General Motors şi Ford vor dezvolta împreună o nouă generaţie de transmisii automate

de Sebastian Toma
Luni, 01.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford şi General Motors şi-ar putea uni forţele pentru a dezvolta o nouă generaţie de transmisii automate, anunţă The New York Times.

Esential 10 trepte ar putea avea transmisia automată pe care Ford şi GM o vor dezvolta împreună.
Ford şi General Motors pregătesc o nouă transmisie automată, anunţă The New York Times. Publicaţia americană susţine că Ford şi GM vor anunţa un nou parteneriat în noiembrie, iar colaborarea va da naştere unei noi generaţii de transmisii automate cu opt, nouă sau chiar zece trepte. Analiştii din industrie spun că această iniţiativă le-ar putea oferi celor doi constructori americani un avantaj major în faţa concurenţei prin prisma volumelor înregistrate, ceea ce ar duce la costuri reduse de producţie.

În raport cu o transmisie automată cu şase trepte, o transmisie automată cu opt trepte este cu până la 11% mai eficientă, graţie faptului că propulsorul poate să funcţioneze la o turaţie mai redusă. Un număr mai mare de rapoarte de transmisie permite o schimbare mai lină a treptelor graţie etajării mai bune. Analiştii din industrie spun că Ford şi General Motors ar putea chiar să introducă o transmisie automată cu zece trepte, iar aceasta va fi mai economică, mai performantă şi mai ”lină” decât o unitate cu opt trepte, totul pe fondul etajării perfecţionate.

Singura problemă de dezvoltare pe care o întâmpină inginerii vine la nivelul spaţiului disponibil sub capotă.

Mai precis, modelele de generaţie nouă, echipate cu motoare amplasate transversal, necesită transmisii înguste, iar acest lucru nu permite împachetarea actualei tehnologii de transmisii automate cu opt şi cu nouă trepte în configuraţia longitudinală, găsită pe modelele de clasă medie şi mare ale altor constructori. Pentru aceste modele, Ford şi GM apelează la Jatco, un furnizor japonez specializat în transmisii CVT, care ar putea asigura un consum mai bun pentru modelele de clasă mică graţie faptului că pot simula o infinitate de rapoarte.

Via NYTIMES

Comentarii (21)

  • Mircea
    Asa baieti, apelati la japonezi, ca aia stiu ce fac. Mai luati de la Volvo niste sisteme de siguranta, de la Toyota un propulsor hybrid, grila fata de la Aston Martin si gata masinutele celor de la Ford.
    Frumos va sade, maretie de companie ... struto-camila.
    Dar de dezvoltat ceva propriu ? Nu faceti ca asta costa !
    8 19
  • Giga Motors
    Nu stiu cum sa calific precis aceasta intentie. Pe hartie, pare promitatoare, dar, cum am fobie de "reducerea cheltuielilor de productie" si de faptul ca, implicit, calitatea este afectata, ma tem ca industria auto mondiala se va angaja pe calea degenerativa prezisa de multi iubitori celebrali de masini. Plus ca eu, unul, nu vreau sa conduc in viitor masini tot mai "confortabile", incredintate computerului. Este dureros sa vezi ca o corporatie la care tii se deda uneori la operatiuni care stii ca nu te-ar incanta in esenta......
    2 12
  • Ce sa spun ddementa.Oricum Americanii sunt mai slabi decat nemtiii.Japonezii sunt number one in industria auto.
    6 18
  • antonny
    daca nu fac una cu 12 rapoarte ......tot degeaba
    11 1
  • commodore
    @ Mircea &Mafia

