În raport cu o transmisie automată cu şase trepte, o transmisie automată cu opt trepte este cu până la 11% mai eficientă, graţie faptului că propulsorul poate să funcţioneze la o turaţie mai redusă. Un număr mai mare de rapoarte de transmisie permite o schimbare mai lină a treptelor graţie etajării mai bune. Analiştii din industrie spun că Ford şi General Motors ar putea chiar să introducă o transmisie automată cu zece trepte, iar aceasta va fi mai economică, mai performantă şi mai ”lină” decât o unitate cu opt trepte, totul pe fondul etajării perfecţionate.
Singura problemă de dezvoltare pe care o întâmpină inginerii vine la nivelul spaţiului disponibil sub capotă.
Mai precis, modelele de generaţie nouă, echipate cu motoare amplasate transversal, necesită transmisii înguste, iar acest lucru nu permite împachetarea actualei tehnologii de transmisii automate cu opt şi cu nouă trepte în configuraţia longitudinală, găsită pe modelele de clasă medie şi mare ale altor constructori. Pentru aceste modele, Ford şi GM apelează la Jatco, un furnizor japonez specializat în transmisii CVT, care ar putea asigura un consum mai bun pentru modelele de clasă mică graţie faptului că pot simula o infinitate de rapoarte.Via NYTIMES
Frumos va sade, maretie de companie ... struto-camila.
Dar de dezvoltat ceva propriu ? Nu faceti ca asta costa !
Sistemul hybrid de la Toyota este inventat de americani,Toyota plateste drepturi de autor americanilor.
Cat despre masini electrice,se stie ca Tesla face legea,americanii au cele mai avansate masini in acest segment.Candva si Toyota a apelat la Tesla.
Ca va place sau nu,americanii sunt peste japonezi si nemti,la capitolul tehnologie.
Da, americanii sunt cu mult deasupra lor, banuiesc ca zici asta dupa ce ai numarat autovehiculele vandute :) Sunt cu mult deasupra la ce ? Din cate stiu Priusul e cel mai vandut model hybrid, iar Volvo face cele mai sigure masini. In timp ce americanii imprumuta tehnologie, dau o alta denumire sistemelor si se lauda ca ei sunt cei mai tari. Ia sa mai citesti tu despre satisfactia clientilor si dupa aia mai vorbim.
subaru.Caci subaru si asa nu le folosea.Americanii si-au invatat lectia si au reinceput sa faca masini.Mda,dar ce stiu eu?
Citeste din nou ce am scris,puiule.Eu am vorbit despre tehnologie,nu despre nr-ul de autovehicule vandute.Chiar si asa,cred ca stii ca GM a fost anul trecut si e posibil sa fie si anul asta concernul cu cele mai mari vanzari de autovehicule din lume.
Dar,ce stii tu.....
Si eu tot de tehnologie vorbeam. GM, a avut noroc anul trecut ca Japonia a fost afectata de cutremur su tsunami. Insa anul acesta, dupa prima jumatate, japonezii au revenit destul de repede si au depasit iarasi GM. Tu poti spera ca GM va fi mai tare, insa tot japonezii sunt mai buni. Iar apoi discutam de germani, americanii sunt mai jos.
Daca tot nu esti convins, mai citeste : http://www.automarket.ro/stiri/topul-brandurilor-auto-toyota-mercedes-si-bmw-pe-podium-47023.html Deci sunt si americanii pe undeva, dar nu pe unde ii vezi tu. Lamurit ? Sau tot eu nu stiu ?
Ma faci sa rad,topul ala nu se refera nici la tehnologie si nici la nr-ul de autovehicule vandute.
Anul nu s-a incheiat,asa ca e foarte posibil ca Toyota sa ramana pe locul 2.
Te las sa visezi in continuare,la masini nemtesti si japoneze.
Poti tu sa razi mult si bine, ramai cu rasul.
Nu visez la masini, conduc si vorbesc din experienta. Nu mi-as lua Ford, atat timp cat exista variante fiabile si mult mai bune japoneze si germane.
O intrebare la tine: de ce iti dai singur like la posturi ? Stii ca la fel fac cei care vand Ford, adica isi vand dealerii intre ei masini noi, ca sa zica lumea ca le-au crescut vanzarile ? :)) Asta e tot inventie americana.
Ce zici de noul Mondeo?? E bestial si tu stii asta,dar nu o sa recunosti niciodata. De la tine ma astept la orice,probabil o sa spui ca obositul de Passat si masina pensionarilor numita Avensis arata mai bine,dar cine te mai crede....
Retine,Ford le da clasa...
Ford da clasa Loganului probabil.
Noul tau Mondeo e un fel de Aston Martin ieftin.
