Cea mai mare piață auto a Europei face eforturi serioase pentru a se adapta la moda mașinilor electrice. După ce vânzările mașinilor alimentate pe baterii au crescut în ultimii doi ani într-un ritm mult mai lent decât se așteptau autoritățile germane, guvernul va discuta cu producătorii auto diferite variante de lucru pentru ca Germania să atingă ținta autoimpusă de un milion de mașini electrice vândute în această țară până în 2020.
În 2015, în Germania s-au vândut doar 12.300 de mașini electrice și 11.200 de vehicule hibride încărcabile la priză.
3000 de euro de la Guvern, 2000 de la producător
Conform primelor informații venite dinspre autoritățile din Germania, guvernul le va propune constructorilor auto o soluție prin care fiecare cumpărător german de mașină electrică să primească un bonus de 5000 de euro la achiziție. Coaliția condusă de cancelarul Angela Merkel nu dorește însă să susțină integral această sumă, ci să împartă cheltuielile cu producătorii auto, care ar trebui să contribuie cu 1500-2000 de euro per achiziție. Informația a fost publicată de publicația Der Spiegel.Pe lângă sumele pe care le va susține în acest program, guvernul german va asigura construcția a 16.000 de puncte de încărcare și va dezvolta un proiect prin care flotele auto utilizate de autoritățile locale vor fi înlocuite treptat cu mașini electrice.
via Reuters
Limba romana, bre ! Ce faceti cu ea? :DDDD
În doi-trei ani va fi plin automarket-ul,autovit-ul,etc. de,,oferte,,nemțești la juma de preț.
Mai greșește omul sau poate că…De exemplu, ȋn cazul expresiei “așa vrea mușchii lui x”, deși, la prima vedere/auzire, este flagrant și ar putea să stârnească revolta, dezacordul este folosit ȋn mod…intenționat (deci nu din neștiință), "de efect". Atenție la “nuanțe” !
Mă rog, lumea actuală și-a cultivat cu patos (demn de o cauză mai ȋnaltă) “vânătoarea de greșeli/păcate” (de orice natură și, desigur, nu cele proprii, ale ei). Aproape toți au devenit niște părinți călăuzitori pentru “neștiutorii” de chestiuni elementare, “slabii” de caracter, “necăliții” de viață și “incapabilii” de…iubire. Ce mai, niște academii ambulante, pe două picioare. Acest “curent” domină ambele sexe și se numește…feminism.
Toate bune și frumoase (adicătelea utile), poate și idealiste, dacă nu ni s-ar miji, printre dinții gurilor deschise ȋntru spiritul “celest” al rectificării, aburii verzui și toxici ai unei ȋnchipuiri de sine care se pare că a ȋntrecut-o ȋn ardoare pe cea a…fostului staroste al ȋngerilor. Iar furnicarul de microdumnezei ȋși așteaptă cu ȋnfrigurare “dumnezeul” central. Ȋnsă, pe urmă, va apărea intempestiv adevăratul Dumnezeu…
On topic: vreau un studiu detaliat (musai realizat de profesioniști și ratificat oficial) care să ne lămurească definitiv dacă industria subansamblurilor care compun mașinile electrice este sau nu poluantă, iar dacă da, atunci ȋn ce mod și ȋn ce măsură.
“Electricele” ȋn sine cică nu poluează, dar pe mine, unul, mă interesează “fața nevăzută a lunii”. Acesta poate fi doar ȋnceputul:
www.4tuning.ro/green-cars/savantii-contrazic-ue-masinile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-credeti-24964.html
Acuma, dacă vorbim de poluare sau, mai corect spus, de impactul asupra mediului, nu doar termocentralele dăunează, ci și hidrocentralele. În general, orice proiect și orice activitate afectează mediul înconjurător, în funcție de anvergura acestuia. Dacă ne uităm la istoria civilizației umane, impactul cel mai mic l-au produs oamenii vânători - culegători. Nomazii, adică. Nu spun că trebuie să ne întoarcem în acele epoci, dar trebuie să ne schimbăm substanțial stilul de viață. Dau ca exemplu dimensiunile mici ale unei stații spațiale, precum și gradul înalt (aproape de perfecțiune) de reciclare a deșeurilor la bordul acesteia. Cred că populația ar trebui să fie distribuită cât mai uniform (contrar marilor așezări gen metropole). De asemenea, cred că trebuie să renunțăm la marile unități de producție. Ar trebui ca fiecare locuință sau mică așezare să își asigure singure necesarul de energie, apă, alimente, bunuri etc. și să recicleze / remanufactureze / reutilizeze cât mai mult posibil aceste resurse și bunuri; să arunce cât mai puțin. Infrastrura energetică, informatică și de transport nu ar mai fi atât de densă și ar avea un impact mult redus asupra mediului; ar avea, în continuare, rolul de facilitare a schimburilor și compensărilor. Nu ar trebui să mai existe nici expresia "de unică folosință". Probabil că ar suferi transformări multe industrii, (marketing, ambalaje, utilități, transporturi), însă diminuarea acestora ar duce și la o micșorare importantă a impactului negativ asupra naturii.
În concluzie, nu cred că acest studiu este relevant. Trebuie acționat la o scară mult mai mare. Dacă mașinile electrice poluează atât de mult datorită acestor centrale electrice, atunci, de ce să nu avem în casă, pe lângă mașină de gătit și încălzire pe gaz, aparate (mixer, aspirator, mașină de bărbierit, ventilator etc.) acționate cu motor Otto sau Diesel?!
cum ramane cu defisarile excesive? ca la urma urmei copacii sant cei ce transforma CO2 in O2, nu? indiferent ca poluarea vine de la masini, centrale sau vapoare
iar in ceea ce priveste greseala, putina atentie nu ar strica...la urma urmei un articol trebuie verificat inainte de postare, nu? aici pe net, asta se poate schimba usor, dar cum ar fi daca era articol de presa scrisa? asa-i ca acela ramanea imprimat pt totdeauna?
Iar daca in zona premium stam bine, VW si Opel lanseaza inca vreo 10 motorizari diesel, cica noi si cu emisii scazute =))
Ce mai mint germanii astia.
Toyota isi inchide portile la vreo 100 dealeri pentru ca nu au vrut sa vanda diesel si s-au ambitionat sa promoveze hibride, iar Germania isi incordeaza ceva ca sa faca treaba mare...
"Industry watchers say Toyota is suffering in Germany because its lineup is aging and because of its focus on hybrid cars instead of offering a competitive range of diesel cars, which are popular in the market."
Deci bai japonezilor, oferiti ma dieseluri ca VW, nu mai umblati cu prostii de hibride si hidrogen...