    Sistemul hybrid de la Toyota este inventat de americani,Toyota plateste drepturi de autor americanilor.
    Cat despre masini electrice,se stie ca Tesla face legea,americanii au cele mai avansate masini in acest segment.Candva si Toyota a apelat la Tesla.
    Ca va place sau nu,americanii sunt peste japonezi si nemti,la capitolul tehnologie.
    14 8
  • Mircea
    @commodore
    Da, americanii sunt cu mult deasupra lor, banuiesc ca zici asta dupa ce ai numarat autovehiculele vandute :) Sunt cu mult deasupra la ce ? Din cate stiu Priusul e cel mai vandut model hybrid, iar Volvo face cele mai sigure masini. In timp ce americanii imprumuta tehnologie, dau o alta denumire sistemelor si se lauda ca ei sunt cei mai tari. Ia sa mai citesti tu despre satisfactia clientilor si dupa aia mai vorbim.
    5 12
  • kumite
    Eu lucrez pt un dealer auto.Vinde Subaru,suzuki si Chrysler.Au reinceput sa vanda Chrysler,dar au trebuit sa respecte cerintele americanilor.Show room separat pt.produsele lor.De ce au luat si Chrysler si Dodge?Pt ce se vand.Subaru si suzuki nu se mai cauta..Un Dodge Journey de 7 locuri,cu toate dotarile posibile este mai ieftin decat un Outback.Motoarele sunt mult peste cele de la Subi si Suzuki.Datorita faptului ca se vand mai bine decat japonezele,vanzatorii isi iau salariile.Americanii folosesc module(computere)din anii 80.Subaru a inceput sa le foloseaca de cativa ani.Un Grand Cherokee are vreo 23 de module.Subaru?Spuneti-mi voi.Probabil ca americanii au imprumutat restul de module de la
    subaru.Caci subaru si asa nu le folosea.Americanii si-au invatat lectia si au reinceput sa faca masini.Mda,dar ce stiu eu?
    11 2
  • commodore
    @Mircea
    Citeste din nou ce am scris,puiule.Eu am vorbit despre tehnologie,nu despre nr-ul de autovehicule vandute.Chiar si asa,cred ca stii ca GM a fost anul trecut si e posibil sa fie si anul asta concernul cu cele mai mari vanzari de autovehicule din lume.
    Dar,ce stii tu.....
    9 4
  • Mircea
    @commodore
    Si eu tot de tehnologie vorbeam. GM, a avut noroc anul trecut ca Japonia a fost afectata de cutremur su tsunami. Insa anul acesta, dupa prima jumatate, japonezii au revenit destul de repede si au depasit iarasi GM. Tu poti spera ca GM va fi mai tare, insa tot japonezii sunt mai buni. Iar apoi discutam de germani, americanii sunt mai jos.
    Daca tot nu esti convins, mai citeste : http://www.automarket.ro/stiri/topul-brandurilor-auto-toyota-mercedes-si-bmw-pe-podium-47023.html Deci sunt si americanii pe undeva, dar nu pe unde ii vezi tu. Lamurit ? Sau tot eu nu stiu ?
    3 9
  • commodore
    @Mircea
    Ma faci sa rad,topul ala nu se refera nici la tehnologie si nici la nr-ul de autovehicule vandute.
    Anul nu s-a incheiat,asa ca e foarte posibil ca Toyota sa ramana pe locul 2.
    Te las sa visezi in continuare,la masini nemtesti si japoneze.
    8 3
  • Mircea
    @commodore
    Poti tu sa razi mult si bine, ramai cu rasul.
    Nu visez la masini, conduc si vorbesc din experienta. Nu mi-as lua Ford, atat timp cat exista variante fiabile si mult mai bune japoneze si germane.
    O intrebare la tine: de ce iti dai singur like la posturi ? Stii ca la fel fac cei care vand Ford, adica isi vand dealerii intre ei masini noi, ca sa zica lumea ca le-au crescut vanzarile ? :)) Asta e tot inventie americana.
    4 6
  • commodore
    Mirciulica,Ford face masini destul de bune si fiabile.Poate nu sunt cele mai fiabile masini,dar sigur sunt mai fiabile decat cele de VW.
    Ce zici de noul Mondeo?? E bestial si tu stii asta,dar nu o sa recunosti niciodata. De la tine ma astept la orice,probabil o sa spui ca obositul de Passat si masina pensionarilor numita Avensis arata mai bine,dar cine te mai crede....
    Retine,Ford le da clasa...
    7 4
  • Mircea
