Marti, 11.02.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Acum vreo doi ani, cei de la Seat anunțau că renunță la sloganul care a însoțit marca în era modernă, "Auto Emocion", pentru a îmbrățișa un altul, considerat mai potrivit cu strategia noii generații de modele pe care o pregăteau spaniolii. A fost o decizie ciudată care a venit într-un moment în care fanii mărcii se așteptau mai degrabă la modele noi, nu la un schimb de mesaj și atât. Până la urmă, Auto Emocion era caracterizarea perfectă a unei mărci care s-a bazat mult timp pe fani înfocați și pe plusul de imagine pe care ți-l dau participări în motorsport sau versiuni sportive reușite ale modelelor tale. Adică, din nou, atașament, emoție, plăcere.
O dată cu apariția noului Leon, noul slogan prinde însă logică. "Enjoyneering", un hibrid între "Enjoy" și "Engineering", reprezintă renunțarea la emoție pură și abordarea unor sentimente care merg spre latura germanică a mărcii, lucru cumva logic având în vedere că deciziile importante legate de marca iberică se iau în birourile din sudul Germaniei.
Noul Seat Leon este construit pe platforma modulară MQB, aceeași pe care sunt asamblate noile generații Golf, Octavia și A3. Dacă dedesubturile sunt astfel foarte apropiate între cele patru modele, Seat a decis să renunțe la liniile curbe care caracterizau vechiul Leon în favoarea unui design care abundă în linii frânte, agresive, ascuțite. Deci mai mult "teutone" decât latine.
Iar din această abordare s-a născut o mașină complet diferită de cea veche. Dar mult mai reușită. Iar apropierea de Golf nu ne face decât să ne punem o întrebare simplă. Dacă arată bine, dacă merge excelent și dacă e mai ieftin decât un Golf, care sunt motivele pentru care Leon nu-i depășește vânzările fratelui său german? Am încercat să deslușim acest mister într-un test cu versiunea cu trei uși a compactei spaniole, denumită SC, în nivelul de echipare FR. Un test în care veți auzi mai multe comparații cu Golf decât s-au făcut vreodată între frații gemeni.
SEAT Leon SC (2013-2016)
1.4 TSI 150CP Man FR
- Pret de pornire 14.095 €
- Pret model testat 21.598 €
- Taxa auto 75 €
Motor / Transmisie
Seat Leon îţi oferă o gamă foarte largă de motorizări, modelul spaniol profitând de faptul că face parte din marea familie Volkswagen pentru a beneficia de cele mai recente apariţii în gama de motoare ale grupului. Iar versiunea Sport Coupe (SC) a lui Leon nu face excepţie, împrumutând motoarele - aşa cum e normal - între versiuni.
Pe Leon poţi alege, în funcţie de necesităţi şi buget, motoare care merg de la 86 la 184 de cai putere, fanii sportivelor compacte pure urmând să beneficieze în plus de versiunea Cupra (265 de cai) undeva în cursul acestui an. Până una-alta, noi am pus mâna pe motorul de 1.4 litri şi 140 de cai putere, pe care l-am văzut la treabă în prima fază pe Audi A3 şi apoi pe Golf. Este un 1.4 TSI cuplat pe maşina testată cu o cutie manuală cu şase trepte.
Dacă eşti fan al motorizărilor pe benzină, acest motor îţi va plăcea foarte mult, pentru că se poziţionează exact la graniţa dintre sportivitate şi economie. În funcţie de modul în care îţi urcă sau îţi coboară cheful de condus, 1.4 TSI poate fi atât un motor cuminte, de familie, cât şi unul care să-ţi demonstreze potenţial interesant pe şosea. Deşi în cazul modelelor din Grupul Volkswagen prefer cutiile DSG, care te scapă de probleme, manuala cu şase trepte pe care am avut-o în test este fluidă, corectă şi reuşită, astfel că dispui de un pachet îndeajuns de interesant încât să nu te gândeşti la faptul că un diesel ar putea fi varianta optimă. Nu e, crede-mă pe cuvânt. Mai ales că 1.4 TSI e la fel de silenţios şi de liniştit precum un avion pe căruia-i vezi urmele deasupra ta, la 11.000 de metri înălţime, fără să auzi că motoarele alea trag după ele coloşi de zeci de tone.
