Germania: Autoritatea Federală de Transporturi a dat aviz favorabil noului refrigerant

de Sebastian Toma
Vineri, 09.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
KBA, echivalentul german al RAR-ului, a efectuat teste independente pentru a descoperi dacă refrigerantul nou aprobat de UE, R1234yf, este periculos pentru consumatori.

Esential 4 modele Mercedes-Benz au înmatriculările blocate în Franţa din cauza faptului că nu folosesc noul refrigerant impus de Uniunea Europeană.
Nemţii de la KBA au testat noul refrigerant aprobat de Uniunea Europeană, HFO-1234yf, pentru a clarifica disputa dintre autorităţile din Franţa şi Mercedes-Benz. În plus, autoritatea federală în transporturi a dorit să clarifice situaţia şi pentru alţi constructori care aveau temeri similare cu cele exprimate de reprezentanţii Mercedes-Benz. În urma testelor independente derulate de KBA, a fost recomandată examinarea suplimentară a refrigerantului, pentru a asigura minimizarea riscurilor pentru consumatori. Însă, noul refrigerant nu este periculos pentru pasageri, spun cei de la KBA, cu toate că acesta se dovedeşte mai periculor decât produsul pe care îl înlocuieşte, dar numai în anumite situaţii.

Inginerii de la KBA nu au specificat în ce situaţii apare pericolul despre care au vorbit în această declaraţie, dar lasă de înţeles că este vorba despre un impact sever. În cazul respectivului tip de impact, cel mai solicitant dintre cele utilizate în cadrul testului respectiv, una din patru maşini testate a luat foc şi a emis o cantitate însemnată de gaz toxic în atmosferă.

Celelalte două tipuri de impact au prezentat şi ele scurgeri de refrigerant soldate cu emiterea respectivului gaz, cu toate că nu a apărut un incendiu în urma impactului. Reprezentaţii KBA spun că nu au determinat încă motivele pentru care noul refrigerant ar putea fi mai periculos decât R134a în cazul celui mai sever test de impact folosit, însă vor completa raportul şi vor publica rezultatele sale în septembrie.

Urmareste Automarket
În cazul în care autoritatea germană în transporturi ar fi decis că refrigerantul HFO-1234yf este periculos, aceasta le-ar fi solicitat producătorilor de automobile să deruleze o campanie de recall pentru toate vehiculele care folosesc noul tip de refrigerant. Daimler rămâne singurul constructor de automobile care refuză să folosească noul tip de refrigerant din motive de siguranţă.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • s-a dat liber la noul Ziklon B ! :D
    0 10
  • deci e mai periculos dar nu va bateti voi capul, voi platit taxele acolo si ciocul mic ca sunt alte interese la mijloc :))) buuuuun asa.
    9 0
  • Cosmin
    nu cred ca se astepta nimeni la altceva...
    8 0
  • Concluzie: America dicteaza in Europa.

    Case closed.
    1 0
  • Aici a fost mai multa vrajeala de presa,Franta a fortat nota cu Mercedes.....dar nu au ce sa faca,MERCEDES E TOT BRAND-ELEGANTA-SUCCES-GELD.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru