Taxa de drum din Germania a fost una dintre măsurile propuse de Uniunea Social Creştină, fiind sugerată de aceştia încă din 2013 şi aprobată şi de Social Democraţi printr-o coaliţie semnată la sfârşitul acelui an.
Ministrul Transporturilor din Germania susţine că taxa este aprobată de majoritatea cetăţenilor din ţară şi că încasările vor fi folosite pentru reabilitarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere publice. O primă estimare anunţă încasări de 500 de milioane de euro pe an, dar criticii propunerii anunţă o valoare mai apropiată de 100 de milioane de euro pe an, sumă suficientă penru reparaţia a două poduri pe an potrivit estimărilor purtătorului de cuvânt al Partidului Verde din Germania. Criticii propunerii legislative speră ca aceasta să nu fie aprobată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene din cauza caracterului discriminatoriu faţă de şoferii non-germani. Pentru şoferii germani, taxa va fi achitată sub forma unui abonament anual al cărui cuantum propus este de 130 de euro. Aceştia vor primi în schimb o reducere echivalentă a taxelor aferente vehiculului pentru care a fost plătit abonamentul. Între timp, şoferii străini au la dispoziţie un abonament de cinci euro pentru 10 zile şi un abonament de 30 de euro pentru două luni. Costurile finale ar fi mai ridicate pentru străini, atrag atenţia criticii măsurii, marcând un nou argument în favoarea renunţării la această propunere în formula actuală.Via TheLocal | Digi 24 | Sursă foto
Comentarii (0)