Esential
+40% | este cresterea inregistrata de vanzarile auto din Germania in luna iunie 2009. |
Vanzarile auto din Germania au crescut in luna iunie cu nu mai putin de 40% fata de aceeasi perioada a anului precedent, totalul masinilor vandute pe piata germana in a sase luna a anului ajungand la 427.000. Cresterea se datoreaza programului Rabla in versiune germana si bonusului de 2500 de euro pe care fiecare german il primeste la casarea masinii sale vechi.
Per total, vanzarile din Germania au crescut in prima jumatate a anului 2009 cu 26% (2.06 milioane de unitati) fata de primele sase luni ale lui 2008. Specialistii sustinand ca aceasta crestere va continua, mai ales datorita faptului ca a doua jumatate a lui 2008 a reprezentat o scadere abrupta a vanzarilor la nivel european. Programul german de reinnoire a parcului auto va functiona pana la sfaritul anului 2009.
Cele mai cautate modele au fost in continuare cele de segment compact, mic si mini. In acelasi timp, modelele premium ale constructorilor germani au scazut in vanzari.
Nu doar Germania se bucura de un reviriment al industriei.
In Italia, vanzarile de masini au crescut cu 12.4 procente, luna iunie fiind prima cu rezultate pozitive dupa un an. In Franta, cresterea a fost de 7.1%. In acelasi timp, vanzarile din Spania au scazut cu 15.9%, insa analistii considera acest procent o victorie a programului "Rabla" in versiune spaniola dupa ce scaderea din mai fusese una abrupta, de aproape 40 de procente.via | Automotive News (inreg)
Comentarii (0)