Consum
Segmentul compactelor cu trei uşi este îndeajuns de populat la o privire generică, însă avem surpriza de a vedea că, dacă apropiem puţin lupa, motoarele pe benzină care au în jur de 140 de cai putere sunt foarte rare. Exagerat de rare, acând în vedere performanţele de consum şi dinamice la care au ajuns acestea.
De exemplu, după ce Renault a renunţat să mai aducă în România motoare pe benzină pe Megane Coupe, Seat Leon SC 1.4 de 140 CP cu transmisie manuală se bate efectiv pe piaţă cu doar trei alţi concurenţi: Opel Astra GTC 1.4 Turbo de 140 CP, Kia Pro_cee'd 1.6 GDI de 135 CP şi eternul Golf 7 cu trei uşi în aceeaşi versiune de motorizare: 1.4 TSI de 140 CP.
Leon se clasează pe a doua poziţie a podiumului la capitolul consum, cu o medie declarată de 5.2 litri/100 km, valoare la care motoarele de 140 de cai pe benzină doar visau acum 5-6 ani. Pe Golf 7, acelaşi motor reuşeşte o peformanţă şi mai bună, cu 4.7 litri/100 km, diferenţele fiind făcute de setări, pentru că Leon pierde puţin la consum pentru a câştiga la performanţe. Pe următoarele două locuri vin modelul Kia şi apoi Opel Astra GTC, cu 5.8, respectiv 5.9 litri/100 km.
În viaţa reală, Leon mănâncă undeva în jur de 8.5 litri la fiecare sută de kilometri în oraş, modelul fiind ajutat evident de prezenţa unui sistem Start-Stop care îşi face treaba excelent. Pentru consumul mediu din afara localităţii, scădeţi 1.5 - 2.0 litri. Dacă ritmul în care mergeţi este unul echilibrat.
Performanţe
Leon este un model care merge aşa cum arată. Cel puţin cu motorul turbo de 1.4 litri sub capotă. Concret, cu 8.2 secunde pentru 0-100 km, modelul spaniol este cel mai rapid din zona "benzinarelor" de 140 de cai în segmentul compact, depăşindu-le pe Golf (8.4) şi foarte clar pe Kia Pro_cee'd (9.9) şi pe Opel Astra GTC (9.8).
La viteza maximă, Leon duce până la 211 km/h, mai mult decât suficient pentru cazurile foarte rare în care ai nevoie să treci peste vitezele "umane" pe şoselele europene.
Interior
Seat Leon își trădează gradul de rudenie cu Golf și Octavia în momentul în care te alezi pe scaunul șoferului. Deși designerii care poartă logo-ul Seat pe șepci au încercat să-i imprime modelului iberic ceva mai multă emoție decât are seriosul Golf, emoția adevărată nu se regăsește în Leon mai mult decât într-un film german post-căderea Zidului Berlinului. Mașinile astea seamănă atât de mult, încât ai impresia uneori că te afli într-o versiune diferită de echipare a uneia sau a celeilalte atunci când schimbi "culorile" sub care joci.
Partea bună este că împrumutul ăsta de linii și caracter nu e neapărat rău în condițiile în care ești fanul unei mașini cuminți, simple, elegante, pe alocuri sobre, care să nu îmbătrânească nici peste 10 ani de acum înainte. Adică fanul unui evergreen autentic, undeva între Golf și Audi A3. Pentru că noul Leon nu prea are cu ce să te supere. Dacă scoatem din ecuație lipsa emoției așa cum o știam, noul Leon îți oferă tot ce ai nevoie pentru a te simți bine. De la tehnologie de top subliniată de display-ul central imens cu touchscreen și senzori de proximitate care îți "simt" degetul atunci când acesta se apropie pentru afișa un meniu ascuns până atunci, până la materiale la construcția și asamblarea cărora nu au fost realizate compromisuri. De la scaune sport cu toate elementele proprii unei astfel de soluții până la îndeajuns de multe spații pentru așezarea sticlelor cu apă sau a telefonului.