    @commodore
    Ford da clasa Loganului probabil.
    Noul tau Mondeo e un fel de Aston Martin ieftin.
    Masina pensionarilor Avensis, nici nu se poate compara cu Mondeo. Pot doar visa cei de la Ford ca se pot compara.
    4 6
  • commodore
    @Mircea
    Da,grila de la noul Mondeo seamana cu cea de la Aston si asta nu e un lucru rau,din contra.Alta asemanare cu AstonM nu vad,daca tu mai vezi alta,te rog sa-mi spui.
    Si aici ai dreptate,Avensis nu se poate compara cu Mondeo pt ca e sub nivelul lui Mondeo.Tu stii prea bine ca singurul lucru bun la Toyota e fiabilitatea,atat!
    O seara frumoasa!
    5 3
  • Giga Motors
    @commodore, ramai neinfricat pe baricade, eu te sustin 100 % ! Se pare ca @Mircea confunda politica parsiva a unor dealeri (in extenso, exista vreun comerciant, de oriunde din lume, care procedeaza absolut onest, indiferent ce ar vinde?) cu strategia de marketing a firmei care le livreaza produsele sale - ne referim la cazul Ford, desigur. Oricum, ai observat ca, in ultimii ani, s-a nascut in randurile fanilor auto de pretutindeni, indeosebi din Europa, un curent de opinie americanofob, in esenta prost argumentat ?......Spalarea pe creier se manifesta astazi socant de real, omule ! Totusi, nu-mi pierd speranta, avand in vedere ca pe AM s-a constituit un mic nucleu promotor al masinilor americane, reprezentat de insi care arata acolo niste cute cerebrale, precum commodore, kumite, AndreiRN, SRT-8 etc. Este drept, par putini userii care admira cele trei superputeri americane si vor sa le ramana loiali, dar bine si asa :) On topic: sa nu se creada ca eu am criticat colaborarea GM-Ford, doar ca nu inteleg......GM se bucura de o traditie proprie si indelungata in transmisii automate, dar globalizarea nu cruta pe nimeni......Una peste alta, totul se indreapta catre un ghiveci universal, astfel incat presimt ca vor aparea fabrici ultraspecializate, care vor produce, pentru fiecare marca in parte, cam aceleasi caroserii, motoare, piese, accesorii si gadget-uri (ultrastandardizare), iar deosebirea pe strada o vei raporta la simpla identificare a siglelor, desi profetia terifianta a domnului Marchionne releva reducerea lor numerica......
    3 8
  • commodore
    Si eu te sustin 100% si sunt de acord cu tot ce ai zis.
    Chiar daca,noi,fanii americanelor,suntem putini,o sa ramanem pe baricade si o sa rezistam hoardei de ''cunoscatori''.
    O mica intrbare pt tine si sper ca nu o sa te superi.
    Nu cumva sub numele''Giga Motors'' se ascunde Saab Cuantic???
    Spun asta pt ca el admira marcile americane,desi spunea ca uraste GM.Probabil uraste doar pe cei de la conducerea GM.
    Si inca ceva,aveti cam acelasi stil de a scrie si a spune parerile.
    Bye,bye
    3 1
  • kumite
    Multumesc @Giga Motors.Am observat si eu ura nejustificata impotriva americanilor.Visul meu este un V8 Hemi.Chiar ca nu conteaza interiorul.
    2 2
  • Americanele nu mai sint ce au fost .... din pacate. Ca va plac .... e o chestie subiectiva. Am si eu amici care-s "americani" convinsi. Eu am avut una si mi-a ajuns ! Chrysler Intrepid 1994. Tabla slabuta, transmisia de totala NE-incredere .... Am tinut-o vreo 5 ani si am pus pe ea vreo 75.000 km. Ca pret de achizitie + intretinere+ asigurare+reparatii am iesit cel mai ieftin raportat la un golf si ceva jape .... Dar acum cu toate plusurile si minusurile ce le au, cititnd prin forum-uri si reviste si site-uri .... nu as mai avea curajul sa dau banii pe o americaneasca .... Pe de alta parte .... am bagat de seama ca dodge-chrysler-jeep nu-s capabili de vreo 20 de ani sa aduca ceva motoare si cutii de viteze ca lumea. ce au facut au copiat/cumparat licente, ba de la mitsubishi, mercedes iar acum fiat ! ford avea ceva original, pe ei i-am respectat putin pt transmisiile cu variatie continua ca au fost primii care le-au introdus si iata ca acum au scos aceste eco-boot-uri de care iar nu se vorbeste prea bine dar respect ideea : putere cit mai mare din motor cit mai mic apoi tot ford a fost singura companie ce nu a cerut ajutor de la contribuabil !!! ei au inceput restructurarile cu vreo 2 ani inainte de criza ! cum - necum, au intuit bine si au actionat din timp in consecinta ! Bravo lor !.... gm .... a avut ceva v6 / v8 si acum aduc de la opel tot ce e 4 cil. cit de transmisii, cred ca ale lor au fost cele mai bune dintre americani. Mai demult erau americanii mai inventivi si aveau ceva modele care-s si acum legende .... dar acum, acum nemtii si europenii sint cei cu noul in ind. auto, japii ii copiaza si fac masini bunicele, iar americanii .... se uita doar la profit si au in cap ideea "scopul scuza mijloacele" ....
    apreciez parerile lui kumite .... dar el e un om practic .... muncind la motoarele lor sint sigur ca le stie mai bine decit multi din cei ce-si dau cu presupusul pe-aci .... insa e bine citeodata sa tinem seama si de statistici si atunci nu avem decit de cistigat ! una e sa lucrezi la un dealer unde ai niste avantaje si atunci costul detinerii unei marci se schimba si alta e cind esti in afara cercului ..... asa am un amic ce si-a luat subaru si i-am zis ce am citit si auzit de motoarele lor ..... cind mi-a zis ca are pe cineva in fam. si lucreaza pt dealer subaru si ca o ora de manopera il costa doar 26$ .... l-am inteles .... dar ceilalti multi ? care platesc poate 100 $ / ora de reparatii ?
    in fine .... salutari si respecte tuturor pt opinii!
    4 0
  • Giga Motors
    @commodore, iti raspund mai tarziu decat ar trebui, dar timpul.......Si lui dan-grc i s-a parut ca as fi SaabCuantic, dar nu inteleg ce similitudini ati identificat voi intre mine si acel iubitor de Saab fara Saab......Dar, ca sa nu va raman dator cu explicatii lamuritoare, am cercetat foarte bine zilele astea textele lui Cuantic si cred ca am gasit cauza pentru care nu mai posteaza aici: a amenintat redactia AM ca, daca mai vede publicat un singur text de-al userului @BMW, el se retrage definitiv ! @BMW a scris in continuare si se pare ca SaabCuantic s-a tinut de cuvant. Este parolist si asta suna imbucurator :) N-am cum, asadar, sa ma identific cu el, nici nu-mi place Saab la urma urmei (asa reiese si din primele mele comentarii), exceptand ultimul facelift de la 9-3, care releva o grila foarte frumoasa, desi interiorul a ramas tot jalnic......Nu m-am suparat pe tine, commodore, nici n-am de ce, ba din contra, apreciez curajul tau de a apara adevarul despre "americane" (au si acestea hibele lor, dar stim ca nu exista masina "perfecta" pe Terra......), dar sper sa nu se mai comita confuzii, chiar si daca n-ar fi rau-intentionate. Poate, intr-un fel, regret si eu ca ne-a parasit Cuantic, avea un stil aparte, cuceritor pe alocuri, dar fiecare decide ce-i mai bine pentru el insusi.
    1 5
  • Giga Motors
    @kumite, ma scuzi ca nu ti-am raspuns si tie. O fac repede acum :) In general, oricat ar parea de bizar, motoarele cu cilindree mare, care nu imprima o putere extraordinara si care consuma multicel sunt......cele mai fiabile din lume ! Explicatia cea mai plauzibila este ca, datorita acestor particularitati constructive si functionale, pistoanele lor sunt mai putin expuse uzurii si "oboselii" decat la motoarele mici, economicoase, suprasolicitate. Deci pretul fiabilitatii este un pic costisitor si se reflecta la pompa de carburant, dar se poate "compensa" cu o durata mai mare de viata a motorului si chiar a subansamblelor si componentelor. De fapt, cautati dovezile incontestabile pe google. Sau interesati-va la ingineri si mecanici auto cu adevarat meseriasi, necontaminati cu isteria "germanele-the best"......

