General Motors şi PSA continuă colaborarea, dar renunţă la ideea unei alianţe Opel şi Peugeot

de Bogdan Mirică
Miercuri, 14.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot nu trebuie să mai concedieze angajaţi. Este condiţia impusă de statul francez constructorului auto şi principalul motiv pentru care o alianţă cu Opel este imposibilă în următorii doi ani.

Deşi relaţia dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen părea a fi una dintre cele mai sudate din istoria recentă a automobilului, se pare că lucrurile au început să meargă prost. Potrivit unor surse neoficiale, cele două grupuri au decis să oprească momentan discuţiile privind crearea unui joint-venture între Opel şi Peugeot.

Motivul pare a fi înrăutăţirea situaţiei financiare a PSA şi implicarea statului francez în salvarea companiei şi păstrarea locurilor de muncă. Planul de salvare propus de guvern, precum şi mâna întinsă de acesta celor de la Peugeot complică lucrurile pentru GM.

Statul francez împiedică Alianţa Opel-Peugeot

Refinanţarea de 18.5 miliarde de euro, primită din partea statului francez, a făcut ca în consiliul de administraţie Peugeot să fie inclus şi un reprezentant al guvernului. Prezenţa acestui încearcă să asigure un climat favorabil locurilor de muncă în uzinele Peugeot. Mai exact, factorul de decizie trebuie să asigure că nici o uzină nu se va mai închide în perioada următoare şi că nu se vor mai face alte disponibilizări în afara celor 10.000 deja anunţate.

Aceste măsuri nu convin General Motors, care viza o contopire a operaţiunilor Peugeot şi Opel.

Această alăturare ar fi presupus însă renunţarea la personal angajat din partea ambelor companii incluse în joint-venture. Iar în aceste condiţii ar fi inechitabil ca doar Opel să concedieze personal, iar Peugeot să nu o facă de teama statului francez.

Esential 160 de milioane de euro pierde Peugeot în fiecare lună.
1.4 miliarde de euro ar putea fi pierderile Opel estimate pentru acest an.
Arnaud Montebourg, ministrul francez al Industriei, a declarat: ”Peugeot trebuie să construiască alianţe. În acest moment însă, trebuie să măsurăm consecinţele lor asupra ţării noastre şi să obţinem asigurarea Peugeot că toate uzinele îşi vor păstra numărul de angajaţi.”

Peugeot pierde 160 milioane de euro pe lună

Această implicare a statului răstoarnă planurile General Motors, care spera să scape de Opel, marcă pentru care americanii au estimat pierderi de 1.4 miliarde de euro anul acesta.

Peugeot se află însă într-o situaţie la fel de critică, în condiţiile în care arde 160 de milioane de euro pe an.

Discuţiile dintre PSA şi GM, privind înfiinţarea unui joint-venture compus din Opel şi Peugeot, vor fi reluate abia în 2014, atunci când se aşteaptă o stabilizare a pieţei auto şi se poate evita concedierea angajaţilor.

via automotivenews

Comentarii (11)

  • anatoliitom
    Slava Domnului ! - Opel ar fi pierdut din imaginea sa.
    4 22
  • Daca statul francez este cel care impiedica acesta alianta, atunci pot spune ca statul francez face o treaba foarte buna. In general, nu contest nevoia de consolidare la nivelul industriei auto si de impartire a costurilor, dar cand doi schiopi (Opel si PSA) se aliaza pentru a se lupta cu altii care nu sunt schiopi, ba chiar crapa de sanatate (VW, Hyundai-Kia, Ford, chiar si Renault), rezultatul nu este prea optimist.

    Solutiile, asa cum le vad eu, sunt simple si se pot rezolva individual, trebuie doar curaj, astfel:
    Opel/Vauxhall, am mai spus, este aripa ranita a GM: aceste marci trebuie desfiintate si ingropate si locul liber ramas pe piata si in capacitatile de productie trebuie umplut apoi cu Chevrolet. Stiu, e o decizie grea sa omori cu proprie stiinta o marca germana veche, un nume care a facut istorie, dar asta e, nu e nici prima, nu va fi nici ultima, gandul trebuie sa fie catre viitor.