Pe de altă parte, singurele tușe de culoare într-un habitaclu serios ca o cravată sunt micile inscripții FR de pe spița inferioară a volanului sau culoarea roșie a acelor ceasurilor de bord, astfel că simți imediat faptul că diferențele dintre un spectacol de flamenco și mașina asta, ambele reprezentative pentru cultura spaniolă, sunt imense. Până la urmă, însă, dacă asta e rețeta care demonstrează că prinde, de ce să nu încerci să o atașezi la CV-ul tău?
Preţ de achiziţie
Nu vă poate ascunde nimeni faptul că Leon este un Golf uşor diferit ca design exterior şi interior, astfel că o analiză comparată a preţurilor duce la concluzii interesante. De exemplu, dacă te întrebi în ce măsură contează marca la achiziţia unei maşini, află că răspunsul este "enorm". Cum altfel să explici performanţele excepţionale ale lui Golf în vânzări în raport cu Leon în condiţiile în care cele două maşini sunt aproape identice, diferenţele fiind legate de designul care nu este oricum neapărat în avantajul lui Golf.
De ce spun asta? Pentru că Leon este cu aproape 2000 de euro mai ieftin decât un Golf configurat asemănător cu maşina testată de noi. Mai mult, Leon este mai ieftin şi decât Astra GTC, singura soluţie mai la îndemână din punct de vedere financiar fiind Kia Pro_cee'd.
Leon SC pleacă de la 14.000 de euro pentru versiunea pe benzină de 85 de cai putere, iar cea testată de noi - în varianta de echipare de top FR, cu Start-Stop, motor 1.4 TSI de 140 CP şi manuală - ajunge la 18.200 de euro. Cu opţionale adăugate în plus, maşina pe care o vedeţi în fotografii atinge 21.500 de euro, adică puţin mai mult decât un Golf în echiparea Highline. Seatul are însă în banii ăştia pachetul Drive Profile, despre care vom vorbi la capitolul Ţinută de Drum, blocuri optice faţă şi spate LED, scaune sport, sistem de navigaţie, cruise control, comutator automat pentru fază lungă/scurtă, sistem de asistenţă la ieşirea involuntară de pe bandă şi o armată de airbag-uri.
Una peste alta, deducem că Leon este una dintre cele mai logice opţiuni existente în acest moment în segment, cu sau fără emoţie adăugată sau lipsă la purtător.
Siguranţă
Seat Leon nu a avut probleme la EuroNCAP, acolo unde testele de siguranţă la care a fost supus modelul spaniol au dezvăluit un scor de cinci stele, cu note foarte mari la capitolele protecţia pasagerilor adulţi (94%) şi a pasagerilor copii (92%).
iar rezultatul este cumva normal după o simplă lecturare a elementelor disponibile pe maşina testată de noi. De exemplu, Leon-ul din imagini are airbag-uri implicit la nivelul genunchilor şoferului, are sisteme active de asistenţă, are diferenţial electronic XDS şi nelipsitul ESC. Mai mult, dacă aveţi nevoie puteţi să vă dotaţi Leon-ul cu alte pachete care să vă ajute să treceţi cu bine peste călătoriile prin ţară, precum Multi-Collision Brake, care frânează automat dacă maşina simte că e nevoie de ajutor din partea electronicii.
Ţinută de drum
Noul Leon este una dintre cele mai echilibrate maşini de pe piață la nivelul suspensiilor și al direcţiei. Și asta pentru că beneficiază fără compromisuri de know-how-ul Grupului Volkswagen la capitolul ținută de drum. Ajutat de o direcție foarte precisă și de amortizoarele ceva mai rigide ale versiunii de echipare FR, Leon-ul nostru a demonstrat că face față atât șoselelor perfecte, cât și orașului desfundat și găurit, fără excepție.
La reușita complementară a ținutei de drum a participat activ sistemul denumit oficial Seat Drive Profile, care te lasă să-ți personalizezi direcția, rapoartele cutiei și răspunsul accelerației apăsând pe butonul Sport de pe display-ul touchscreen.
Există însă un lucru care lipsea din dotarea modelului testat: suspensia independentă pe spate, care este disponibilă exclusiv pe motoarele de putere mai mare. Pentru că nu am testat-o încă pe Leon, nu știm practic ce am pierdut. Dar, cum mașina reușește să facă față cu brio provocărilor și așa, probabil că acestei opțiuni îi va fi recunoscută valoarea exclusiv de cei care au nevoie de Leon pe serpentine, în sprinturi și fandări.
Vizibilitate
În prima fază o să ţi se pară că oglinzile laterale care se termină ascuțit sunt ciudate și că designerii au sacrificat o porțiune practică a acestora de dragul esteticii. Te vei obișnui însă cu gândul că o mașină plină de unghiuri drepte și linii dinamice nu prea avea cum să aibă urechi de elefant.
Trecând peste glume, singurele probleme pe care la are Leon la capitolul vizibilitate sunt legate de montantul parbrizului în zona stângă, accesul pe străduțele și aleile înguste având nevoie de o dublă verificare ochiometrică pe deasupra și dedesubtul stâlpului. În restm chiar dacă vorbim de o mașinp cu trei uși, spatele nu mi-a creat probleme, luneta având dimensiuni absolut normale pentru o astfel de compactă pseudo-coupe.
Tehnologie
De obicei, când spui "lumini LED" te referi la modul în care acestea îşi aduc contribuţia la factorul estetic general al maşinii. Cu toate acestea, Seat jură că noile lor lumini full-LED faţă/spate ajută la vizibilitate, ceea ce nu am putea să probăm decât conducând în paralel două modele identice echipate cu şi fără acest tip de faruri. Până una-alta, luăm de bun ce spun spaniolii şi notăm cu plus tehnologia care a fost adusă la rang de artă de Audi.
La nivelul interfeţei tehnologice, display-ul central găzduieşte toate sistemele pe care Seat le înglobează în pachetul Easy Connect şi care includ navigaţie, conexiunea telefonului mobil, a iPod-ului şi a tuturor gadget-urilor de care ai nevoie în maşină. Apropo de navigaţie, acesta acceptă şi comenzi vocale, aşa că urcaţi pe cartea de limba engleză şi învăţaţi pronunţia corectă a cuvintelor.
Sistemul audio este bun dar nu excepţional, lucru normal pentru o compactă de acest nivel. 10 difuzoare ar trebui însă să-ţi ajungă dacă nu eşti în procentul infim de români care ştiu diferenţa dintre game şi acorduri.
Per total, pachetul tehnologic de la bordul lui Leon îţi satisface toate nevoile de zi cu zi, maşina fiind dotată implicit cu Beam Assist (comutare automată fază lungă/scurtă), însă parcă lipsesc câteva sisteme, câteva vârfuri care să te facă să simţi că lucrurile sunt excepţionale. Poate un asistent de parcare, poate o frânare automată în oraş, poate un cruise control adaptiv. Sunt convins însă că acestea se vor rezolva odată cu viitorul facelift.
Design
Ok, am stabilit până acum că Leon și-a pierdut din emoție, devenind acum un hibrid între concizia germană și sportivitate. Cu toate acestea, în universul ăsta angular care poate fi măsurat cu echerul, Leon demonstrează cu brio că poate fi simplu și superb în același timp. Ajutat de farurile și stopurile full-LED care vin standard în echiparea de top și sunt o premieră în segmentul compact, Leon e nervos și plin de nerv, asemănându-se cu un atlet încordat aflat în blocstart în timp ce privește cu ură spre linia de finish la o cursă de sprint.
Personal, consider că Leon bate Golf la orice oră la nivelul designului exterior, tușele LED făcând diferența de atitudine dintre bătrânul și mereu actualul Golf și atletul bine construit care se ascunde sub tabla noului Leon. Dacă lărgim imaginea și privim segmentul compact pe larg, Leon le face față greilor segmentului, singurele semne de întrebare apărând la nivelul preferințelor personale. Dacă vrei linii curbe, Seat nu te poate ajuta. Dacă vrei însă un tricou prin care să se vadă perfect un abdomen lucrat, Leon e gata de concursul de tricouri ude.
Ne-a placut
- Design agresiv
- Motor excelent
- Performanţe de top în segment
Nu ne-a placut
- Caracter emoţional dispărut
- Interior sec
- Vârfuri tehnologice lipsă
Date tehnice - SEAT Leon SC (2013-2016) 1.4 TSI 150CP Man FR | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre SEAT
-
Reprezentanții Seat au confirmat, pentru presa britanică, eliminarea modelului Tarraco din portofoliu. Acesta îi va face loc noului Cupra Terramar. (Joi, 18 Iulie 2024)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Leon. Pe listă regăsim și două motorizări noi, inclusiv o versiune PHEV cu 204 CP și autonomie electrică de peste 100 de km. (Marti, 14 Mai 2024)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o ediție aniversară pentru cel mai celebru model al său: Ibiza. Denumită sugestiv Ibiza Anniversary Limited Edition, aceasta va fi disponibilă începând cu primul trimestru al anului. (Joi, 11 Ianuarie 2024)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță că a comercializat 1 milion de SUV-uri în ultimii 6 ani. Mașina aniversară este un Seat Arona. (Marti, 18 Octombrie 2022)
-
Specialiștii Euro NCAP au încheiat o nouă sesiune de teste de siguranță, în cadrul căreia au testat nu mai puțin de 10 modele noi. 8 dintre ele au luat punctajul maxim de 5 stele, inclusiv crossover-ul electric chinezesc BYD Atto 3. (Miercuri, 12 Octombrie 2022)
Totusi, ca idee, este disponibil ACC si sistemul de franare automata (Fron Assist) pentru noul Leon, in toate variantele de caroserie. Mai mult, exista si un sistem optic de parcare (intr-adevar, nu are sistem de parcare automata).
In legatura cu suspensia semi-independenta spate, eu inca nu am reusit sa ii ating limita. Dar nici daca era independenta nu pot sa spun ca m-ar fi deranjat.
In rest, mi-a placut partea asta: "Una peste alta, deducem că Leon este una dintre cele mai logice opţiuni existente în acest moment în segment, cu sau fără emoţie adăugată sau lipsă la purtător." Mai ramane sa-i acorde si publicul o sansa...:)
Pai daca pui pe pro_ceed tot ce are acest Leon (+parcare automanta laterala) tot mai raman in jur de 2000 euro pana pretul de la Leon!
Ba mai mult iti poti lua pro_ceed GT de banii aia.
Comparati consumul de la Leon cu Start&Stop cu cel de pe pro_ceed fara start & stop?
iar cine zice ca nu i-a atins limitele celei fixe nu stie ce spune. cum sa nu ii atinga limita? cand aia independenta iti permite sa intri in orice viraj mai tare? orice viraj, nu unele, nu din cand in cand. personal nu mi-as mai lua fara indepedenta, insa 2000 euro in minus fata de acelasi model la golf nu suna deloc rau, asta e adevarul. cu banii aia te plimbi.
M-am uitat atât pe broşuri, cât şi pe configurator şi nu am găsit sistemele astea. Probabil că sunt pe undeva, dar vizibile nu-s. În rest, am învăţat nişte lucruri în toţi anii ăştia: uneori, nici măcar noi nu simţim diferenţele dintre multiplele tipuri de suspensii, darămite utilizatorul obişnuit care merge cu maşina 90% prin oraş de acasă la birou :)
Va ajut eu cu info referitoare la ACC si Front Assist:
- Front Assist, cu functie de franare automata in caz de urgenta
(nu pentru 1.6 TDI Ecomotive) cod WAS
sau
- Adaptive Cruise Control, inclusiv Front Assist
(obligatoriu in combinatie cu PSS)
(nu pentru 1.6 TDI Ecomotive)
(nu in combinatie cu WAS)
De luat in calcul si:
Pachet Dynamic
/ Suspensie cu reglare adaptiva
/ Directie progresiva
(obligatoriu in combinatie cu WB4)
(numai pentru 1.8 TSI 180 CP si 2.0 TDI 184)
Cu stima.
