Inginerii de la KBA nu au specificat în ce situaţii apare pericolul despre care au vorbit în această declaraţie, dar lasă de înţeles că este vorba despre un impact sever. În cazul respectivului tip de impact, cel mai solicitant dintre cele utilizate în cadrul testului respectiv, una din patru maşini testate a luat foc şi a emis o cantitate însemnată de gaz toxic în atmosferă.
Celelalte două tipuri de impact au prezentat şi ele scurgeri de refrigerant soldate cu emiterea respectivului gaz, cu toate că nu a apărut un incendiu în urma impactului. Reprezentaţii KBA spun că nu au determinat încă motivele pentru care noul refrigerant ar putea fi mai periculos decât R134a în cazul celui mai sever test de impact folosit, însă vor completa raportul şi vor publica rezultatele sale în septembrie. În cazul în care autoritatea germană în transporturi ar fi decis că refrigerantul HFO-1234yf este periculos, aceasta le-ar fi solicitat producătorilor de automobile să deruleze o campanie de recall pentru toate vehiculele care folosesc noul tip de refrigerant. Daimler rămâne singurul constructor de automobile care refuză să folosească noul tip de refrigerant din motive de siguranţă.Via AutomotiveNews (înreg.)
Case closed.