După ce investigațiile autorităților germane au scos la iveală faptul că unii producători auto opresc sistemele de filtrare a emisiilor sub anumite temperaturi, Germania cere Uniunii Europene legi mai stricte în această zonă.
Conform regulamentului european, mărcile auto au voie să întrerupă funcționarea filtrelor care previn emisiile de substanțe toxice în urma arderii combustibilului în contextul în care funcționarea și integritatea motorului este pusă în pericol. Ministerul German al Transporturilor consideră că această formulare este vagă și foarte permisivă și încearcă să impună o completare a legii prin care constructorii să fie obligați "să exploreze cele mai bune tehnologii avute la dispoziție înainte de ca sistemele de limitare a emisiilor să fie întrerupte".
Autoritățile germane au descoperit problema dezactivării sistemelor de control al emisiilor în urma unor verificări realizate după izbucnirea scandalului Dieselgate, în care au fost implicate patru mărci ale Grupului Volkswagen.
În urma acțiunii realizate de Ministerul Transporturilor, 630.000 de mașini ale mărcilor Opel, Mercedes-Benz, Volkswagen, Porsche și Audi au fost rechemate în service pentru modificări. În același context, italienii de la Fiat - acuzați și ei de același lucru - au refuzat convocarea în Germania, iscând o serie de discuții diplomatice între cele două țări.
Comentarii (0)