanta treaba.....
ehhh.....nu e decat prima indatorire a soferului