    PSA, acum: Peugeot trebuie sa ramana un constructor generalist, dar are nevoie de o restructurare a gamei. Acum se bate cu Citroen pe aceeasi clienti. La Citroen, in cazul in care nu s-ar alege varianta dura a eliminarii definitive a marcii, as inclina spre o gama foarte restransa, de 2 modele: o masina mini/mica cu aer retro, concurent pentru Mini Cooper si Fiat 500, ca urmas pentru 2CV, insa cu pozitionare premium si o masina de clasa mare, exclusivista si aparte, asa cum este C6 in prezent, ca urmas al lui DS, o "vitrina tehnologica" in care Citroen sa-si prezinte toate nebuniile tehnice de care este in stare. E adevarat ca C6 a fost neglijat si ca are o imagine slaba pe piata, foarte nisata, mai ales in fata alternativelor germane. Eu m-as bucura mult sa vad un astfel de Citroen, insa altfel, daca vor alege sa continue cu politica actuala, unde C1=107, C3=208, C4=308, C5=508, prefer mai degraba desfiintarea marcii, la pachet cu aberatia de "submarca premium" numita DS. E de urmarit, asta este ceea ce mi-as dori eu si ceea ce cred ca ar limpezi mult atat piata cat si optiunile de achizitie ale clientilor.
    11 11
  • Eu cred ca, de fapt, americanii au pus piciorul in prag: "Bai frantujilor, nu putem sa ne dedam la talmes-balmes-ul preconizat, nu de alta, dar nu vrem sa-i sara capacele lui Giga ! Pe urma, tot ca sa nu-l suparam pe bietul de el, ar mai trebui sa renuntam la Diesel-ul de Fiat, la downsizing si la tot ce miroase a Opel in Buick, dar tare ne este teama sa nu-i crape omului inima de atatea bucurii......La naiba, daca am proceda asa cum vrea el, ar trebui sa ne schimbam eticheta in Gingaş Motors ! " :D

    Radem, glumim, dar nu parasim incinta: @mntsn, inca o data certific faptul ca ai dreptate in privinta necesitatii de a restructura puternic GM, dar, totusi, nu crezi ca esti radical avansand ideea radierii totale si rapide a lui Opel?......De exemplu, maniera in care AM a vrut sa ne reaprinda pasiunea pentru modelele clasice, recte Kadett, mi-a intarit convingerea ca trebuie sa existe si o alta cale (nicidecum "combinatia" cu PSA, bleah !), care sa nu starneasca regrete ulterioare......Multi ar plange dupa cea mai veche marca din lume, chiar si aceia care n-au agreat-o vreodata, crede-ma ! Traim niste vremuri foarte tulburi la scara planetara, din toate punctele de vedere, este just, dar mie mi se pare ca bagajul emotional al omenirii este inca voluminos si sensibil......Am acceptat o data, cu chiu, cu vai, ca trebuiau sacrificate Oldsmobile, Pontiac si Hummer. Daca lumea auto s-ar apuca acum, invocand principiul preventiei economico-financiare, sa rascheteze toate marcile care intampina probleme cat de mici, cu ce am mai ramane in final? ("cu Hyundai si Kia" - imi sopteste un dracusor la ureche). Asadar, eu iti propun sa asteptam in liniste desfasurarea planului de revigorare a lui Opel promis de grangurii din Renaissance Center, estimat a fi gata pana in 2022......Daca nu va merge, atunci gagiii sa-si calce pe inima si sa ia securea ad labam. Dar sa apeleze la aceasta solutie extrema doar daca nu se va gasi un cumparator credibil si serios dupa o eventuala perioada de gratie. Deci eu sunt ferm convins ca trebuie avuta rabdare pana la capat......Clientii cu adevarat isteti isi vor da seama cu timpul ca puful de papadie purtat de vantul trendului global de pe plaiuri coreene se va risipi pana la urma, de aceea vor pricepe ca are mai mult sens sa mizeze pe farmecul unui design spumos si pe fiabilitatea unui Ecotec ;)
    8 12
  • @Giga: dar emotiv mai esti :)
    Stiu ... ca si pe mine m-a invadat nostalgia si am oftat cand am vazut ceasurile de bord de la batranul Kadett. Dar cand vad Opelurile actuale...revin la ideile mele radicale. Apropo, Opel cea mai veche marca?? Nu sunt sigur, trebuie sa verific.

    Probabil stii ca la Buick doar Enclave-ul mai este american ca si filozofie, conceptie, tinuta la drum.... restul gamei Buick este doar Opel cu alta sigla. Na...cum iti mai pare? Nu-ti vine sa-i "raschetezi"?

    Eu sunt in general pentru lucrurile transparente si cinstite, pentru originalitate, acuratete si cale proprie a fiecarui produs / idee / persoana. Ciorbele si amestecaturile gen PSA+GM nu-mi plac, oricat de frumos ar fi ambalate in concepte de marketing si servite gugustiucilor milenului 3.
    5 4
  • Cel mai simplu e ca Chevrolet & Opel sa creasca calitativ primul devenind in adevaratul sens al cuvantului concurent pentru VW si nu o alternativa mai ieftina la masinile europene de volum (cum de altfel sunt si Hyundai-Kia), iar al doilea devenind pemium. La fel si in curtea PSA: Peugeot poate ramane unde este insa Citroen ar putea deveni premium ca sa nu se mai canibalizeze intre ei. Eventual sa lase doar gama DS.
    1 8
  • @Andy: mda...ok, dar sa creasca calitativ presupune cheltuirea a multe miliarde de EUR, pe care Opel nu le are, in schimb le pierde anual cu nonsalanta. GM ar fi chiar fraieri sa continue hemoragia de bani la Opel, iar o incercare de pozitionare premium a Opel cred ca ar baga tot GM-ul in vrie din nou, abia ce-si mai revenise dupa episodul din 2009 cu falimentul.