    Am vazut pe youtube ce poate Hemi......unul din vremurile infiintarii :) Pentru mine, motorul suprem este 3.8 V6 de Buick. Am ridicat capota unui Riviera din anii '80 si am ramas stupefiat: arata ca nou. Si ce melodios suna pornit......Constant melodios. Nu sare de 170 CP sau de 200 km/h, dar asemenea raritati nu merita date pe mana romanasului, care ramane robit sedanului intesat de "cai", vruuuuum pana la primul service......
    0 5
  • @Giga Motors ... salut, stai calm ca o sa iti raspunda kumite cu chestii concrete si te va lamuri cu mai multe ....
    parerea mea e ca tu traiesti in america de nord si ti-au intrat si tie in cap - din pacate - balivernele americanilor legate de cilindree. "let's make it bigger" .... aia nu inseamna ca tine mai mult ....
    motoarele de care zici sint vechi inclusiv moral. faptul ca arata bine aia nu inseamna ca si merge bine sau e fiabil (fara defectiuni). apoi vreau sa iti dau exemplul masinile europene si asiatice. desi-s mai mici si mai "fortate" totusi tin cit astealalte americane. atunci ? uiti ca un motor mai are si garnituri ce se ard, rulmenti, bucse si cite alte piese ? un om tine o masina cit lumea ? de ce e un motor de volvo cotat ca cel mai longeviv in lume ?
    eu am scris si mai sus .... am avut americana (avea pe ceas 310.000 km ca in realitate Dumnezeu stie cit o fi facut, dpdv al motorului slaba era pompa de apa si aia o puteam schimba eu, dar nu iti spun ca transmisia era dubioasa rau, rugina cit am vrut ca a plouat afara, eram si eu ud, si multe alte pe care nu e cazul sa ti le spun acum), am prieteni ce au americane si le zici sa schimbe "continentul" si iti rid in fata .... e o chestie subiectiva ....
    dar durata de viata a masinii nu e data doar de motor ....
    o masina dupa 150.000 km "cere" si alte cheltuieli. atunci un om incepe sa investeasca in reparatii mai mult sau mai putin costisitoare. la un moment dat se intreaba daca mai merita de ex. sa puna in reparatii 2.000 $ cind "scula" lui nu mai face 1.000 .... si dupa cele 2.000 pot urma si alte surprize .... asa ca si-o schimba ..... deci .... la ce bun sa am un mamut de motor care e si mare, ne-economic (in sensul ca la cit de mare e nu ar fi un consum excesiv, dar la ce bun, daca din cit poate folosesti poate 35-40% din potential?), nu grozav de fiabil si oricum nu tine caroseria cit ar tine motorul ..... ? oricum .... imi place ca nu esti genul fanatic care sa scri doar ca sa scri nu ca sa zici intr-adevar ceva celor ce citesc forumul. toate cele bune !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru