În timp ce România se chinuie să anunţe puncte de încărcare pentru maşinile electrice, Germania face încă un pas înaintea Europei şi, anticipând dezvoltarea tehnologiei pilelor de hidrogen care vor înlocui bateriile maşinilor electrice, anunţă deschiderea primului punct de încărcare cu hidrogen aflat pe autostrăzile din această ţară. Germania beneficia deja de alte 19 puncte de alimentare, dar acestea se regăsesc în oraşe sau aeroporturi.
Deschis la punctul de alimentare Total din Geiselwind, aflat pe autostrada A3 care leagă Germania de la est la vest şi trece pe lângă oraşe de importanţă majoră pentru economia germană, precum Passau, Regensburg, Nurnberg, Frankfurt, Koln şi Duisburg, punctul de încărcare este unul dintre cele 50 pe care statul german le va finanţa parţial în 2015 prin Programul Naţional de Inovaţie. Costurile de dezvoltare a punctului de încărcare au fost de circa un milion de euro.
electrice care funcţionează pe bază de pile de hidrogen nu produc emisii poluante, au o autonomie ridicată şi se pot realimenta în câteva minute. Mediul politic, cercetătorii şi industria au lucrat împreună pentru a aduce mobilitatea pe bază de hidrogen la un pas de introducerea pe piaţă. Împreună cu jucătorii din industrie am investit 1.4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare până în 2016 şi continăm astfel dezvoltarea infrastructurii, pentru că până la finalul lui 2015 vom avea dispoznibile 50 de puncte de încărcare cu hidrogen în zonele metropolitane şi de-a lungul celor mai importante autostrăzi", a declarat Dorothee Baer, Secretar de Stat al Ministerului Federal de Transport din Germania.
"MaşinileUna dintre părţile care au investit în programul de dezvoltare a centrelor de alimentare cu hidrogen este Daimler, compania din care face parte marca Mercedes-Benz considerând că dezvoltarea unei reţele viabile de încărcare este cheia introducerii cu succes a acestui tip de maşină pe piaţa germană în particular şi pe cea europeană în general.
Linde este o altă companie implicată în dezvoltarea punctelor de alimentare cu hidrogen. De altfel, Linde iese în evidenţă prin faptul că deţine în Viena prima fabrică de producţie în serie redusă a punctelor de încărcare cu hidrogen. Până acum, Linde a montat 90 de astfel de staţii de încărcare în 15 ţări diferite. O listă completă a punctelor de încărcare cu hidrogen din Europa poate fi consultată AICI.
O singură maşină de serie care funcţionează pe pile de hidrogen: Toyota Mirai
la finalul anului trecut în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Modelul va fi disponibil în Europa începând cu luna septembrie a anului 2015 şi va costa 60.000 de euro, sumă din care vor fi scăzute bonusurile naţionale în vigoare pentru maşinile electrice.
Singurul model de serie alimentat cu ajutorul pilelor de hidrogen aflat la această oră aproape de lansarea pe piaţă este Toyota Mirai, model prezentat oficial Conform fişei tehnice oficiale, rezervorul lui Mirai se umple în 3-5 minute şi oferă o autonomie pur electrică de circa 500 de kilometri. Un plin de hidrogen costă în jur de 45 de euro, însă preţul combustibilului va scădea în timp, odată cu micşorarean costurilor de producere a hidrogenului din staţii.Într-o maşină electrică ce funcţionează cu ajutorul pilelor de hidrogen, hidrogenul din rezervor se transformă în electricitate şi apă pură printr-o reacţie chimică complexă care are loc în prezenţa oxigenului şi a unui agent suplimentar de oxidare în "camere" speciale de dimensiuni milimetrice. Explicaţia completă a procesului prin care hidrogenul se transformă în energie electrică poate fi găsită în clipul de mai jos.
Hidrogenul modifica metalele la nivel molecular si le fac casante. google hydrogen embrittlement
Are molecula atat de mica incat trece prin orice alt material ca printr-o sita. Practic este pierdut incet din rezervor.
Hydrogenul pur este stocat sub presiune foarte mare. Rezervoarele Miraiului il tin la 690 bari!!!! adica de vreo 300 de ori mai mult decat presiunea din roti. Absolut uluitor de mult ! Oare ce se intampla cand bubuie unul ?? Rade jumate de cartier?
Ah si am uitat sa adaug ca este foarte inflamabil si pe deasupra arde si cu flacara invizibila. WTF!
Iar masina este foarte complicata si scumpa. Este scumpa mai ales pentru ca fuel-cell ul contine platina.
Poate gresesc dar nu cred ca asta e viitorul.
am spus-o si o repet...companiile petroliere numai sunt petroliere, sunt ENERGETICE. Ca vand benzina, motorina, gaz de lampa ori hidrogen tot energie se numeste, tot vei avea nevoie de ea si tot bani kklau vor face.
Deci nu, nu vom scapa de dependenta, de petrol poate dar de cei ce fac jocurile nu. Hidrogenul nu-l produci in garaj si nici din buda nu-l extragi. E treaba serioasa si asta e pentru "oamenii mari". Aceeasi care iti vand litrul de benzina la ce pret vor ei.
Ceea ce ar putea sa ma incante ar fi o oarecare independenta de anumite zone geografice sensibile ce provoaca acum instabilitate politica, militara, economica, etc. Atat.