    Apoi vine imaginea care te omoara: Opel n-a avut niciodata treaba cu luxul, crezi ca va avea vreo sansa impotriva Audi / BMW / Mercedes? N-au ei mari sanse nici Jaguar, Volvo, Cadillac, Alfa, Lexus, care de-abia plutesc, daramite Opel sau Citroen ?

    Apoi, absorbita pietei, care este deja suprasaturata. Deja nu vad sa mai fie loc pe piata pentru inca o marca premium: Saab si Lancia tot premium erau, dar s-au dus (Lancia e pe punctul sa intre si cu al doilea picior in groapa). Sa vedem ce isprava va face Maserati care anuntase un atac la Seria 5 / A6 / E-Class cu un sedan premium.

    Am spus premium la Citroen, dar doar 2 modele (un urmas pt 2CV si unul pt DS), in cadenta relativ mica, nu volume >1.000.000 gen tripleta germana, pt ca pur si simplu nu este loc. Iar referitor la gama DS, am clarificat mai sus cum vad eu treaba cu ambalajul marketingului pentru gugustiuci. DS = plasticaraie cu sclipici.
    10 3
  • @mntsn
    la primul post, parca mi-ai citit gandurile ..
    8 0
  • BaditzaEx
    @Giga-Motors, idem, doar ca Benz a fost primul sau e mai vechi decat Opel
    2 1
  • Opel este cel mai vechi ca brand dintre toti producatorii de automobile, desi si-a inceput aventura istorica cu masini de cusut.
    @mntsn, eu, totusi, nu-mi doresc disparitia lui Opel; cred ca ar fi indicat ca firma germana sa popularizeze noua Astra intr-un mod putin fortat, fiindca piata nu reactioneaza chiar pozitiv din proprie initiativa, desi ma indoiesc sa existe cineva, chiar si vreun mare fan VAG, care sa fie convins in sinea lui ca Golf atrage mai mult privirile decat Astra. De asemenea, nu lipsesc dotarile de baza pentru un condus sigur, usor si confortabil. Eu chiar am fost plimbat cu un asemenea exemplar si m-am recunoscut frapat de la o singura tura. Da, este adevarat ca preturile cu care este oferita, cel putin la noi, nu prea te incurajeaza s-o achizitionezi in conditiile actuale, cand piata europeana cunoaste cel mai scazut nivel de vanzari din 1993 incoace, dar eu ii rog pe cei care n-au incercat-o inca sa se inscrie la un drive-test si sa-si dea cu parerea dupa aceea. Un singur inconvenient am remarcat: luneta......Nu prea iti permite un camp vizual larg in spate, dar un sofer destept este acela care se descurca la manevre, de obicei, "numai din oglinzi" :) Despre volanul preluat de la Insignia nu ma pronunt :D , deoarece am mai pomenit eu in trecutul recent despre hiperstandardizare in lumea auto: pur si simplu nu va putea fi evitata de nimeni.
    2 7
  • @Giga: chiar si considerand numai vechimea brandului, fara sa tinem cont de momentul inceperii productiei de automobile, Opel tot nu este cel mai vechi nume. Din ce-mi aduc aminte, Peugeot si Tatra sunt chiar mai vechi, insa pentru a stabili cronologia exacta ar trebui sa gugalim putin.... eu acum n-am pornirea necesara.

    Bineinteles ca GM are si posibilitatea de a vinde Opel daca lucrurile vor continua sa mearga prost, dar eu am propus suprimarea marcii in loc de vanzare pentru a nu exista ulterior un concurent in plus pentru Chevrolet, asta era in logica mea.

    Iar referitor la designul Astra vs Golf, vorbim de gusturi, iar aici parerile sunt mult prea impartite ca sa avem o concluzie clara la intrebarea care este mai atragator. Cum bine spunea cineva tot aici pe AM, Golf, cu designul sau rectangular, rece si traditional este totusi mai original decat Astra, al carei design nu are legatura intre generatii si ale carei trasaturi de design se mai pot regasi si la alte modele: farurile "ochi de vultur" la VW-urile de acum 3-4 ani, la Subaru, apoi prelungirea liniilor geamurilor laterale catre luneta a la Renault Megane 3 versiunea in 3 usi sau a la Ford Focus 3. Personal, eu prefer designul Golfului, motivul principal fiind felul in care s-au pastrat si cultivat liniile de-a lungul generatiilor.
    7 1
  • Pe tema "cine de la cine se inspira si cu ce?", putem sa sporovaim la nesfarsit......De pilda, Audi a inceput din anii '70 sa capteze atentia cu un gen de design care deja se remarcase la masinile englezesti si la Opel (executive car). Si daca tot ai pomenit de Golf, foarte original a fost intotdeauna, nu contest, dar Toyota Publica P30 a aparut cu vreo 5 ani inaintea lui Golf 1 si am impresia ca ambele masini seamana destul de mult......
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru