General Motors va închide în 2016 uzina Opel din Bochum

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 14.06.2012
General Motors a decis să închidă în 2016 fabrica Opel din Bochum. În prezent, constructorul german produce modelul Zafira Tourer la uzina respectivă, dar va putea opta pentru o soluţie alături de PSA Peugeot-Citroen.

Opel şi-a anunţat intenţia de a închide în 2016 uzina sa din Bochum, marcând a doua decizie de închidere a unei fabrici General Motors în Europa. În fabrica din Bochum, prima uzină auto germană după cel de-al Doilea Război Mondial, Opel produce modelul Zafira Tourer. Uzina din Bochum a produs primul automobil Opel în 1962 şi are 3.100 salariaţi. Potrivit cifrelor companiei, fabrica din Bochum avea 20.100 de salariaţi în 1979. În prezent, constructorul german poartă discuţii cu sindicaliştii pentru a păstra uzina din Bochum până la finele generaţiei actuale de Zafira Tourer, care va ieşi din producţie la sfârşitul anului 2016, timp în care oficialii Opel susţin că nu vor reduce numărul de locuri de muncă la respectiva fabrică.

Karl-Friedrich Stracke, CEO-ul Opel, justifică închiderea uzinei din Bochum prin nevoia mărcii de a se întoarce la profit. În ultimii zece ani, marca Opel a pierdut peste Declaraţia lui Stracke a ridicat întrebări în industria auto, unii experţi sugerând posibilitatea producţiei viitoarei generaţii a lui Zafira în compania unor modele PSA Peugeot-Citroen, mai ales în contextul în care cele două concerne au semnat un parteneriat.

Pentru moment, cele două companii nu au anunţat niciun model în comun, dar succesorul lui Zafira ar putea să fie pe lista de proiecte ale parteneriatului GM-PSA. Între timp, situaţia din Franţa nu este favorabilă nici pentru PSA Peugeot-Citroen, fabricile din Aulnay şi Rennes fiind în pericolul de a-şi pierde utilitatea pe fondul parteneriatului cu GM şi a vânzărilor scăzute pe piaţa din Europa. PSA produce modelul Citroen C3 în Aulnay, în timp ce fabrica din Rennes produce modelele C5, C6 şi Peugeot 508.

Via | AutomotiveNews

Foto | Reuters

Comentarii (3)

  • o stire importanta zic eu, care vad ca trece pana acum pe langa urechile multora fara nici o treaba, dar daca era despre Dacia, se poate intampla si la noi? ce ziceti?
    3 0
  • pacat de ei .... mi-s simpatici dar se vede ca ei au probleme pt ca nu au vinzari in asa zisele piete emergente:india, china, / america de sud, iar in america de nord nu-s lasati de la "centru" ....iar in europa piata auto s-a schimbat cu intrarea tot mai mare a asiaticilor; asa au de pierdut si opel si francezii si italienii .... toti sint cu probleme; cei care au sporit vinzarile au avut iesiri pe pietele emergente; de acolo le-a venit salvarea/sporul de vinzari .... in europa ....sint prea multi "saraci" pt masinile scumpe ale europenilor .... daca ne uitam bine la dacia noastra .... ei sint bine ca se adreseaza unui alt tip de client decit opel/peugeot ....
    6 0
  • razvan
    nu-mi suna bine un parteneriat cu francezi
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru