Fiat întâmpină serioase probleme pe piaţa sa locală. Italienii vindeau în Peninsulă 56% din întreaga producţie şi un declin aici este sinonim cu un declin general al companiei, indiferent de creşterea altor pieţe de pe continent sau din afara lui.
Potrivit unor estimări recente, în Italia s-au vândut 355.000 de maşini de la începutul anului până la finele lui martie, marcând o scădere de 13%. Corelată cu rezultatele slabe de anul trecut, piaţa auto italiană este predispusă la o scădere accentuată şi atingerea unui nivel similar cu cel ce se înregistra în urmă cu 47 de ani.
Cu doar 1.1 milioane de maşini noi estimate a fi vândute până la sfârşitul lui 2013, Italia se îndreaptă către o scădere cu 21 de procente a pieţei de profil.
Fiat suferă cel mai tare de pe urma acestui declin. Fabricile sale lucrează la jumătate din capacitate, devenind neprofitabile, iar multe showroom-uri se închid.
În aceste condiţii, constructorul italian îşi îndreaptă atenţia asupra celei mai mari pieţe europene: Germania. Fără succes, pentru că piaţa de aici nu mai pare a fi un Tărâm al Făgăduinţei pentru constructori, vânzările din martie fiind mai mici cu 17% decât anul trecut, cea mai mare scădere lunară înregistrată din octombrie 2010.
Pentru a contracara declinul pieţei, dealerii Fiat din Germania oferă reduceri de preţ a căror medie a ajuns la 16.5% din preţul de listă al modelelor, doar pentru a supravieţui. Este cel mai mare discount oferit pe piaţa germană.
Evoluţia negativă a pieţei italiene se datorează în mare parte crizei politice în care se află ţara. Incapacitatea de a definitiva un guvern, precum şi a treia criză majoră în care se află ţara din 2001 încoace, a făcut ca populaţia să privească reticentă către achiziţia de maşini noi.
Sergio Marchionne, şeful Fiat, a descris în puţine cuvinte evoluţia negativă: ”Fiecare perioadă de instabilitate şi de administrare defectuoasă a unei ţări sau a unei companii creează dubii şi slăbiciuni printre consumatori. Producătorii auto vor căuta cerere pe alte pieţe, ceea ce va genera o concurenţă acerbă la nivel de preţ în toată Europa.”via automotivenews (înreg.)
Ce se intampla acum cu Fiat am am spus-o inca de acum 2 ani.
este vorba despre FIAT si eventual o criza majora pt constructori, esti sigur ca aici ai vrut sa scrii?
Nu ma intereseaza prima parte, dar sunt de acord cu: Normal ca toti vor sa se puna cu Germanii
Asa il pui tu la punct pe @BMW? Bmw pe locul 17 la fiabilitate in lume? Banuiesc ca te referi la topul din UK din 2012, dar poate o fi si-n lume, stii tu mai bine:).
Eu cred totusi ca poti mai mult, iar ca ii dai apa la moara lui @mafia, e alegerea ta, dar repet, esti cam usor de impresionat, nu vreau sa reaprind anumite discutii, dar ma incearca niste sentimente de deja-vu, mai era cineva care era impresionat de alt user de teapa lui @BMW , fanatic Volvo, user care de altfel cam jignea pe toata lumea care nu era de acord cu el, la fel ca @BMW, sa nu ma intelegi gresit, e alegerea ta, dar pare o chestie pe care eu n-o pot intelege pur si simplu.
In concluzie, "protestul" tau nu-si are rostul, fiindca eu nu mi-am stirbit cu nimic respectul deosebit pe care ti-l port, dar n-ai fost destul de receptiv cand eu si @Mafia (care si el te stimeaza, dar poate nu vrea sa recunoasca) am stabilit sa punem in aplicare strategii satiro-defensive atunci cand ne ataca din senin si fara motiv cel mai lasat in libertate pacient "psycho" pe care mi-a fost dat vreodata sa-l cunosc......
Eu iti multumesc pentru aprecierile la adresa mea, chiar daca n-o spun prea des, stii ca este reciproc.
Unul care ''sasaie'' mult cand incearca sa manipuleze si sa destabilizeze... ;)
Nu-l lasati sa se joace cu mintea voastra si nu va avea nicio putere.
Si, totusi, ai dreptate - eu si Cuantic avem ceva puternic in comun: nu stim sa fim "corecti politic"......Dar sper sa crezi ca efectiv eu coincid si cu @Mafia: nici el nu este "integrabil", ci tot razvratit. Iti place cum scriu imens cantitativ sub identitatile de @mip si @mntsn? Sunt si @zarnesteanu, te asigur! In sfarsit, cand ma plictisesc si de Saab, si de GM, si de Toyota etc., ma racoresc cu BMW, deci, ai ghicit, tot eu sunt @dan_grc. Ei, acum isi soptesc la ureche, ca sa nu ne auda nimeni: deseori ma vei putea localiza sub (re)numele Carlos The Jackal, mai simplu......@Carlos. Gata, m-ai dovedit, baroane: sunt omul cu o mie de fete si niciun caracter......
