Geneva 2009: Peugeot si MCE-5 prezinta motorul de 1.5 litri si 220 de cai
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot si MCE-5 Development vor aduce la Geneva un motor in stadiu de concept, care ar putea revolutiona segmentul propulsoarelor pe benzina. Parteneriatul dintre cele doua parti a dat nastere unei unitati de 1.5 litri VCRi capabil sa dezvolte 220 de cai putere si un cuplu impresionant pentru aceasta cilindree, de aproximativ 420 Nm, resimtit chiar de la 1500 de rpm.
Francezii s-au folosit de cei 12 ani de experienta a celor de la MCE-5 pentru a dezvolta un sistem inteligent cu rapoarte variabile de compresie. Astfel, puterea oferita de motorul de 1.5 litri este egala cu cea livrata de un V6 de 3.0 litri iar cuplul echivaleaza cu cel al unui V8 american pe benzina.
Consumul mediu este si el o performanta, oficialii Peugeot anuntand doar 6.7 litri/100 de km, in timp ce valoarea emisiilor atinge 158 g/km. Tehnologia poate fi aplicata si pe motoare cu o cilindree mai mica, sistemul dezvoltat de MCE-5 fiind momentan inca in stadiu de dezvoltare.
In 2010 cei doi parteneri intentioneaza sa dezvaluie o versiune mai elaborata a propulsorului, echipata cu injectie directa, camere de combustie optimizate si un sistem avansat de management al temperaturii. cai putere si un cuplu motor de 460 Nm. Consumul mediu va avea o valoare de doar 6.0 litri la 100 de km in timp ce emisiile vor scadea pana la 140 g/km.
Multumita acestor imbunatatiri, motorul de 1.5 litri va putea livra 270 deAnul acesta, 12 dintre cei mai importanti furnizori europeni din industria de automobile si-au unit fortele pentru a propune constructorilor introducerea in productie de serie a motorului MCE-5 VCRi. Se pare ca eforturile vor fi fructificate abia peste 6 sau 8 ani, atunci cand vom putea vedea motorul in productie de serie. Pana atunci el va putea fi observat in cadrul Salonului de la Geneva, la standul MCE-5 Development, sub capota unui Peugeot 407.
via | Zercustoms
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Peugeot in Romania
-
Peugeot 2008 facelift Preţ: 14.147 - 20.964 €
-
Peugeot 208 facelift Preţ: 10.601 - 23.160 €
-
Peugeot 3008 Preţ: n/a - 29.176 €
-
Peugeot 3008 GT Preţ: 33.410 €
-
Peugeot 301 facelift Preţ: 11.781 - 14.399 €
-
Peugeot 308 facelift Preţ: n/a - 31.714 €
-
Peugeot 308 SW facelift Preţ: n/a - 26.328 €
-
Peugeot 5008 Preţ: 22.014 - 35.195 €
-
Peugeot Boxer Preţ: 21.004 €
-
Peugeot e-2008 Preţ: 35.391 €
-
Peugeot e-208 Preţ: n/a €
-
Peugeot Expert Preţ: 19.486 - 22.106 €
-
Peugeot Partner (2015-prezent) Preţ: 15.243 - 17.085 €
-
Peugeot Partner Tepee Preţ: 15.866 - 19.264 €
-
Peugeot Traveller Preţ: 24.871 - 38.080 €
Ultimele stiri din GENEVA 2009
-
BMW a anuntat ca va lansa la Geneva versiunea hibrida a modelului Seria 5. Conceptul ActiveHybrid ar urma sa dea nastere unei versiuni de serie in lunile urmatoare. (25.01)
-
Porsche a parcat doua Panamera in parcarea din fata Salonului Auto de la Geneva. (06.03)
-
Wiesmann si-a lansat noul roadster la Salonul Auto de la Geneva. (06.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Prietene esti foarte redus...ti-e dor de ceausescu...in timp ce tu freci menta si respiri aer degeaba altii se gandesc cum sa optimizeze motoarele ca sa nu mai polueze atat...
Bine ca esti tu bogat si ai V8...sau esti bogat in oligofrenie...ai auzit bai cocalarule de evolutie? Daca nu stiai inainte in competitii se foloseau motoare si de 8-10 litri...si scoteau 200-300 CP...
al 6-lea post si deja se vorbeste aiurea.
Francezii n-au facut decat sa preia o idee si sa o imbunatateasca.