Suedezii și-au făcut temele pentru ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva. În centrul atenției au fost V40 facelift și V90, două modele deja anunțate, dar care au fost expuse aici în premieră mondială.
A fost agitație mare la standul Volvo, chiar și clasicul 1800ES, mașina cu care suedezii au început aventura în segmentul break-urilor, fiind intens fotografiată de către jurnaliștii prezenți.
Volvo V40, compacta nordică responsabilă cu atacurile asupra rivalilor germani BMW Seria 1 și Audi A3 avea nevoie disperată de un facelift. Acesta a venit, dar a adus modificări estetice minore, vizibile clar doar la nivelul blocurilor optice. Acestea au primit o nouă semnătură LED, celebrul ciocan al lui Thor, inaugurat de noua generație XC90 în urmă cu un an.
Familiștii au avut ce vedea la standul Volvo. Noul V90 s-a aflat în centrul atenției, chiar dacă luminile nu au picat fix cum ar fi trebuit pentru a pune în valoarea designul spectaculos, principalul atu al scandinavilor în lupta cu rivalii germani.
Volvo V90 este un break mai arătos decât BMW Seria 5 Touring și Audi A6 Avant.
El pare și foarte lung, favorizând ceva mai mult spațiu pentru pasageri.
Dacă mă ȋntrebați pe mine, break-ul suprem al istoriei automobilului sunt, de fapt, două:
http://blog.hemmings.com/index.php/2012/09/18/hemmings-find-of-the-day-1977-oldsmobile-custom-cruiser/
http://www.stationwagonfinder.com/2011/11/1977-oldsmobile-cutlass-vista-cruiser/
Artă, pur și simplu artă. De ce a pierit de pe fața pământului? – mă ȋntreb zi și noapte.
Simplificand un pic discutia, arta este pentru agatat pe pereti (in casa sau muzee) sau urcata pe soclu in parc. Cand vorbim de masini de volum, cu atat mai mult un break, acestea trebuie sa fie frumoase si utile in egala masura (chiar cu un plus pentru latura utila).
Daca vrei o masina care sa fie "arta pur si simplu", nu-ti iei un break Volvo, Audi, BMW de la un oarecare dealer.
Frumusetea, prin definitie, este subiectiva. Nu exista standarde universale care sa o defineasca, frumusetea nu este o stiinta exacta. Ceea ce mie mi se pare ingrozitor, tie iti poate parea cel mai frumos lucru/fiinta din lume si invers.
Revenind la articol: Mie mi se pare ca Volvo a abdicat uneori de la utilitate in favoarea design'ului. Luneta inclinata de la V90 da bine din lateral, dar iti fura litri buni de spatiu util in portbagaj, lucru care se observa cand te duci la Ikea sa-ti cumperi un dulap (vorbesc din experienta).
Spatiul din spatele pasajului rotii din spate putea fi delimitat cu o bucata de plastic (dupa modelul Vw), astfel incat sa poti depozita sticla cu lichid de parbriz si sacosele de cumparaturi.
La V40 sunt curios ce se vede prin luneta, imi auce aminte de luneta unui Clio hatchback (prin care nu vezi mare lucru).
Parerea mea este ca daca isi propun sa concureze cu cei 3 germani, mai au nevoie si de motoare comparabile, nu numai de design+
o confirmare in timp a calitatii masinii (asamblare& functionare). Masini frumoae fac si Oper, Renault, Peugeot, dar nu-I sufficient.
in ultimele saptamani m-am saturat de fanii volvo care erau uzi toti cand vedeau volvo.
nu este zi sa nu fie ridicat in slavi volvo