Felix
Da, ai dreptate, am verificat in locurile in care te-ai uitat tu si nu apar optiunile astea. Singurul loc in care le gasesti este in configurator si pagina de prezentare, dar numai la ST.
La SC le gaseai pe site doar daca descarcai ultima versiune a catalogului de preturi si dotari si il si studiai putin: http://moldotrans.ro/wp-content/resources/leon-sc/Lista_preturi_LEON_SC_ianuarie_2014.pdf
Deci, in niciun caz nu e vina ta, pentru ca era mult prea mult de sapat! Dar e bine ca ne-am lamurit totusi. :)
In rest, cu independenta vs. semi, am simtit diferente doar la capitolul zgomot. In rest, daca circuli cu simt de responsabilitate nu ii vei atinge limita. Pe un circuit sunt sigur ca si eu as fi ajuns la limita aia. Dar, in sfarsit, in Romania e plin de piloti pe strazi, deci nu e relevant ce zic eu...
Pe langa faptul ca Ceed-ul nu are nici un motiv sa nu se bata de la egal la egal cu Seatul tau este si mai ieftin.
Am mers cu versiunea veche, cu ce noua nu am avut ocazia si comparat cu vechea versiune de Ceed nu vad cu ce este mai prejos Kia. Ma rog... poate ar trebuie sa testezi si tu.
Legat de consum evident ca puteau sa compare cu consumul de pe Ceed cu IdleStartStop dar no...
Sa auzim numai de bine !
Sunt de acord cu majoritatea lucrurilor spuse mai sus, dar vreau sa punctez pe ici pe colo:
- Dintre cei 4 frati de MQB, Leon-ul are cea mai tinereasca, sportiva si dinamica aparitie. In aceeasi configuratie (FR = suspensie setata sport, jante 17", volan sport piele perforata, geamuri 45% spate si lateral, tapiterie piele+stofa cusaturi rosii volan, tapiterie, frana de mana, full led - optional) Golf-ul este cu 2-3000 euro mai scump iar A3 cu aproximativ 7-9000 mai scump (Golf si A3 cu Xenon+Led). Octavia aproximativ la acelasi pret +/- diverse optiuni. Fata de Octavia castigi dinamism, pierzi portbagaj. Tine de gustul fiecaruia.
- Seatul este mai slab insonorizat fata de Golf si fata de A3, sta dovada chiar greutatea masinii. 1224 kg cu sofer de 75. Greutatea mai mica se vede si in cifrele de accleratie (cel mai bun rezultat dintre cei 4 frati).
- Scaunele si bancheta de FR sunt mult mai bine profilate fata de cele din echiparea standard. Din cauza banchetei profilate, spatarul nu se rabateaza intr-un plan drept.
- Cupra va fi in 2 variante: 265CP si 280CP
- Combinatia motor+cutie este foarte reusita. Masina atinge in zona rosie aprox 58 km/h in tr.I-a, 105 km/h in tr.II-a, 160 km/h in tr.III-a.
- Acceleratia 50-160 km/h in treapta a III-a este deosebita. Ajuta mult greutatea scazuta si motorul foarte elastic.
- Viteza maxima 212km/h se atinge in tr V-a sau VI-a
- Codul de motor este CHPA = identic cu motorul de pe Golf cu ACT. Leon-ul nu are ACT. Probabil pentru ca ar fi reusit consum mai mic decat Golf-ul (avantaj masa redusa).
- Consumul de 4.5 l/100km oficial se obtine cu CC-ul setat pe 75km/h
- Conducand Buc-Brasov-Buc cu 78km/h in localitati si 108 km/h afara, 115 km/h pe A3, trafic mediu, am obtinut consum de 5.9 (vitezele masurate pe GPS, bordul este GPS+4 sau +5). De mentionat temperatura exterioara care a variat intre -9 si -2 grade C.
- La dotari standard FR trebuie mentionat: 7 airbag, asistenta plecare panta, USB, AUX, SD Card, senzor presiune pneuri, oglinzi rabatabile electric, oglinda interioara electrocroma, spatii de depozitare in toate cele 4 usi, cotiera centrala fata.