Masina pensionarilor Avensis, nici nu se poate compara cu Mondeo. Pot doar visa cei de la Ford ca se pot compara.
Da,grila de la noul Mondeo seamana cu cea de la Aston si asta nu e un lucru rau,din contra.Alta asemanare cu AstonM nu vad,daca tu mai vezi alta,te rog sa-mi spui.
Si aici ai dreptate,Avensis nu se poate compara cu Mondeo pt ca e sub nivelul lui Mondeo.Tu stii prea bine ca singurul lucru bun la Toyota e fiabilitatea,atat!
O seara frumoasa!
Chiar daca,noi,fanii americanelor,suntem putini,o sa ramanem pe baricade si o sa rezistam hoardei de ''cunoscatori''.
O mica intrbare pt tine si sper ca nu o sa te superi.
Nu cumva sub numele''Giga Motors'' se ascunde Saab Cuantic???
Spun asta pt ca el admira marcile americane,desi spunea ca uraste GM.Probabil uraste doar pe cei de la conducerea GM.
Si inca ceva,aveti cam acelasi stil de a scrie si a spune parerile.
Bye,bye
apreciez parerile lui kumite .... dar el e un om practic .... muncind la motoarele lor sint sigur ca le stie mai bine decit multi din cei ce-si dau cu presupusul pe-aci .... insa e bine citeodata sa tinem seama si de statistici si atunci nu avem decit de cistigat ! una e sa lucrezi la un dealer unde ai niste avantaje si atunci costul detinerii unei marci se schimba si alta e cind esti in afara cercului ..... asa am un amic ce si-a luat subaru si i-am zis ce am citit si auzit de motoarele lor ..... cind mi-a zis ca are pe cineva in fam. si lucreaza pt dealer subaru si ca o ora de manopera il costa doar 26$ .... l-am inteles .... dar ceilalti multi ? care platesc poate 100 $ / ora de reparatii ?
in fine .... salutari si respecte tuturor pt opinii!
Am vazut pe youtube ce poate Hemi......unul din vremurile infiintarii :) Pentru mine, motorul suprem este 3.8 V6 de Buick. Am ridicat capota unui Riviera din anii '80 si am ramas stupefiat: arata ca nou. Si ce melodios suna pornit......Constant melodios. Nu sare de 170 CP sau de 200 km/h, dar asemenea raritati nu merita date pe mana romanasului, care ramane robit sedanului intesat de "cai", vruuuuum pana la primul service......
parerea mea e ca tu traiesti in america de nord si ti-au intrat si tie in cap - din pacate - balivernele americanilor legate de cilindree. "let's make it bigger" .... aia nu inseamna ca tine mai mult ....
motoarele de care zici sint vechi inclusiv moral. faptul ca arata bine aia nu inseamna ca si merge bine sau e fiabil (fara defectiuni). apoi vreau sa iti dau exemplul masinile europene si asiatice. desi-s mai mici si mai "fortate" totusi tin cit astealalte americane. atunci ? uiti ca un motor mai are si garnituri ce se ard, rulmenti, bucse si cite alte piese ? un om tine o masina cit lumea ? de ce e un motor de volvo cotat ca cel mai longeviv in lume ?
eu am scris si mai sus .... am avut americana (avea pe ceas 310.000 km ca in realitate Dumnezeu stie cit o fi facut, dpdv al motorului slaba era pompa de apa si aia o puteam schimba eu, dar nu iti spun ca transmisia era dubioasa rau, rugina cit am vrut ca a plouat afara, eram si eu ud, si multe alte pe care nu e cazul sa ti le spun acum), am prieteni ce au americane si le zici sa schimbe "continentul" si iti rid in fata .... e o chestie subiectiva ....
dar durata de viata a masinii nu e data doar de motor ....
o masina dupa 150.000 km "cere" si alte cheltuieli. atunci un om incepe sa investeasca in reparatii mai mult sau mai putin costisitoare. la un moment dat se intreaba daca mai merita de ex. sa puna in reparatii 2.000 $ cind "scula" lui nu mai face 1.000 .... si dupa cele 2.000 pot urma si alte surprize .... asa ca si-o schimba ..... deci .... la ce bun sa am un mamut de motor care e si mare, ne-economic (in sensul ca la cit de mare e nu ar fi un consum excesiv, dar la ce bun, daca din cit poate folosesti poate 35-40% din potential?), nu grozav de fiabil si oricum nu tine caroseria cit ar tine motorul ..... ? oricum .... imi place ca nu esti genul fanatic care sa scri doar ca sa scri nu ca sa zici intr-adevar ceva celor ce citesc forumul. toate cele bune !