Serios, nici macar nu ma cunosti ca om, specialistule in "psihometrie online". Cine v-a tunat si v-a adunat, fratilor? Oare cum sa nu-mi fie sila de viata asta ???
PS: Eu m-am suprasaturat de tine, @BMW-(eu)le; nici nu ma mai ostenesc sa-ti acord vreo atentie pe viitor, deci te las pe mainile.......Mafiei, daca, idem, nu i s-o fi acrit.
Te-ai certat cu userul @Octav72? Cand? Eu stiam c-o facuse @Cuantic, dar poate ai facut-o si tu, poate n-am fost pe faza.
Cand vine vorba de @mafia si-ti spun niste lucruri am senzatia ca vorbesc degeaba, aici nu e vorba de diferente de pasiune auto, ti-am explicat despre ce este vorba, dar daca nu se intelege sau nu vrei sa intelegi, asta e, nu-i problema, pana atunci o sa socotesc eu ce este firesc sau nu in privinta unora sau altora, nu-l mai apara atat, unde este in aceste discutii? Sa intervina intr-o astfel de discutie si sa demonstreze ca stie si altceva in afara de "mucles" si ca este un adevarat pasionat auto, indiferent de marca, nu sa demonstreze ca stie sa "polueze" un forum.
Uraste pe altii si-i judeca dupa ''legile'' lui... alea de impostor cu mai multe conturi, de labil pornit sa rupa, sa muste, sa atace...
De fapt este un negativist, care nu iarta...
Invatati sa va feriti de fatarnici si farisei, ca sa nu fie din ce in ce mai multi...
inexorabil=saabcuantic=gigamotors=...=etc=...=bla bla=bau bau ;)
P.S. de'aia nu mai ploua... ;)
Pe viitor, as ruga respectuos redactia AM sa evite exprimarile cu tenta insinuanta, gen prezentul titlu "Germania - Taramul Fagaduintei" (eh, si cu majuscule, ca sa creeze senzatia unui El Dorado auto), fiindca sacalii de profesie si de serviciu de-abia asteapta "materia prima" interpretabila dupa bunul lor plac. Ati fi putut insera un titlu mai "flasc", inofensiv, precum "Din cauza perspectivelor vulnerabile ale pietei interne, Fiat se orienteaza catre oportunitatile depistate pe piata germana". Eu, unul, asa as fi procedat. Am presimtit, inca inainte de a parcurge in premiera articolul vostru, ca formularea aleasa va starni nitica valva inutila si chiar am fost curios cine va aprinde "fitilul"......Pariu castigat!
Toate mașinile au ajuns să fie Chinezări de la merț bmw ,audi , dacie toate toate au piese made în China sau turcia . A ajuns ca la merț să se gate motoarele la 250-300 mii km audi bmw la fel . Nu se mai fabrică mașinile ce se fabricau o dată, indiferent de marcă . Un ex : Dacia 1300 fab ani 78 motor franțuzesc 400 mi km încă merge , Logan 2005 , 200 mi km, se gată motoru .
La mercedes sprinter la 250-300 de mii de km crapă motoarele pt că sunt made în turcia . Nu mai există expresia ”Mașină Nemțească ”
Mai demult SaabCuantic a avut o altercatie cu Octav72. Tin minte pentru ca atunci m-a deranjat un lucru pe care nu-l reiau aici dar m-am bagat ca musca-n lapte si m-am luat de om desi nu era treaba mea. Astazi ma uit in urma si cu toate ca imi mentin parerea, totusi recunosc ca as fi vrut sa nu fi intervenit. Nu ma privea cu nimic problema respectiva, mai ales ca ulterior am observat ca Octav72 a avut comentarii foarte pertinente si civilizate pe Automarket. Mi-ar parea rau ca eu sa fi fost chiar si o picatura ca sa-l fi determinat sa dea pe-aici mai rar.
Anyways, astazi vad ca te-ai "scapat" ca ai vrea sa revii la termeni mai buni cu el. Deci incep sa ma intreb si eu ca si Dan, SaabCuantic si cu tine sunteti aceeasi persoana sau nu? E o curiozitate mai mult personala, in nici un caz o chestiune de viata si de moarte ... :)
@Suedezu, ce-ar fi sa incepem sa ne axam pe......masini? Nu ne-ar folosi la nimic sa "echivalem" cu zero pe unul si pe altul (de parca noi ne-am rataci la plus infinit), exceptand o singura persoana, care chiar nu exista......De pilda, care este opinia ta despre tendinta de "implozie" economica a lui Fiat Group, pe fondul abordarii inadecvate de piata a marcii-fanion a concernului italian --- adica Fiat propriu-zis ---care ar putea asigura grosul profitului pentru Marchionne&company si care nu se ridica nici pe departe la nivelul principalei marci concurente, atat la capitolul autoturisme, cat si in sectorul vehicule comerciale: VW. La ce ar trebui sa "umble" divizia Fiat? La design, la tehnologie, la dotari, la mentalitate, la......publicitate? Oare va reusi sa se impuna in SUA prin calarirea pe grumazul lui Chrysler Group? O fi invatat ceva Marchionne din experienta esuata DaimlerChrysler? Pentru China, si-a stabilit vreo tinta?