- Portbagajul are 390 litrii.
- Personal prefer frana de mana traditionala fata de cea electrica cu buton.
- Prefer solutia adoptata de Seat cu displayul central la aceeasi inaltime cu ceasurile din bord. La Audi A3 este ridicat deasupra bordului, la Golf este sub gurile de aer. Designerii critica solutia pentru ca gurile de aer nu mai au un desen unitar. Dpdv practic e mai usor de citit la acelasi nivel cu ceasurile din bord.
- Tinuta de drum pe serpentine este foarte buna. Compar cu un Audi A4 2.0TDI 140. Ambele cu cauciucuri iarna 195/65R15. Greutatea mult mai mica isi spune cuvantul si la acceleratia la deal si la franarea la vale. Masina este mai usor de pus pe traiectorie. Latimea Leon FR si A4 B7 este aprox identica.
- La tehnologie trebuie mentionat ca faza scurta se modifica functie de viteza. La peste 100 km/h ridicandu-se. A nu se confunda cu optiunea separata de asistenta faza lunga.
- Spatiul interior este comparabil in Leon cu Audi A4 B7, un mic plus la picioare in spate pentru Leon. Eu am 1.85m. Un prieten de 1.95m statea in spatele meu neatingand cu genunchii scaunul din fata.
- Interiorul de FR este foarte bun fata de restul contracandidatelor de 20.000 EUR. Suficient de aproape de Audi sau BMW (ambele la minim 28.000 EUR).
- Suspensia independenta spate este introdusa abia la >=180 CP si din cauza greutatii mult mai mici pe axa spate fata de Golf, A3, Octavia. In teste noul Leon fara suspensie independenta spate bate vechiul Leon cu suspensie independenta cu acelasi motor. Fata de vechea generatie masina e mai scurta, mai lata.
- Abia astept jantele de 17" si gumele de vara si sa trec de primele cateva mii de km pentru a duce motorul in 6000 rpm.
Seatul Leon pentru mine a fost alegerea optima, fara a pierde ceva din confortul vechiului Audi A4 :), castigand insa mult de dinamism si agilitate.
Ca alternative am considerat Opel Astra, cat si noua Mazda 3. Drive-test-ul cu Mazda a fost decisiv, in sensul ca masina a fost mult peste asteptari (mai ales ca pornisem cu mari dubii in privinta motorului aspirat). La 21.5 k euro, cat e Leonul din test, exista Mazda 3 165Cp cu un nivel de echipare mult mult mai bogat decat Leon (am observat ca cel prezentat aici nu are nici macar senzori de parcare, scaune incalzite, etc). Iar acel display "urias" (de 5.8") cum ii spuneti dvs. parca nu mai e asa mare compartiv cu cel de 7" de pe Mazda :)
Ca si masina compacta, Leon-ul e intr-adevar de luat in calcul la momentul de fata, consider ca e in top 3 compacte de volum ca si raport pret/perfomanta/tehnologie. Dar pt mine s-a dovedit ca noul model nu (mai) are suficiente argumente cat sa ocupe primul loc :P
In cartea Seat Leon este precizat ca in functie de stilul de condus motorul poate consuma maxim 0.5 L ulei la 1000 km. Un pic mai sus exista cateva atentionari:
- se recomanda ca inainte de o calatorie mai lunga sa achizitionati 1 L de ulei pe care sa-l aveti in caz de necesitate.
- se recomanda sa fie verificat nivelul de ulei la fiecare alimentare de combustibil.
- exista posibilitatea ca in primii 5000 km consumul de ulei sa fie mai mare decat valorile normale.
Sincer, mi se pare aiurea ca producatorul sa considere normal un consum atat de mare de ulei. Sper sa nu fie cazul si la mine.
asta e sigur si nici nu-i fac reclama.
Mulţumesc pentru completări, sunt excelente. Şi binevenite, având în vedere că vin de la un cititor. Plecăciuni.
dieselul iese din discutie, 1.6tdi e cu prea multe probleme(egr, turbina) si cel de 2.0tdi e prea scump.