Producătorii francezi de automobile n-au stat degeaba peste iarnă şi au venit la Geneva cu noile lor creaţii. Printre ele se remarcă noul Renault Twingo, noile Citroen C1 şi Peugeot 108, alături de modele precum Peugeot 308 SW, Citroen C4 Cactus şi conceptele Aventure şi C1 Swiss&Me de la Citroen. Să ne delectăm ochii cu câteva imagini din standurile producătorilor francezi de automobile şi cu aspectuoasele lor modele.
CITROEN
Creative Technologie rămâne motto-ul celor de la Citroen şi în 2014, iar departamentul de creaţie al francezilor nu a stat pe loc atunci când a fost vorba de desenat concepte noi şi de dezvoltat modele de serie. De la crossoverul C4 Cactus, cu ale sale AirBumps de producţie, până la versiunea sa concept, Aventure, care prezintă o ipoteză off-road a crossoverului compact, până la C5 CrossTourer, francezii au avut o listă impresionantă de noutăţi pentru o marcă aflată în dificultăţi financiare.
Peugeot
Peugeot, fratele mai mare din concernul PSA, a venit la Geneva cu noul 108, versiunea SW a lui 308 şi cu proaspăt-premiatul 308.
Noul 108 împarte platforma tot cu Citroen C1 şi Toyota Aygo, în timp ce noul 308 şi fratele său SW prezintă platforma EMP2 a francezilor, răspunsul lor la MQB-ul de la Volkswagen Group. După cum puteţi vedea în imaginile alăturate, francezii de la Peugeot erau atât mândri de exponatele lor, cât şi de titlul de "Maşina Anului 2014" obţinut de 308 încât logotipul COTY este prezent aproape peste tot, undeva în fundalul majorităţii imaginilor realizate în acest stand.Renault
Vedeta standului Renault a fost, fără îndoială, noul Twingo. Cu toate că a fost schimbat dramatic, încă recunoaştem câteva elemente de la generaţia precedentă la bordul său. Vorbim doar despre satelitul de comandă al unităţii audio, câteva butoane de pe bord şi consola centrală, manetele de semnalizare, nuca schimbătorului de viteze şi levierul frânei de parcare. Mai departe, toate elementele găsite sunt noi şi completează caroseria cu cinci uşi în loc de trei, care ascunde un sistem de propulsie cu tracţiune spate şi motor posterior. Platforma este comună cu cea a viitorului Smart ForTwo.
Multe componente luate de la rudele din familie (nu e mare lucru asa fac toti - schimbator, butonul oglinzilor, etc) si totusi ma steptam la un interior mai personalizat. De exemplu, bordul are insertii albe indiferent de culoarea caroseriei. Era de asteptat sa fie simplu dar macar se impunea a fi mai vesel/tineresc, nu neaparat high-tech. Echipa de design interior ori s-a grabit ori i s-au impus restrictii de cost. Pacat.