GENEVA LIVE: Noul Saab 9-5, primul model suedez din era post-GM

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 03.03.2010
Saab s-a prezentat la Geneva cu un stand proaspat, optimist, in ton cu starea de spirit a suedezilor dupa vanzarea dinspre GM inspre Spyker.

Comentarii (11)

  • design
    in ce stil arataaa ;x
    3 1
  • foarte tare
    Daca nu ar exista Volvo marca asta ar fi preferata mea. Arata foarte misto masina asta... pacat ca pe la standul SAAB cam batea vantul (sau mi se pare mie?!)
    5 1
  • Sunt curios ce or sa scoata chinezii cu plaformele vechii de la SAAB
    1 1
  • mandrake
    Superbitate
    Cata originalitate, cat stil, eleganta, exclusivitate, robustete, putere si siguranta poate sa emane acest saab 9-5.
    Ma bucur foarte mult ca saab este pe drumul cel bun si sigur o sa aiba vanzari frumoase cu acest model foarte reusit.
    3 1
  • Andrei
    super
    Masina este extraordinara... mereu mi-au placut masinile de la Saab. blocurile optice fata si spate par putin preluate de la audi a6 da' in rest e super
    1 1
  • Robert
    Nu este post GM
    Acest SAAB, este realizat pe platforma lui Opel Insignia, care este inca o platforma GM (se poate observa si dupa volan).
    2 0
  • Robert are dreptate - masina a fost dezvoltata in epoca GM

    e foarte frumoasa, doar interiorul pare putin improvizat, iar volanul pare putin din alt film
    1 0
  • @LauCalin
    Nu prea batea vantul la standul SAAB :) Era expusa acolo si o superba replica a modelului 93 (a nu se confunda cu modelul GM 9-3), versiunea de raliu. A fost adusa de la muzeul SAAB din Trollhättan cu scopul de a reaminti publicului de istoria acestui brand si faptul ca intentioneaza sa revina acolo de unde au plecat. Tot cu acelasi scop, domnii Victor Muller si Jan Aake Jonson vor participa cu aceasta masina in mai 2010 la raliul Mille Miglia.

    Ce vor face pana la urma cu modelul 9-1, acel SAAB compact la care domnul Muller face atata reclama si doreste sa-l construiasca, inspirat chiar dupa 92 (primul autoturism SAAB de serie)... ramane de vazut. A folosit multe cuvinte mari, precum traditie, designul picatura de apa sau al celor doua aripi de avion puse una peste alta din care a rezultat traditionalul hatchback SAAB (eliminat de GM odata cu introducerea lui 9-3 seria 2, adica sedanul), insa masina va fi foarte moderna. Om trai si om vedea.

    Revenind la standul SAAB, cum spuneam, nu mi se pare defel cam pustiu. Are in el trecutul si speranta de viitor. Are foarte mult spatiu, adica aer, aero, adica turbo, este foarte simplu, precum simplitatea designului la SAAB si este elegant aranjat, in stilul caracteristic scandinav.

    Prezenta celor de la SAAB la actuala editie a salonului de la Geneva este doar pentru a confirma publicului faptul ca firma nu s-a inchis, a revenit la viata si in decurs de 16 luni va aduce pe piata trei modele noi. Le doresc din suflet mult succes!
    1 0
  • Devorattor
    Arata SPLENDID
    O masina "MISS". Suedezii ar trebui sa dea clasa italienilor dpdv al designului. Abea astept s-o vad in productia de serie.
    4 0
  • ForeverSaab
    cuceritoare
    Se pare ca unii nu prea inteleg ce este o platforma tehnica...lor li se nazare ca ar fi vorba de asemanari de design?!Dar ce-ati zice de...copieri lipsite de caracter? Se ocupa Opel la greu.De cand Saab face parte efectiv din divizia Europe a lui GM,cum germanii stateau catastrofal la aerodinamica,acestia au inceput sa se inspire puternic din formele Saab-urilor si uite asa Opel Vectra a inceput sa arate a...Saab 9-3 iar Opel Omega a Saab 9-5,numai ca interioarele,dpdv artistic,si performantele motoarelor,dpdv conceptual,difereau infiorator de mult...in favoarea maestrilor suedezi.Mai pe romaneste,seamana,dar nu se pupa,sic!...Iarasi,nenumarati rauvoitori confunda grav GM Europe cu...Opel.Mare,discreditanta si impardonabila gafa!Ecuatia adevarului -pentru cei care nu detin nici un fel de cultura auto solida,in schimb tupeu urechistic cat cuprinde - ne releva fara drept de apel ca GM Europe este un organism abilitat de cercetare stiintifica,dar si de...distributie a materialului finit,de asamblat in fabricile de profil,astfel incat subsidiarele sale legale de odinioara - Opel si Saab(actualmente doar prima a mai ramas...teoretic) - beneficiau de blocurile cilindrice "proaspat" construite si de cadrele de transmisie,toate acestea comune pana la un punct,dar odata ajunse la Russelheim,respectiv Trollhattan,fiecare si le "imbraca" cu subsisteme(rezultand agregatul final care are dreptul sa se numeasca motor...si mai ales motor propriu,de sine statator!) exact asa cum considera de cuviinta,in ton cu filosofia dialectica definitorie si cu principiile tehnice consacrate pentru fiecare!!! Cei care fabulati de zor si nu va mai saturati odata cu bazaconiile astea sforaitoare cum ca Saab este plina ochi cu piese Opel atat in era GM,cat si in cea post-GM,v-as ruga din suflet sa va potoliti,ca va acoperiti de ridicol de cea mai jalnica speta!Poate ca se va mai plimba soarele prin galaxie pana cand Saab va fi capabila sa-si ridice singura de la zero absolut propriile motoare,deziderat apreciabil care insa ar fi frizat posibilul imediat daca s-ar fi aliat cu...Koenigsegg,niste asi incontestabili ai independentei constructive...Dar nu se stie niciodata,sa dea Domnul ca,in spirit antreprenorial si inovativ complementar,sa aiba de-a face cu concetatenii de la Saab secolul acesta,care,ca sa parafrazam o gluma proasta,ori nu va fi deloc,ori va fi din cale afara de religios,iar obiectul veneratiei funeste se va numi..."VWAG engine"
    0 2
  • 9-5
    Daca ii pui alte jenti, alt volan si bord va fi intradevar speciala...

    in rest, SAAB ramane o marca foarte usor de recunoscut pe strada prin stilul sau specific, sper sa nu se schimbe!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru